AMAZING FANTASY #1-5 (Kaare Andrews)

amfan2021001_cov

Le titre Amazing Fantasy (dans lequel a débuté un certain monte-en-l’air il y a pratiquement 59 ans de cela) va faire son retour pour la troisième fois cet été sous la férule de Kaare Andrews.

amazingfantasy_1

amazingfantasy_2

amazingfantasy_3

amazingfantasy_4

ça a l’air très sympa. Je trouve souvent le travail de Andrews inachevé sur le pure plan de l’écriture. C’est amusant, il tient un truc, mais il manque ce petit truc qui rendrait la lecture plus attrayante.
Graphiquement par contre, c’est autre chose.

En tout cas, c’est le genre de projet qui lui sied bien.

Kaare Andrews a des choses à dire. C est souvent le problème.

Ah, oui. C’est un mauvais bougre ?

Non non, mais son renato jones est un peu , beaucoup, lourdeau par exemple.

Très loins de l acidité de l ecole anglaise, d un pat mills par exemple, dans sa critique, qui se veut féroce, du capitalisme.

On le sent plein d ambition. Mais c est un.peu court.

Comme tu dis, y a un truc mais il manque, ou y a trop de quelque chose, pour que ca click.

Tu mets exactement le doigt sur la production à laquelle je pensais. C’est chouette graphiquement, Renato Jones, mais quel ennuie à la fin de la journée. Pareil pour ses Iron Fist. C’était quand même vachement long pour ce que ça racontait, malgré des idées amusantes (le bébé Shou Lao, la jeune acolyte).

J’aime encore bien Spider-Man : Reign pour le jusqu’au-boutisme du clin d’œil - qui tire davantage vers la poilade DK2 (même graphiquement) que Dark Knight Returns - mais même arrivé à la fin du bouquin, on se demande au final s’il n’aurait pas dû aller encore plus loin.

On est bien d accord.

amazing-fantasy-1-preview-3-1264642

amazing-fantasy-1-preview-8-1264647

amazing-fantasy-1-preview-9-1264649

amazing-fantasy-1-preview-10-1264650

ca pourrait être sympa.

Je croyais plutôt haut que c était kazar

C’est le Griffon et Fing Fang Foom revisités ?

(W) Kaare Andrews (A/CA) Kaare Andrews

EXPERIENCE THESE HEROES LIKE NEVER BEFORE!
Red Room Black Widow, teenage Spider-Man, World War II Captain America - the most iconic versions of your favorite Marvel characters from across time and space all wake up on an island of intrigue, darkness and…Amazing Fantasy. Are they dead? Are they dreaming? Or have they truly been transported to another fantastical realm? And is there any way for them to return home?
This isn’t just a love letter to your favorite Marvel eras, it’s a reinvestment in the seminal characters you’ve always loved, plucked from their quintessential timelines. Brought to you by KAARE ANDREWS, this is the one you’ve been waiting for, True Believers… It’s one Amazing Fantasy for the ages!
Rated T+

In Shops: Jul 28, 2021

SRP: $4.99

AMAZING FANTASY #2

Written by: Kaare Andrews.

Art by: Kaare Andrews.

Covers by: Kaare Andrews, Peach Momoko.

Description: Each of our heroes from across time and space seem to have found their tribes in this strange new land of wonder. But World War II Cap, Teenaged Spidey and Spy-School Black Widow soon discover that every paradise has its own costs and, eventually, everyone must pay! Is there a way to avoid the coming war? Or is fate the flute that leads us to our inevitable end? Our Amazing Fantasy continues!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: August 25.

(W) Kaare Andrews (A/CA) Kaare Andrews
EXPERIENCE THESE HEROES LIKE NEVER BEFORE!
On this amazing island of fantasy, World War II Cap, teenaged Spidey and spy school Black Widow have found their tribes. They must now meet on the battlefield of death. The stage is set. The actors are in place. All that’s left is WAR. Or is there one last chance to stop it all?

Rated T+
In Shops: Sep 29, 2021
SRP: $4.99

ça a l’air quand même vachement cool. Les couvertures envoient du lourd.

C’est dommage que le reste ne soit pas - je l’imagine - à la hauteur du projet malgré le fait que Andrews - je l’imagine tout autant - a la même ambition que moi quand je vois ses pages.

AMAZING FANTASY #4

Written by: Kaare Andrews.

Art by: Kaare Andrews.

Covers by: Kaare Andrews, Peach Momoko.

Description: This. Is. War. Teenage Spider-Man, WWII Captain America and spy school Black Widow fight to survive their Amazing Fantasy!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: November 3.

L’hommage à Frazetta est tellement flagrant qu’on ne prend même pas la peine de le citer…

Tori.

Amazing Fantasy #5 (of 5)

(W) Kaare Andrews (A/CA) Kaare Andrews
RATED T+
In Shops: Dec 08, 2021
SRP: $4.99

What if your life came down to one amazing moment, one fantastical choice to undo the thing you regret most? What would it cost to rescue the person you love? What would you be willing to pay? Find out in the final issue of AMAZING FANTASY! Starring WWII Cap, teenage Spidey and spy-school Black Widow in one last chance to save it all!