CAPTAIN GINGER Season I & II (Stuart Moore / June Brigman)

Ouais, les titres Ahoy sont plutôt sympa.
Qu’il s’agisse de Captain Ginger, the Wrong Earth, Second coming (tous trois parus ou à paraître chez Delcourt), ou Edgar Allan Poe Snifter of terror… J’ai un peu moins accroché à Planet of the nerds, Hashtag: Danger et Bronze age boogie (mais, pour chacun de ces deux derniers titres, je n’ai lu que le numéro 1).
Je n’ai pas lu High heaven ou Steel cage (ce dernier étant un banc d’essai pour de nouvelles séries : trois débuts de séries, et les lecteurs votent pour celles qu’ils souhaitent voir continuer).

Tori.
Edit : Ah, mais Steel cage n’est pas encore sorti, en fait…

CAPTAIN GINGER SEASON TWO #3

Written by: Stuart Moore, Kek-W, Marc Von Ahnen, Kirk Vanderbeek.

Art by: June Brigman, Roy Richardson, Ryan Kelly, Chris Giarrusso, Troy Washington.

Cover by: June Brigman, Roy Richardson.

Description: When a deadly trap closes around the cats, they’ll have to use all their feline instincts to survive. This is the big one – the issue that will change Captain Ginger and his starship crew forever! Plus the usual extra features, including prose stories and illustrations.

Pages: 32.

Price: $3.99.

Available digitally: June 10.

source : www.comicscontinuum.com

punaise j’ai hate de voir ça en vf ><

CAPTAIN GINGER SEASON TWO #4

Written by: Stuart Moore.

Art by: June Brigman, Roy Richardson

Description: Tragedy strikes the space cats as Sergeant Mittens and Deena search for their missing captain. Stranded on a world of dogs, who can they trust? Plus a selection of extra prose stories and illustrations.

Available digitally: July 8.

Source : www.comicscontinuum.com

La scène renvoie à une série de peintures que le peintre Coolidge avait réalisée à la fin du XIXe et début du XXe pour une marque de cigares.

http://www.irishdogs.ie/articles/story-behind-the-dogs-playing-poker-paintings.html

unnamed

Jim

CAPTAIN GINGER SEASON TWO #5

Description: Threatened with doom from the sky, the cats and dogs band together in a desperate quest for survival. But can even Captain Ginger keep this fragile alliance together? And will his starship ever fly again? Featuring a selection of bonus prose stories and illustrations.

Available digitally: August 5.

CAPTAIN GINGER SEASON TWO #6

Description: The grand finale! As the Lumen make their final assault on Dogworld, Captain Ginger faces an impossible choice! Can the cats and dogs make peace against a common enemy, or will they fight like…well, you know? Also featuring bonus prose stories and illustrations.

Available digitally: Sept. 2.