DEATH OR GLORY #1-5 (Rick Remender / Bengal)

(Le Doc) #1

deathorglory1a

DEATH OR GLORY #1

Written by: Rick Remender.

Art by: Bengal.

Covers by: Bengal, Duncan Fegredo, James Harren.

Description: Meet Glory, raised off the grid in a convoy amid truckers-the last men and women fighting for true freedom on the American open road. Now, in order to pay for her beloved dying Father’s surgery, Glory has three days to pull off four dangerous cross-country heists with mob killers, crooked cops, and a psycho ex-husband all out to bring her in or die trying.

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: May 2.

deathorglory11

deathorglory12

deathorglory13

deathorglory14

Source : www.comicscontinuum.com

(soyouz) #2

c’est pas mal du tout visuellement !

(Jim Lainé) #3

Bengal s’est tiré les doigts, ouais.

Jim

(Blackiruah) #4

Ah ? Déçu par ?

(Jim Lainé) #5

En général, Bengal, ça ressemble à des brouillons d’Otomo : c’est joliment torché, mais c’est pas très léché, pas fini. Là, on sent quand même la volonté de ciseler un brin.
Personnellement, ça m’évoque un peu Jason Pearson, peut-être à cause des cernés bien nets. Et j’aime bien.
Après, c’est marqué “Remender” sur la couverture, donc il y a de fortes chances que je ne lise jamais.

Jim

(Le Doc) #6

DEATH OR GLORY #2

Covers by: Bengal, Julian Totino.

Description: Hot off the heels of a heist run on her ex’s criminal empire, Glory realizes just what it is she stole… and how much trouble she’s in now.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: June 6.

deathorglory21

deathorglory22

(Blackiruah) #7

C’est beau mais… pas de background ?

(sylvain cordurié) #8

Wow !
T’es dur…

(KabFC) #9

je trouve ca moyen pas d’arrière plan, pas de découpage, pas de narration bref c’est bof.

(Jim Lainé) #10

Bah déjà, ça ressemble pas à un croquis. Y a quand même un plus par rapport à Naja. Par exemple.

Jim

(Blackiruah) #11

Bah franchement j’aime beaucoup Bengal, mais je suis surpris de voir si peu de background dès le numéro 2 en fait.

(Jim Lainé) #12

Tu as déjà vu beaucoup de décors, chez Bengal ?

Jim

(Le Doc) #13

DeathOrGlory_03-1

Death or Glory #3

Writer: Rick Remender
Artist / Cover: Bengal
Variant Cover: Farel Dalrymple
Published: July 4, 2018
Diamond ID: MAY180120
Age Rating: M

Glory has found a way to save her father’s life, but getting there means barreling into the heart of her ex’s criminal empire—and the horrors he committed there.
Digital : $3.99
Print: $3.99

DeathOrGlory03-01

DeathOrGlory03-02

DeathOrGlory03-03

Source : www.imagecomics.com

(Le Doc) #14

DEATH OR GLORY #4

Covers by: Bengal, Andrew Robinson.

Description: When faced with true evil, Glory must decide if she’ll turn and run, or put the pedal down and face it head-on.

In stores: August 8.

deathorglory41

deathorglory42

(Le Doc) #15

deathorglory5c

DEATH OR GLORY #5

Covers by: Bengal, Andrew Robinson.

Description: End of story arc. Glory has what she needs to save her dad Red’s life, but in the process she’s ticked off literally every criminal organization, the cops, and a few psycho killers to boot. The road to freedom is wide, but it’s paved with the corpses of the foolhardy.

In stores: September 19.

deathorglory51

deathorglory52