DEAD MAN LOGAN #1-5 (Ed Brisson / Mike Henderson)

(Le Doc) #1

La série Old Man Logan touche bientôt à sa fin…mais Marvel a encore une dernière histoire à raconter avec le vieux Logan.

Dans la maxi-série en 12 épisodes Dead Man Logan, qui est annoncée comme “le grand final de l’histoire de Old Man Logan”, le héros mourant retournera dans sa propre ligne temporelle pour régler ses dernières affaires…et l’une d’elles implique de se venger de Mysterio, l’homme dont les illusions ont causé le massacre des X-Men sous les griffes de Logan.

Dead Man Logan est écrit par l’actuel scénariste de Old Man Logan, Ed Brisson, et dessiné par Mike Henderson (Nailbiter).

Début de la publication en novembre.

Ci-dessous, la couverture du #1 par Declan Shalvey :

Ed Brisson : "This is it. This is going to be the big, final Old Man Logan story. Logan’s dying and still has a lot of unfinished business to attend to. Dead Man Logan will largely be Logan tying up loose ends - loose ends like Mysterio, the man who, in Old Man Logan’s timeline, caused him to kill all of the X-Men. That’s not a box that Logan’s going to leave unchecked.

“We’ve got lots of big battles and some crazy stuff in store. With a title like Dead Man Logan, it’s probably no surprise where we’re going. This one’s all about the journey.”

Source : www.cbr.com

(Blackiruah) #2

Ca aurait ete sympa que ça soit Millard

(KabFC) #3

ou pas.

(Ben Wawe) #4

Pffou, le filon Wolverine a quand même été bien usé depuis sa mort.

(Le Doc) #5

large-7070606

The writing’s been on the wall for months now… Logan is dying. And he ain’t getting any better. Sick from the Adamantium coating his skeleton, his search for a cure has led to nothing but dead ends. But for once he’s actually trying to leave this world with some unfinished business… Can Logan take his last breath without slaughtering the X-Men again? Not if Mysterio has anything to say about it…

Dead Man Logan #1
Writer Ed Brisson
Artist Mike Henderson
Cover Artist Greg Hildebrandt
Variant Cover Artist: Tradd Moore
Release Date : November 28, 2018

Source : www.adventuresinpoortaste.com

(Ben Wawe) #6

J’avoue que je n’ai rien suivi du Old Man Logan post Secret Wars : je n’ai pas adhéré à l’idée de le ramener sur la Terre Marvel, car j’avais l’impression (légitime) que Marvel avait voulu se libérer de Wolverine, mais pas vraiment.
Cependant, à l’annonce de cette maxi-série sensée “régler” le cas d’Old Man Logan, j’ai été intéressé, intrigué, notamment par un Ed Brisson qui me plaît beaucoup sur Extermination ; je me suis donc lancé, et j’en suis content.
L’auteur commence doucement, intelligemment. N’ayant rien suivi, je ne suis pas trop perdu, hormis les conséquences d’un combat qui s’est déroulé ailleurs, au début ; mais le reste est simple, sobre, direct. Efficace.
Old Man Logan vit ses derniers moments, il veut tour régler avant, et se persuader que ce qu’il a vécu n’arrivera pas ; je peux comprendre. Le déroulé des événements est logique, la gestion de Mysterio risque un déchirement pour Logan, mais ça a du sens. Tout sonne juste, intelligent, cohérent, pertinent ; efficace, encore. Le cliffhanger surprend, mais il faudra bien nourrir 12 numéros, et ça a encore du sens.
Un bon lancement, donc, avec un Mike Henderson en forme pour le dessin, même si ça n’est ni original, ni époustouflant ; encore une fois sobre, correct, toujours efficace. Je ne demande pas plus, et je suis très content d’avoir tenté.

(Le Doc) #7

DEAD MAN LOGAN #2

Written by: Ed Brisson.

Art by: Mike Henderson.

Cover by: Declan Shalvey.

Description: Mysterio means to set in motion the massacre at the crux of Old Man Logan’s apocalyptic future timeline. But who is pulling his strings? The master of illusion’s newest benefactors will surprise you!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: December 19.

Source : www.comicscontinuum.com

(Le Doc) #8

Mysterio means to set in motion the massacre at the crux of Old Man Logan’s apocalyptic future timeline. But who is pulling his strings? The master of illusion’s newest benefactors will surprise you!

Dead Man Logan #3
Written by Ed Brisson
Art by Mike Henderson
Cover by Declan Shalvey
Release Date: January 30, 2019

(Le Doc) #9

DEAD MAN LOGAN #4

Written by: Ed Brisson.

Art by: Mike Henderson.

Cover by: Declan Shalvey.

Description: Logan’s Adamantium sickness is advancing, and the greatest medical minds of the Marvel U want one last checkup. Hawkeye vs. Mysterio! A glass fishbowl makes for an awfully large target. Plus: A special appearance by your least favorite X-Man!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: February 13.

Source : www.comicscontinuum.com

(Le Doc) #10

Sin and Miss Sinister have Logan in their clutches, and they won’t be happy until his corpse is picked clean…

Plus: The fate of Mysterio revealed!

Writer
Ed Brisson
Illustrator
Mike Henderson
Cover Illustrator
Declan Shalvey
Release Date: March 13, 2019

(Jean-Marc Lainé) #11

Graphiquement, c’est pas mal.

Jim