BLUE & GOLD #1-5 (Dan Jurgens / Ryan Sook)

Cool.
Un peu de fun dans cet univers, c’est pas un mal.

Jim

Sur Legion, pas trop finalement. C’en était même intriguant car il a du dessiner 70-80% du run de Bendis.

BG_Cv1

Story by Dan Jurgens
Art by Ryan Sook
Covers by Ryan Sook, Dave Johnson.
Desperate to regain the spotlight, Booster Gold looks to attract the public’s (and Justice League’s) attention the same way any washed-up, second-rate hero would – social media. The not-so-tech-savvy hero from the 25th century enlists the help of his best friend, Blue Beetle, who possesses both the money and the brains to help his old pal navigate the scary world of internet influencers. Watch out, evildoers, our heroes are live and online! Don’t miss Dan Jurgens’s triumphant return to Booster Gold with the help of all-star artist Ryan Sook (Legion of Super-Heroes), telling a tale filled with heart and maybe even redemption for DC’s two favorite underdogs!
32 pages, $3.99 (Variant, $4.99), available on July 20.

BLUGOL_01_1

BLUGOL_01_2

BLUGOL_01_3

1 « J'aime »

Quel dessin!

Pressé de lire cela également!

Je ne lis plus de dc depuis quelques années, mais c’est le genre de projet qui me donne grave envie

Début sympa’ et efficace, mais sans vraiment m’emporter.
Dan Jurgens connaît et maîtrise bien ses personnages, avec un lancement « direct » sur une intervention de Booster qui se filme pour une session en live auprès de ses fans. Ca ne se passe pas bien, la Justice League est emprisonnée par l’ennemi, et Skeets va solliciter un Ted Kord déprimé après les événement du précédent volume de Suicide Squad, mais qui redevient un vrai ado’ au contact de Michael. Ils réussissent à s’en sortir, mais le projet de Booster d’être invité à deux dans la JL échoue car la JL ne veut que Ted, ce qu’il refuse et tous deux vont fonder leur propre structure : Blue & Gold.
Bon, c’est sympa’, dynamique, fluide et ça fait un peu sourire. Un peu seulement. J’admets ne pas être le plus grand fan de Booster et Blue Beetle, je les aime bien et j’apprécie l’époque JLI, mais sans que ça soit pleinement « mon truc ». Les dialogues sont bons, l’ensemble tient la route, Ryan Sook propose de belles planches, très agréables et positives.

Un bon début. Mais ça reste très attendu, et presque sage.

Blue-and-Gold-2-1

Blue & Gold #2

Written by: Dan Jurgens
Art by: Ryan Sook

Who needs the Justice League anyway? Our heroes certainly don’t! After a painful rejection from the DC Universe’s team of a-list heroes, Booster Gold and Blue Beetle strike out on their own. Thanks to the Kord Industries fortune, anything is possible for this dynamic duo…right? Little do they know, an alien assassin seeking revenge places Blue and Gold in her crosshairs, and The Omnizon never misses!

Blue-and-Gold-2-3

Blue-and-Gold-2-4

Blue-and-Gold-3-1

Blue & Gold #3

Written by: Dan Jurgens
Art by: Cully Hamner

The million-dollar debut of Buggles! Booster Gold and Blue Beetle go…broke?! Ted Kord’s secret is out: the heir to the Kord Industries fortune has been cut off and cut out of his family’s company! Now the duo needs all the help they can get to fight off the Omnizon’s attack and set up their new business. Who can possibly save the guys from themselves? Meet the newest member of Blue & Gold…BUGGLES!

Blue-and-Gold-3-2

Blue-and-Gold-3-3

Eh bien là, il a tenu 2 épisodes avant d’avoir besoin d’un coup de main…^^

Cully Hamner? Pourquoi pas mais j’aurais bien aimé qu’il arrondisse son trait pour coller à Sook.

bluegold4c

DC COMICS FIRST LOOKS: BLUE AND GOLD #4

Written by: Dan Jurgens.

Art by: Ryan Sook, Dan Jurgens, Kevin Maguire.

Cover by: Ryan Sook.

Description: Bros over heroes no more! Booster Gold and Blue Beetle find running a superhero business together more difficult than it looks when these inseparable friends end up on the verge of a breakup! What could be the cause of such a schism? Enter Blackguard, looking to destroy this dysfunctional duo for good!

bluegold41

bluegold42

bluegold43

1 « J'aime »

J’ai lu le 1er, c’est joli, drôle et même un petit peu touchant.
Le côté réseaux sociaux est bien employé.
Bref, c est fresh!

Blue and Gold Restoration is open for business! Only issue is, our duo is falling apart while their waiting room is packed to the brim with mostly illegitimate problems. Now Omnizon, self-appointed ruler of Earth, is here to sentence Booster and Beetle to death for disobeying her royal rule of the land. It’ll take a friend from the future to save their present and prevent a PR nightmare that could close their operation for good!

Written by
Dan Jurgens
Pencils
Ryan Sook
Inks
Ryan Sook
Colored by
Steve Buccellato, Ryan Sook
Cover by
Ryan Sook
Genres
Superhero