AMAZING SPIDER-MAN 16.1-20.1 (Gerry Conway/Carlo Barberi)

Notamment connu pour avoir orchestré quelques-uns des moments les plus mémorables de la carrière de Spider-Man, dont la mort de Gwen Stacy, le légendaire Gerry Conway (qui fut aussi le co-créateur du Punisher) fera son retour sur la série Amazing Spider-Man à l’occasion d’un arc en 5 parties qui sera publié à partir de mars 2015 dans une série de numéros spéciaux “Point One”, de Amazing 16.1 à Amazing 20.1.

Cette histoire intitulée Spiral sera dessinée par Carlo Barberi (Deadpool).

Source : newsarama.com

[quote=“Gerry Conway”]I just love hearing his voice in my head. I’ve always enjoyed writing Peter, I love the character and I’ve always identified with him. I identified even more when I was closer in age to him. I used to say to people when I was first writing Peter Parker and Spider-Man I was basically the same age as Peter and going through a lot of the same things as Peter. That’s no longer the case, obviously, but it’s really interesting to me just how quickly that suit of clothes fits back on. I find myself really welcoming the opportunity to talk with him basically, to hear what he has to say; take his perspective of the world and run with it.
[/quote]

[size=200]INTERVIEW DE GERRY CONWAY[/size]

Si c’est aussi bon que les derniers travaux de Stern sur le perso, ça peut être sympa !

Conway, c’est un grand plaisir de lecture, sur Spider-Man, pour moi (et pas que : j’aime beaucoup ses Fantastic Four aussi…). Quand je me suis replongé dans ses Amazing Spider-Man il y a quelques années, une chose m’a frappé : c’est très sombre, d’une certaine manière. Pas simplement à cause de la mort de Gwen, de l’arrivée de Frank Castle et de plein d’autres trucs. C’est toute une ambiance qui change, c’est moins souriant, moins rigolard (on peut noter la même chose sur ses Daredevil, une certaine gravité y plane aussi). Len Wein réinjectera de l’humour, tout en étant conscience de l’artifice (et Wolfman aussi fera un truc un peu sombre, même si j’adore encore plus).
A contrario, quand il fait ses Spectacular Spider-Man, Conway propose quelque chose d’intermédiaire, renouant avec le côté aventurier. Pourtant, tout n’est pas rose (les amours de Glory, le passé de Robbie, y a même des épisodes zombie…), mais la relecture m’a donné l’impression que c’était un peu plus souriant. Du coup, alors que j’adorais ses épisodes d’Amazing, j’ai tendance à préférer aujourd’hui sa prestation sur Spectacular. Peut-être aussi parce qu’il y maîtrise encore plus l’art du feuilleton.
Mais dans tous les cas, c’est un nom que je suis content de revoir associé au personnage.

Jim

Les premières pages en couleur réalisées par Carlos Barberi:

Source: www.comicbookresources.com

[quote]Amazing Spider-Man #16.1
Story by Gerry Conway
Art by Carlo Barberi, Juan Vlasco
Colors by Israel Silva
Letters by VC - Joe Caramagna
Cover by Arthur Adams, Sonia Oback, Simone Bianchi
Publisher Marvel Comics
Cover Price: $3.99
Release Date Mar 18th, 2015
SPIRAL begins here!
The underworld is in a constant flux and has been since the Kingpin got taken out at SHADOWLAND. That war is heating up and Spidey’s going to do something about it.
But he’s not the only one-- Police Captain Yuri Watanabe is trying to curtail the madness both in her day job as a police office and as the vigilante THE WRAITH!
Do she and Spidey play by the same rules?[/quote]

http://imageshack.com/a/img911/4234/Du3naX.jpg

[quote]Amazing Spider-Man #17.1
Story by Gerry Conway
Colors by Israel Silva
Cover by Art Adams, Gabrielle Dell’otto
Publisher Marvel Comics
Release Date Apr 22nd, 2015
WHO HEEDS THE HAMMERHEAD?! Not Spidey, apparently. The criminal underworld of New York City is on fire and Spidey and the Wraith hope to contain it. Tough luck, you two.[/quote]

[quote]Amazing Spider-Man #18.1
Story by Gerry Conway
Colors by Israel Silva
Cover by Yasmine Putri, Greg Land, Morry Hollowell
Publisher Marvel Comics
Release Date Jun 3rd, 2015
• SPIRAL continues!
• The gang war continues to rock New York City as Spidey and the Wraith do their level best to keep it contained.
• But Wraith and Spidey’s methodologies don’t always gel.
• And Spidey’s methodology makes him a nail for Hammerhead to smash.[/quote]

[quote]Amazing Spider-Man #19.1
Story by Gerry Conway
Colors by Israel Silva
Cover by Yasmine Putri, Justin Ponsor
Publisher Marvel Comics
Release Date Jul 1st, 2015
SPIRAL SPINS ON!
• As the crime war in New York continues to heat up, The Amazing Spider-Man finds himself caught between a cabal of super criminals and his ally The Wraith!
• This issue he has to face the Circus of Crime who are back and deadlier than ever![/quote]

http://imageshack.com/a/img673/3443/D6IEhU.jpg

[quote]Amazing Spider-Man #20.1
Story by Gerry Conway
Colors by Israel Silva
Cover by Yasmine Putri, Nick Bradshaw, Jim Campbell
Publisher Marvel Comics
Release Date Aug 12th, 2015
• The final chapter of “Spiral” brings Spidey and Wraith together- but not as friends.
• The crime landscape of New York City is changed from here on out…[/quote]

http://imageshack.com/a/img538/944/7zo5du.jpg

http://imageshack.com/a/img911/3987/L8R5xw.jpg

http://imageshack.com/a/img911/9510/YtfgAU.jpg

Y a pas des masses de cases dans les pages présentées !

Non c’est vrai.

Du côté des couvertures, les artistes size=85[/size] ont fait du beau boulot, certaines “claquent” vraiment bien, très spectaculaires.