CABLE #1-3 (Fabian Nicieza / Scot Eaton)

https://www.marvel.com/articles/comics/cable-fabian-nicieza-scot-eaton-final-battle-krakoa?linkId=242437673

The fight to save Krakoa is upon us! The final battle will be told across two interconnected series, FALL OF THE HOUSE OF X and RISE OF THE POWERS OF X, as well as various tie-in issues in current X-titles and new series, including Fabian Nicieza and Scot Eaton’s CABLE!

Launching in January, CABLE will see mutantkind’s greatest soldier wage his own war against both Orchis and an all-new threat known as the Neocracy. On this pivotal mission, he’ll team up with one of the few people he can trust: himself! It’s the return of Young Cable as both counterparts race to stop a horrible future from coming to fruition.

The series marks the monumental return of Fabian Nicieza to Cable, a character he helped define throughout the 90s in both X-Force and Cable’s solo adventures as well as the 2000s hit CABLE & DEADPOOL series.

“It’s always fun to write Cable and challenge him with a big physical and emotional conflict,” Nicieza shared. “Having written him more than anyone else on the planet, it’s also fun to add to that total!”

The future must not come to pass! All the signs are here: The Neocracy is coming—and with it comes not only the end of mutantkind, but all of the humankind as well! As if rescuing Young Nate from the ongoing threat of Orchis weren’t enough, can Cable root out this growing threat and decimate it before the Neocracy has a chance to take hold? Is he already too late to change the future?

Explaining the new saga, Nicieza said, “This series finds Nathan Dayspring Askani’son Gesundheit up against the wall because while the lives of the X-world on Krakoa are under attack, Cable has to focus on the next potential ‘big threat.’ In order to stop the Neocracy before it becomes a revolution of evolution, Cable needs the help (and annoyance) of Young Cable! Indeed, hijinks ensue and Chiclet guns will be fired!”

1 « J'aime »

Fallait vraiment pas.

Je n ai jamais lu le run de nicieza sur le perso.

Ses épisodes des années 1990 sont vraiment sympas (j’en garde en tout cas un excellent souvenir) et la série qu’il a faite dans les années 2000 (avec Deadpool, de mémoire), est un bon mix d’action et d’humour : assez agréable.

Jim

1 « J'aime »

Avec déjà un rajeunissement (bien avant le Cable ado de ces dernières années).

1 « J'aime »

Tu n es pas le seul à le dire mais je ne vous crois pas.

Sourire

(W) Fabian Nicieza (A) Scot Eaton (CA) Whilce Portacio

THE FUTURE MUST NOT COME TO PASS!
All the signs are here: The Neocracy is coming - and with it comes not only the end of mutantkind, but all of the humankind as well! As if rescuing Young Nate from the ongoing threat of Orchis weren’t enough, can Cable root out this growing threat and decimate it before the Neocracy has a chance to take hold. But is he already too late to change the future? Don’t miss out on Fabian Nicieza and Scot Eaton’s explosive first issue of CABLE!
RATED T+

In Shops: Jan 17, 2024

SRP: $4.99

Classique. Mais j’aime bien ce que fait Eaton.

Jim

2 « J'aime »

Pareil que jim et je rajoute que la couv de Portacio fait très Gene Ha. Il s’améliore je trouve.

Très cool. Fabian Nicieza revient efficacement sur Cable, écartant joyeusement la période Fall of Krakoa et Orchis pour s’occuper d’une menace à venir, à stopper avant qu’il ne soit trop tard : The Neocracy, une dérive d’une entreprise pharmaceutique qui changera les ADN pour tout unir dans un collectif oppressant. Old Cable sauve Young Cable de Orchis pour stopper The Neocracy, qui profite du chaos Orchis pour avancer discrètement. Avec des information de Irène Merryweather, le duo difficile remonte jusqu’à l’entreprise Parvenu et un chercheur, la Gargouille Grise !
C’est très cool, oui. Nicieza évacue intelligemment la période actuelle sans la nier, gère bien le duo même s’il écrit surtout Old Cable, qu’il tient très bien. The Neocracy est une bonne menace pour ces gentils Terminators, et la lecture est fluide. D’autant que Scot Eaton propose des planches solides et efficaces.

Un vrai bon moment.

J’aime bien ce retour que Nicieza à pas perdu la main

1 « J'aime »

Ca m’a aussi plu de ne pas être déçu.

Ca me plait souvent de ne pas être déçu, moi aussi.

1 « J'aime »

(W) Fabian Nicieza (A) Scot Eaton (CA) Whilce Portacio

THE FUTURE MAY NOT BE SET IN STONE - BUT CABLE MIGHT BE!
CABLE and his younger counterpart are racing to try to stop the rise of the Neocracy before it can take root and exterminate all life on Earth as they know it - But when their investigations sends them crashing into the Grey Gargoyle, Cable and young Nate will have to battle for their lives or risk being turned into stone!
Rated T+

In Shops: Feb 28, 2024

SRP: $3.99

Gros bof. Fabian Nicieza se perd et me perd dans ce numéro maladroit, un peu lourd. Old Cable affronte la Gargouille Grise, pendant que Young Cable est figé en pierre. Ils remontent la piste jusqu’à Jonathan Chambers, vieux personnage transformant la détresse psychique en énergie, repris ici en gourou qui va lancer la Neocracy. Ils attaquent son île, se font piéger en découvrant plein de Mutants énergétiques prisonniers et ça se passe mal.
Gros bof, oui. La bagarre contre la Gargouille Grise est chiante, l’ennemi paraît bien mais les interactions sont faibles et les révélations peu emballantes. D’autant que Scot Eaton est en petite forme, et est aidé par un Lan Medina moyen.

Ça ne prend pas, là.

Cable #3

PROTECT THE FUTURE — NO MATTER THE COST!

Cable and his younger counterpart, Nate, are closer than ever to uncovering the origins of the Neocracy and putting an end to a bloody future before it can come to pass — but each step closer also brings them further into the crosshairs of the mysterious Parvenu! With the walls closing in, there’s no one else they can trust… but with the weight of the world on their shoulders, will Cable and Nate be able to bear the burden together or will they crumble under the weight?

Creative Team

• Writer: Fabian Nicieza
  • Artist: Scot Eaton
  • Colorist: Java Tartaglia
  • Letterer: VC’s Joe Sabino
  • Designer: Tom Muller
  • Standard Cover Artist(s): Whilce Portacio & Alex Sinclair
  • Variant Cover Artist(s): Mark Brooks; Dan Panosian
  • Editor(s): Jordan D. White
  • Associate Editor: Lauren Amaro
  • Format: Ongoing Series
  • Page Count/Cover Price: 28 pages/$3.99

J’ai aimé le #1, trouvé le #2 lourd et maladroit… et cette suite reste hélas sur cette ligne. Fabian Nicieza me perd dans un épisode maladroit, trop bavard, où les Cable affrontent des clones créés par Black Womb, super-vilaine apparue dans X-Men Legends (c’est dire son impact). On voit que Parvenu gère tout ca, les Cable remontent sa piste avec Irène, Young Cable se laisse happer par le discours de paix totale de la Neocracy… et en vient à tirer dans la tête de Old Cable, qui venait de condamner Black Womb.
Gros bof, encore. Fabian Nicieza livre une histoire lourde, peu entraînante, avec des super-vilains trop méconnus et des rebondissements téléphonés. Dommage, car les échanges entre les Cable sont cool, et Scot Eaton & Lan Medina assurent malgré des styles un peu différents.

Un échec qui se dessine.