AMETHYST #1-6 (Amy Reeder)

Réapparue récemment dans les pages de la série Young Justice de Brian Bendis, Amethyst, princesse de Gemworld, sera l’héroïne d’une nouvelle mini-série de la collection Wonder Comics en 2020.

Amethyst est écrit et dessiné par Amy Reeder (Rocket Girl). La publication débutera en février.

Premier aperçu :

amethyst1c

amethyst11

amethyst12

Source : www.dccomics.com

Joli.

Est-ce un titre qui aurait dû être une mini et grandir si le succès venait à être au RDV? Un peu comme les autres comics de l’imprint Wonder Comics?

Pour l’instant, c’est annoncé comme une mini-série. Il faudra attendre un peu pour savoir s’il y aura une rallonge comme pour Wonder Twins et Dial H

Pardon. Je n’ai pas bien lu!

Nouvel aperçu :

AMETHYST-1-2_5e151ccbdd9b54_002

AMETHYST-1-3_5e151cdbaa4f11_002

AMETHYST-1-4_5e151ce91fd6b2_002

Source : www.dccomics.com

Un premier épisode très girly mais le travail d’Amy Reeder (dans les previews) donne le ton, je pense.

La lecture est facile, les personnages sympathiques et les enjeux sont clairs.

En parallèle, j’ai lu l’épisode rétro à un dollar. Amy Reeder reste dans le ton et l’esprit d’Amethyst en appuyant plus sur le monde coloré du Gemworld, plus que la série précédente (époque DC you, je pense).

A lire pour le plaisir.

(W) Amy Reeder (A/CA) Amy Reeder
Dejected but determined to find her missing kingdom, Princess Amethyst and her new companions-a four-armed Turqoisian peasant called Phoss and her gigantic caterpillar steed-set out for the land of Sapphire, where it is always night. Where there is darkness there is also danger, but a newly discovered magical ability might light the princess’s path.
In Shops: Mar 25, 2020
SRP: $3.99

Source : www.comicsbeat.com

Si tu parles de celui-ci, non non, c’est la série de 1985.

dollar-comics-amethyst-1-1985-vo

Jim

Pardon, ma rédaction était rapide. J’ai d’abord lu l’épisode à un dollar et ensuite celui d’Amy Reeder.

Le choix de confier le Gemworld est une excellente idée car son style donne de la couleur à ce monde si…coloré.

J’aime beaucoup ces rééditions. J’ai relu la première apparition de Batgirl par Dixon, je pense. C’est vraiment une belle initiative de Dan Didio.

Et moi, j’ai lu un peu rapidement ton propos, où tu évoquais une troisième version (celle donc du nioufiftitou), et j’ai cru que tu parlais de ce Dollar Comics. Je vais prendre plus de temps pour lire.

Jim

Version que j’avais également lue en son temps.
Elle était sympathique mais je pense que la série sortait de nulle part et pas d’un event pour la lancer.

Je me souviens des dessins de Lopresti que j’ai toujours aimé suivre, l’artiste à tout faire chez DC. L’histoire beaucoup moins.

(W) Amy Reeder (A/CA) Amy Reeder, Marissa Louise
After being shunned by every royal house of Gemworld, Princess Amethyst finds a friend in the kingdom of Aquamarine, famed for its courageous navigators! Unfortunately, the lady of the house offers help only in the form of Prince Maxixe, whose duties as Amethyst’s guide are complicated by the fact that he. Hates. Her. Guts.
In Shops: Jun 10, 2020
SRP: $3.99

Source : www.dccomics.com

Princess Amy’s mission takes her and her companions directly into the heart of Dark Opal! But the answers Amethyst finds will change everything she thought she knew about the nature of Gemworld!

Written by : Amy Reeder
Pencils : Amy Reeder
Inks : Amy Reeder
Colored by : Marissa Louise
Cover by : Amy Reeder
Page Count : 26 Pages
Release Date : July 21 2020

Source : www.aiptcomics.com

AMETHYST #5

Written by: Amy Reader.

Art by: Amy Reader.

Cover by: Amy Reader.

Description: After learning the shocking truth about her parents, Princess Amethyst is forced to pay the price for their misdeeds. But not for long, because here comes Max to the rescue! Secret passages and the mysteries of House Aquamarine: it’s a whirlwind adventure for Amy and her companions as the critically acclaimed adventure reaches its climax!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 25.

Source : www.comicscontinuum.com

DERNIER NUMERO !

AMETHYST #6

Written by: Amy Reader.

Art by: Amy Reader.

Cover by: Amy Reader.

Description: With all her family’s secrets and misdeeds laid bare, Princess Amethyst wrestles not only with the dark legacy she’s inherited, but with the combined forces of Lord Opal and the Diamond Court, who seek to destroy young Amy for the crimes of her house. In the end, Amethyst must make a choice that could cost her everything – including her powers. The spectacular adventure concludes in this issue.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: December 15.