BLACK LIGHTNING : COLD DEAD HANDS #1-6 (Tony Isabella / Clayton Henry)

Cet automne, Black Lightning sera le héros d’une nouvelle série télévisée de la CW. Jefferson Pierce fera aussi son retour dans les pages des comics DC, mais avec quelques changements par rapport à sa déclinaison télévisuelle et aux précédentes versions papier : il sera cette fois-ci plus jeune (28 ans), célibataire et sans enfants.

Black Lightning : Cold Dead Hands est une mini-série en 6 épisodes écrite par Tony Isabella, le co-créateur du personnage, et dessinée par Clayton Henry (Archer & Armstrong).

BLACK LIGHTNING: COLD DEAD HANDS #1

Written by TONY ISABELLA
Art and cover by CLAYTON HENRY
Variant cover by KEN LASHLEY

All-new mini-series by original creator Tony Isabella teamed with superstar artist Clayton Henry! Black Lightning is back and things are not the same! In his home town of Cleveland, high school teacher Jefferson Pierce is a role model for his students. As Black Lightning, he’s fighting to keep them safe, even as his city’s streets are invaded by local gangs with deadly super-weapons. And wait until you see who their supplier is! Real-world issues in a super-hero world! Expect the unexpected!

On sale NOVEMBER 1 • 32 pg, FC, 1 of 6, $3.99 US • RATED T

Premier aperçu :

Source : www.bleedingcool.com

Donc, pleins d’emmerdes en moins pour qui : lui, les auteurs ou l’éditeur ?

L’info a retenir est surtout Clayton Henry débarque chez DC

C’est vrai que le Clayton c’est plutôt un Marvel Guy. Il n’a fait qu’une petite histoire en 2009 sur la Légion dans un des adventure comics de Geoff Johns.

Ces derniers tamps c’est plutot un artiste majeur de Valiant mais il semble revenir petit à petit aux gros mainstreams

Franchement, cette équipe me donne envie!

BLACK LIGHTNING COLD DEAD HANDS #1

(W) Tony Isabella (A/CA) Clayton Henry
All-new mini-series by original creator Tony Isabella teamed with superstar artist Clayton Henry! Black Lightning is back and things are not the same! In his home town of Cleveland, high school teacher Jefferson Pierce is a role model for his students. As Black Lightning, he’s fighting to keep them safe, even as his city’s streets are invaded by local gangs with deadly super-weapons. And wait until you see who their supplier is! Real-world issues in a super-hero world! Expect the unexpected!
In Shops: Nov 01, 2017

Source : www.cbr.com

BLACK LIGHTNING: COLD, DEAD HANDS #2
Written by TONY ISABELLA Art and cover by CLAYTON HENRY
Wrongly accused of killing a gang of armed robbers, Black Lightning must stay ahead of the police while fighting to remove a deadly arsenal of high-tech weapons from the streets of Cleveland…and while facing civilians who are no longer certain he’s one of the good guys. As teacher Jefferson Pierce, he must also try to keep drug dealers away from his students. Meanwhile, Detective Colavito investigates mystery man Tobias Whale. Beware: news in this city breaks without pity.

Source : www.denofgeek.com

BLACK LIGHTNING COLD DEAD HANDS #3

(W) Tony Isabella (A/CA) Clayton Henry

A deadly shooting. Two kids orphaned and on the run…with one of the alien super-weapons Tobias Whale is putting on the streets of Cleveland. Black Lightning must find them before tragedy strikes again. Because they are being hunted by police who consider them armed and dangerous…and by the murderous terrorist White Thunder!

RATED T
In Shops: Jan 03, 2018
SRP: $3.99

Source : www.comicsverse.com

Black Lightning: Cold Dead Hands #4

Written by Tony Isabella
Art by Clayton Henry, Yvel Guichet, Pete Pantazis, and Josh Reed
Edited by Jim Chadwick and Harvey Richards
Published by DC Comics
Release Date: February 7, 2018

Where were you when terror came to Cleveland? It’s open warfare on the city streets as Black Lightning and the police form an uneasy alliance against White Thunder and his murderous flying killers. Lightning’s troubles with the cops are hardly over, and an angry Tobias Whale plots his next move.

