BLACK MAGICK #1-16 (Greg Rucka / Nicola Scott)

black-magick-12_c

Published: July 29, 2020
Diamond ID: APR200056
Age Rating: M
Genres: Action/Adventure, Crime & Mystery, Fantasy, Horror, Thriller
Buy

Cover price: $3.99
« ASCENSION I, » Part One The acclaimed series returns, from the New York Times bestselling team GREG RUCKA and NICOLA SCOTT (Wonder Woman). Rowan Black is a cop. Rowan Black is also a witch. Throughout her life, she has struggled to keep these things separate. Now, the walls are beginning to crumble, and Rowan—alienated from her friends, under investigation on the job, and stalked by mysterious forces who are literally hell-bent on using Rowan’s power for their own benefit—is on the verge of crumbling with them. And if these combined forces don’t manage to destroy Rowan—she might just destroy herself first.
Writer
Greg Rucka
Artist
Nicola Scott
Cover A
Nicola Scott

black-magick-12_1

black-magick-12_2

Voilà un retour qu’on n’osait presque plus espérer (le #11 datait de mars 2018), et qui se fait de fort belle manière. (Et le même jour que le #1 de la nouvelle série de Brubaker chez le même éditeur, en plus : c’est fête.)

Les précédents numéros étaient regroupés sous le titre de l’ « Éveil » (Awakening), voilà que vient le temps de l’ « Ascension »… Et clairement certaines choses sont maintenant dans une logique d’escalade, mais est-ce vraiment dans la bonne direction ? Les premières pages de ce nouvel arc font directement écho au début du premier : dessin identique pour la première page (la silhouette marchant dans la forêt sous la lune) et double page suivante pour un rassemblement païen. Mais les mois ont passé et la roue a tourné de Mabon (l’équinoxe d’automne) à Beltane (la pleine lune de mai) : une fête censée marquer le début de l’été et normalement associée à la notion de renouveau, mais il n’est pas dit que Rowan Black soit vraiment dans un tel état d’esprit. Dans l’intervalle, des relations se sont nouées, d’autres ont été altérées, mais Rowan semble surtout isolée — face à ses démons aussi bien au sens littéral que figuré : son nouveau comportement au travail, notamment, ne laisse pas forcément présager du meilleur le concernant.

Personnellement en tout cas je suis très content de retrouver ce titre, et très impatient de la suite.

La censure, c’est seulement pour la preview ou le numéro la contient ?
Non, parce que c’est vraiment moche, ces gros bandeaux noirs… Il vaut mieux masquer ça directement en dessinant, à ce compte-là.

Tori.

Non, c’est seulement pour la preview. Et le numéro contient des choses autrement plus explicites.

Ça me rassure, parce qu’une grosse bande noire pour masquer quatre tétons, un gros mot et un zizi au loin, c’est un peu excessif, je trouve…

Tori.

C’est américain.

Jim

blackmagick13c

(W) Greg Rucka (A/CA) Nicola Scott

« ASCENSION I, » Part Two
Demons circle the bloody mess of Rowan Black’s life like vultures, while Internal Affairs investigators circle like sharks. Her friends and allies begin to sense the danger Rowan is in and come to offer what help they can…or to take her down if they have to.

In Shops: Aug 26, 2020

SRP: $3.99

blackmagick131

blackmagick132

Source : ww.comicscontinuum.com

black-magick-14_c

Published: September 23, 2020
Diamond ID: JUL200192
Age Rating: M
Genres: Action/Adventure, Crime & Mystery, Fantasy, Horror, Thriller
Buy

Cover price: $3.99
« ASCENSION I, » Part Three The growing conflict between demons and witches bursts into open combat on Earth…and claims a major fatality. Each side is marshaling all around Rowan Black. Can the detective pull out of her spiral in time to lead her forces, or is she doomed to become this war’s biggest victim?
Writer
Greg Rucka
Artist
Nicola Scott
Cover A
Nicola Scott

black-magick-14_1

black-magick-14_2

Source : www.comicscontinuum.com

blackmagick15c

BLACK MAGICK #15

Written by: Greg Rucka.

Art by: Nicola Scott.

Cover by: Nicola Scott.

Description: « Ascension I, » Part Four. Dissent among the forces of Hell, and a revolt within the order of witch-hunters, deepen the peril surrounding Rowan Black and the people she loves. Wild-card assassins and renegade demons enter the field, and a centuries-old conflict threatens to become a free-for-all melee.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: October 21.

blackmagick151

blackmagick152

BLACK MAGICK #16

Written by: Greg Rucka.

Art by: Nicola Scott.

Cover by: Nicola Scott.

Description: « Ascension I, » conclusion. Rowan, Alex, and Detective Nicky Colt find themselves drawn into the same moment of crisis as the CEO seems poised to lose control of her corner of the Abyss. As tragedies loom on every front, Rowan must decide if she will allow things to run their course and have the lives of those she cares for come to their tragic ends – including her own – or, by her will, change the reality that is rising around her.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: November 18.

blackmagick161

blackmagick162

Il a les mains baladeuses

Ce n’est plus baladeuses, à ce niveau…

Tori.

Farfouilleuses ?

La gauche est au minimum tripoteuse… La droite, on ne voit pas trop, mais on a plutôt l’impression que sa « balade » pourrait ressembler à de la spéléologie…

Tori.

Oui … même impression.
C’est rare une telle couverture

(C’est « elle », pas « il ». :wink: )

Ah, oui, je n’avais pas fait gaffe au pronom utilisé par Soyouz…

Tori.

Ah … pardon je ne savais pas.

Rien que sur la couv’ la poitrine et le talon haut pouvaient donner un indice tout de même. :grin:

Bon … Les chaussures. … J’ai pas regardé.
La poitrine reste « légère » si je puis dire. Mais maintenant que tu le dis …
(Et je regardais sur mon téléphone)