30 DAYS OF NIGHT #1-6 (Steve Niles / Piotr Kowalski)

Barrow, Alaska. Une petite ville ordinaire. Mais un endroit de rêve pour les vampires. Car pendant l’hiver polaire, le soleil ne se lève pas…pendant 30 jours consécutifs…

30 Days of Night est le comic-book horrifique qui a véritablement lancé la carrière de Steve Niles au début des années 2000 (le scénariste avait débuté dans les années 90 sur des comics indépendants avant de travailler sur les différentes séries Spawn de Todd McFarlane). Entre 2002 et 2010, le monde de 30 jours de nuit a été développé tout au long de 10 mini-séries, des numéros spéciaux, des romans et 2 longs métrages.

15 ans après la sortie de 30 Days of Night #1, Steve Niles retourne à Barrow pour un reboot, une réinvention de l’histoire originale qui sera cette fois-ci dessinée par Piotr Kowalksi (Dark Tower, The Witcher…).
Ben Templesmith, le premier dessinateur de 30 jours de nuit, s’occupe des couvertures.

As the sun sets over an isolated Alaskan township-not to rise again for a month-a new evil emerges from the shadows to terrorize the town… But after a series of strange events and horrific killings, the question becomes, what lurks in the shadows? 30 Days of Night is reborn in an all-new reimagining of the series designed to titillate the mind and horrify the senses!

30 Days of Night #1 sort le 20 décembre.

Source : www.cbr.com

Nom de Zeus, y en a un deuxième ?

Tiens donc …

(les pages vues ici font un peu rappeler le style de Pia Guerra …)

Une production à petit budget sortie directement en DVD qui adapte la 2ème mini-série. Des idées intéressantes et quelques plans bien fichus, mais aussi assez pauvre et mal joué. Je préfère le premier…

11599_poster

Et il y a eu aussi une web-série. Jamais vu…

Merci Doc !
ça se verra en 3ème partie de soirée en semaine sur la TNT …

30 Days of Night #2

STORY BY
Steve Niles
ART BY
Piotr Kowalski
COLORS BY
Brad Simpson
LETTERS BY
Tom B. Long
COVER BY
Ashley Wood, Aurore Folny, Ben Templesmith, Gabriel Rodríguez, and Piotr Kowalski
PUBLISHER
IDW Publishing
3.99(USD)
2018-01-24

The town of Barrow, Alaska experiences an unexpected and brutal murder that is the precursor to much worse things… the reimagining of 30 Days of Night continues in an all-new and all-horrifying direction!

Variant covers by Ben Templesmith and Ashley Wood!

Source : www.cbr.com

30 DAYS OF NIGHT #3

Written by: Steve Niles.

Art by: Piotr Kowalski.

Covers by: Ben Templesmith, Piotr Kowalski, Gabriel Rodriguez.

Description: Shortly after a mysterious stranger arrives in Barrow, Alaska, the power goes out and the town falls into darkness. But having no electricity is the least of Barrow’s worries, because new strangers are approaching… and they are very hungry. The reimagining of 30 Days of Night continues in an all-new and all-horrifying direction!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Feb. 7.

Source : www.comicscontinuum.com

C’est presque trop propre, pour du 30 Days of Night …

C’est pas faux…le style de Ben Templesmith a vraiment marqué cet univers horrifique…

30 DAYS OF NIGHT #4

Written by: Steve Niles.

Art by: Piotr Kowalski.

Covers by: Ben Templesmith, Piotr Kowalski.

Description: When the town of Barrow, Alaska goes dark for the winter, normally it experiences a mass exodus of residents looking to ride out the long night in warmer, brighter climes. But this year, the darkness is bringing with it visitors… the kind that have razor-sharp teeth and an unholy thirst for human blood. The feeding has begun.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: March 21.

Source : www.comicscontinuum.com

30 DAYS OF NIGHT #5

Written by: Steve Niles.

Art by: Piotr Kowalski.

Covers by: Ben Templesmith, Piotr Kowalski.

Description: It’s an all-out attack as marauding vampires literally tear the town of Barrow apart! But will their bloody rampage be stopped short by a mystery faction? Â

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: April 18.

Source : www.comicscontinuum.com

C’est pas moche, hein, loin de là (j’aime plutôt, en plus) … mais je trouve que ça rend la série quelconque, aujourd’hui !

30 DAYS OF NIGHT #6

Written by: Steve Niles.

Art by: Piotr Kowalski.

Covers by: Ben Templesmith, Piotr Kowalski.

Description: The horrifying finale! Bloody terror has overtaken Barrow, Alaska, as hungry vampires seek out human prey in the endless dark. Can newly appointed (and newly widowed) Sheriff Stella Olemaun save the last desperate vestiges of humanity in the town before it’s too late?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: June 13.

Source : www.comicscontinuum.com

En même temps, quitte à « relancer » le truc, c’est pas mal de choisir une approche différente.
Bon, j’ai jamais été fan (j’aime bien le film, mais même la première mini ne m’a pas emballé outre mesure), alors en fait, je ne me sens pas floué.

Jim

Oui, on est d’accord. Mais là, je ne trouve pas l’identité visuelle originale !