DANGER STREET #1-6 (Tom King / Jorge Fornes)

Nouvel aperçu :

J’en serai. Compte sur moi, Tom.

Nouvel aperçu :

tom-king-danger-street-2

tom-king-danger-street-3

tom-king-danger-street-4

In my new DC contract, I was like, « Alright, I’ve taken five years off doing these miniseries. » If I just keep doing miniseries for the rest of your life, you’re gonna get bored of, « Tom takes an obscure character and makes them sad. » That’s going to, at some point, wear off.

Joining the Justice League is a goal for any superhero, but what happens when a quest for membership takes a sinister turn? Join Starman, Metamorpho, and Warlord as they look to prove themselves worthy by summoning and defeating Darkseid in battle. Soon they’ll learn that calling upon a New God never ends well, and their world is headed for a crisis as a result!
The journey to save the day will be a treacherous one filled with princesses, knights, and all kinds of monsters. Each person the heroes encounter plays a crucial role in this sprawling yet gripping narrative that is a little bit silly, a whole lot dark, and completely cool. Expect the unexpected with a supporting cast featuring Manhunter, Lady Copy, the Green Team, and the Creeper!
Inspired by the heroes and villains of 1st Issue Special, Tom King and Jorge Fornés (Rorschach) return for an unforgettable maxiseries that reimagines these characters and their stories. A multi-character, multilayered crime drama starring some of DC’s most obscure creations. No one will see it coming, but everyone will want to see where it goes!

Written by: Tom King
Art by: Jorge Fornes, Dave Stewart
Covers by: Jorge Fornes, Steve Rude, Lee Weeks, Ben Oliver

U.S. Price:
4.99
On Sale Date:
Dec 13 2022
Page Count:
32

J’ai hate que @Jim_Laine lise ça

Urban lui a commandé la trad pour lui faire plaisir.

Rendez-vous dans une trentaine d’années, alors…

Jim

Avec de grosses lunettes?

Premier épisode de Danger Street, le nouveau projet de l’équipe qui a réussi « Rorschach ».

Tom King nous emmène dans une histoire qui mêlera de nombreux personnages DC revampés (Atlas de Kirby, Lady Cop de Jenesaiski, etc…) ou connus (Creeper, Warlord, Manhunter ou Metamorpho).

Comme souvent le premier épisode de King n’a qu’une vocation, mettre tout cela en place, à son rythme. Et comme toujours, on se demande bien où le Sieur va nous amener après une opération Anti Darkseid qui part en cacahuète avec la mort d’un jeune homme, victime d’un super rayon perdu…

Jorge Fornes livre un premier travail moins impressionnant que sur « Rorschach » mais solide.

L’ambiance est bien là (le point fort des série de TK) mais les questions demeurent. Sacré Tom, il ne changera pas!! :wink:

Robert Kanigher et John Rosenberger.

1 « J'aime »

Super lien Marko! Merci!

Danger-Street-2-1-min-1-580x892

(W) Tom King (A/CA) Jorge Fornes

After their attempt to join the Justice League goes horrendously wrong, Warlord and Starman are on the run from the law and the forces of the Fourth World! In their wake they have left behind both a murder and the ongoing mystery of Atlas the Great and his connection to the cosmic powers of the DC Universe. But don’t fret, Lady Cop is on the case, and she won’t rest until it’s solved. But little does she know, a malevolent corporation has a connection to it all and they’re willing to kill to keep their secrets safe. After all, nobody messes with the Green Team!

In Shops: Jan 10, 2023

SRP: $4.99

Danger-Street-2-4-1-580x893

Danger-Street-2-5-min-580x893

Mouais

Je connzis mal warlock mais mieux le starman
Je comprends pas l interet de ringardiser des seconds couteaux…
Et je vous pas ou ca va

Là dans le récit, c’est des has-been clairement. Je ne les trouve pas ringards, juste dépassés par leur condition et le « pas de bol » de l’épisode 1.

Même dépassés…
y a un coté un peu comme les new warriors periode avant CW en télé réalité…
J ai peu lu Warlord mais je le vois pas du tout faire ce qu il fait là… et j ai lu un peu Starman et là pas du tout de chez du tout.

Sans aprler qu on a du mal à idntifier des persos qui sont même pas nommé avant plusieurs cases…

c est beau mais pourquoi?

Y a un moment si tu veux faire un superhéros pas héros : ben tu le crees… Antman de Kirkman, quelque part Booster Gold… mais tu transformes pas les anciens…

Là j ai l impression de voir White tiger dans le DD de bendis completement à coté du perso…
ou justement Meltzer qui na rien compris à la JL Bwahaha… (d ailleurs en lisant le dernier Human target je pense que King n a pas bien compris non plus)…

Si tu sais pas faire… ne fais pas

Justement, sa marque, c’est de faire du super héros sous un autre filtre.

Le seul truc de SH avec du Wonder, c’est son Supes avec Kubert.

L’exception finalement.

Oui mais miracle ou strange garde quand meme un minimum…
La … on tombe bas