Source : www.comicosity.com

Black Lightning: Cold Dead Hands #5

Black Lightning! Tobias Whale! Face to face for the first time! With Cleveland still recovering from last issue’s terrorist attack, the two archenemies will battle in the ruins of a secluded landmark for the future of the city. Oh, and in case you were wondering, yeah, it’s a trap. A trap designed to end Black Lightning once and for all!

Written by: Tony Isabella
Art by: Clayton Henry, Yvel Guichet, Pete Pantazis
Cover by: Ken Lashley

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Mar 7 2018

Source : www.thegww.com

Black Lightning: Cold Dead Hands #6

This is it: the climactic battle between Black Lightning and Tobias Whale for the future of Cleveland and the nation! Alien weapons! Flying killers! Police under fire! And the surprises keep coming right through the very last page of this story! Black Lightning’s back…but will he survive this ultimate showdown?

Written by: Tony Isabella
Art by: Clayton Henry
Cover by: Clayton Henry

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Apr 4 2018

Source : www.screenrant.com

Et j’ai lu ma mini trois ans plus tard!!!

En triant ma tonne de bouquins (plus de place, faut sacrifier désormais), je me suis rendu compte que j’avais omis de la lire. J’ai toujours bien aimé Black Lightning (le design de son costume, les Ousiders, sa classe, son métier, etc…).

Sachant que le co-créateur venait poser une nouvelle base dirons-nous à l’aube de la série TV, j’avais craqué pour cette lecture. Et généralement, pour mini, j’attends qu’elle soit complète pour la lire et rarement deux ans.

Jefferson Pierce habite Cleveland, est un professeur aimé et sauve des vies quand il le faut. Il n’a pas d’enfants, en effet, dans cette histoire même si on peut apercevoir ses nièces, elles aussi dotées de pouvoirs similaires (je me demande si cette graine ne devait pas être développée en cas de succès de la mini).

Tony Isabella (que je ne connais pas) évoque deux sujets de deux manières différentes. Le premier sujet est celui des inégalités, évidemment. C’est effleuré pour rester politiquement correct à l’époque, bien avant l’affaire Floyd des derniers mois mais après ou avant (je ne sais plus bien à vrai dire) une affaire similaire. L’autre sujet est traversant et il s’agit des armes et leurs business aux States.

En effet, BL fait face à une prolifération d’armes extraterrestres qui s’avère être un business développé par Whale, grand ennemi de notre Héros. Je regrette juste que ce sujet soit juste dicté par Whale et que par notre professeur. Sans être moralisateur, il y avait à creuser, même sur une mini de six épisodes.

Quand à l’histoire elle-même, elle n’est pas très passionnante et n’ouvre pas grand-chose comme horizon. Elle reste agréable de par les dessins de Clayton Henry qui réussit de belles choses. Le personnage est beau à regarder et à suivre.

La série aurait mérité mieux car ce personnage (premier héros afro-américain chez DC, si je m’abuse) mérite une place de choix dans le DCverse comics. Actuellement, il a été vu dans Outsiders avec un beau rôle mais un piètre scénariste qui aura réussi à me fatiguer au bout de cinq-six épisodes. BL était pourtant bien mis en valeur avec ce rôle de mentor en devenir missionné par Batman.

Pourtant avec Mister Terrific et Black Lightning, DC dispose de deux personnages charismatiques. Michael « MT » Holt a présidé la JSA (vivement que Tynion la reprenne!), se positionne comme le troisième cerveau du monde. Black Lightning est un peu son inversé. Plus terre à terre, plus proche des gens, plus sympa…

De beaux personnages, sans aucun doute.