DAREDEVIL #595-612 (Charles Soule / collectif)

DAREDEVIL #607

Written by: Charles Soule.

Art by: Phil Noto.

Cover by: Phil Noto.

Description: Once Matt Murdock’s alter-alter ego and fake twin brother, Mike Murdock has been made flesh and blood thanks to the Inhuman Reader. But Mike Murdock has motivations of his own, and all the cunning and skill of his « brother » Matt at his disposal to make them come to fruition. And things only get worse as Mike zeroes in on the people Matt cares about most!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 22.

Source : www.comicscontinuum.com

DAREDEVIL ANNUAL #1

Written by: Erika Schultz.

Art by: Marcio Takara.

Cover by: Shane Davis.

Description: Misty, meet the Devil! You know Daredevil as the Man Without Fear, the protector of Hell’s Kitchen. But once upon a time, Daredevil was just the newest super-suit on the block - and NYPD Detective Mercedes « Misty » Knight was just a cop on the job. So when she places Daredevil at the scene of a crime, sparks will fly - and not the good kind. A story of street-level heroism in the early days of the Marvel Universe!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: August 29.

Source : www.comicscontinuum.com

DAREDEVIL #608

Written by: Charles Soule.

Art by: Phil Noto.

Cover by: Phil Noto.

Description: In a surprising turn of events, Matt Murdock’s fictional twin brother, Mike Murdock, has shown up alive in Hell’s Kitchen! Dodging Daredevil’s attempt to capture him, Mike hunts down the only person who can help him find his brother – Foggy Nelson!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 12.

Source : www.comicscontinuum.com

Marvel a dévoilé un teaser dessiné par Bill Sienkiewicz avec cette mention : « La Fin ? ».

Plus de détails la semaine prochaine…

theend

Charles Soule quittera la série Daredevil au #612. Son dernier arc narratif, qui débutera le mois prochain au #609, est intitulé « The Death of Daredevil ».

“A lot of writers in the past have left Daredevil in terrible situations at the end of their runs. Brian Michael Bendis put him in prison for Ed Brubaker to handle. Mark Waid, who preceded me, had Daredevil in San Francisco, his secret identity was blown, he wasn’t a lawyer anymore. I had to handle all of that.”

“So, I wanted to carry on in the grand tradition of leaving Daredevil in the worst spot imaginable, letting the next writer somehow deal with this impossible problem that Matt will never get out of. And I wanted to make mine the biggest one that has ever been done, which is why I’m calling my last arc on Daredevil ‘Death of Daredevil.'”

Source : www.cbr.com

Dédicace pour Sylvain !
Joie, gaité, bonheur !

Ca sera que la seconde fois ou la troisième j’ai un doute ?

Daredevil #609

Charles Soule (W) Phil Noto (A/C)
MARVEL BATTLE LINES VARIANT COVER BY YOON LEE

  • The eleventh hour draws near as Matt Murdock prepares to square off against the Kingpin of Crime!
  • Matt is forced to ask himself how long he can take hits against the ropes as Daredevil before he has to hang up the horns.
  • But first, Matt will have to embark on a crusade to free the city of New York from Wilson Fisk’s mayoral reign!
    32 pages, $3.99.

Source : www.comicverse.com

DAREDEVIL #610

Written by: Charles Soule.

Art by: Phil Noto.

Cover by: Phil Noto.

Description: Determined to prove the Kingpin cheated his way into the mayor’s office, Matt is pulling out all the stops! His resolve has set him down a path that will either tear down the Kingpin’s empire or will cost Matt everything. When the final bell rings, only Fisk or Murdock will be left standing!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: October 31.

Source : www.comicscontinuum.com

Je n’ai pas réagi immédiatement, parce que je ne suis pas la série, mais j’ « aime » la façon, dans la déclaration de Soule, dont la fin du run de Waid — sans doute le run le plus « solaire » sur le perso que celui-ci ait connu en des décennies, et dont la dernière partie présente un DD relocalisé à San Francisco, heureux en couple, opérant à visage découvert, ultra-populaire, collaborant avec les autorités, et (contrairement à ce qui est dit) travaillant toujours par ailleurs dans le domaine légal, juste pas pour le barreau de New York — devient une situation « terrible »,« l’une des pires situations imaginables », comparable en cela à celle du perso à la fin des runs de Bendis ou Brubaker, situation qu’il lui a fallu beaucoup d’efforts pour rectifier, et qui justifie très légitimement qu’il annonce maintenant la mort du personnage pour se conformer à cette « tradition ».

Ça résume à soi seul pourquoi je ne suis pas allé lire une page du run de Soule.

02-PM

Après l’excellent run de Waid, j’ai également décidé de ne pas poursuivre avec la série de Charles Soule. Je ne sais pas encore si je vais reprendre la lecture de Daredevil…j’attends de savoir qui sera son remplaçant et quels seront ses plans pour le personnage, en fait…

Je crois que je finirai par lire son run, à Soule, parce que des tas de trucs m’intriguent et m’intéressent, mais je pense également que je vais attendre que le temps se passe…
J’ai lu le premier arc, et j’ai trouvé ça d’une grande maladresse formelle, et d’une inutilité assez singulière : pour le coup, on sentait bien qu’il ne repartait pas sur un postulat difficile ou casse-gueule, mais au contraire qu’il pouvait repartir de la base… et justement, il patinait dans la semoule.
Bref, pas pressé du tout : j’ai d’autres choses plus urgentes et agréables à lire avant.

Jim

J’ai son run … mais en carton. Donc, ça attendra.

Je préfère le papier.

Jim

DAREDEVIL #611

Written by: Charles Soule.

Art by: Phil Noto.

Cover by: Phil Noto.

Description: As Daredevil’s crusade against the Kingpin moves into its endgame, the stakes have never been higher. But a mysterious new villain has arrived in Hell’s Kitchen, with Daredevil squarely in his sights.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: November 14.

Source : www.comicscontinuum.com

LE FINAL DU RUN DE CHARLES SOULE !

DAREDEVIL #612

(W) Charles Soule (A/CA) Phil Noto

• The whirlwind adventure of the fall ends here, in an oversized and overwhelming DAREDEVIL epic as only Charles Soule and Phil Noto could deliver it.
• Face forward, True Believers, this one’ll have you talking for MONTHS!
Rated T+

In Shops: Nov 28, 2018

SRP: $4.99

Source : www.comicscontinuum.com

Ciao l’artiste, tu nous auras bien fait marrer