DETECTIVE COMICS #1034-1061 (Mariko Tamaki / collectif)

DC Future State may be over-but the present looks tense! With the loss of his fortune and manor, the election of Mayor Nakano, and the growing anti-vigilante sentiment in Gotham, Bruce Wayne must rethink how to be Batman…or risk being left behind by his own city. To make matters worse, a catastrophic crime wave has taken hold of the city, culminating in a murder mystery that hits close to home-the suspects mount, the clues multiply, and the trail of bodies hasn’t ended yet! Eisner Award-winning writer Mariko Tamaki and superstar artist Dan Mora begin an exciting, surprising, and death-defying new chapter of Detective Comics.

Plus, in the second and concluding chapter of “Demon or Detective,” Damian Wayne meets a startling new faction from his family’s checkered past…but what is the League of Lazarus?

Detective Comics (2016-) #1034

Written by Mariko Tamaki, Joshua Williamson
Pencils Gleb Melnikov, Dan Mora
Inks Gleb Melnikov, Dan Mora
Colored by Gleb Melnikov
Cover by Dan Mora
Release Date : March 23, 2021

Dommage pour Mora.

Pourquoi dommage ? J’aime bien ses dessins…

Parce qu’il est accompagné par Mariko Tamaki, qui m’a déçu sur Wonder Woman et m’a navré sur Future State : Dark Detective, déjà avec Dan Mora. Dont les dessins, très beaux, ne compensaient pas un scénario naze.

Je comprends mieux, d’accord. :wink:

Perso, je trouve le jugement dernier de Ben un peu hâtif. On vient de survivre à la dernière mouture du titre par Tomasi, qui est, elle, vraiment naze. A mon grand désarroi car depuis, il est cantonné (je riz de ma blague) à du digital sur des personnages - les Super Sons - qu’il a écrit, écrit et encore écrit.

Soyons patients.

Un bon départ sur les bases établies par la Joker War. Il nous est dépeint un Bruce un peu paumé (qui tranche avec celui de T4, je trouve) et qui repart un peu de zéro dans un voisinage urbain. Bruce Wayne y rencontre ses voisins et il faut bien un petit crime pour lancer l’affaire!

On retrouve aussi le nouveau Maire et la trame autour de Future State, qui est le futur annoncé contre lequel vont se battre nos héros favoris. Reste la présence mystérieuse d’Huntress en début de bouquin.

Niveau dessin, je suis déçu de Dan Mora, dans un style va-vite. Pas le meilleur que l’on ait eu la chance de voir. Le Game est relancé, me semble-t-il.

Il sera intéressant de voir la cohérence des titres scrutée par T4 sur les titres. On sent que l’on est en plein de dedans. DComics serait un vrai titre satellite de la trame principale.

A suivre donc pour moi.

Enfin concernant la mini Robin, elle termine sa phase introductive sur le retour de Damian dans les jupes de sa mère pour s’envoler vers une autre intrigue à la Karaté Kid qui va me plaire.

On sent que l’équipe créative veut mettre du rythme et du fun. Ca peut le faire, je pense.

Un aperçu du #1035 :

DC_1035_04

DC_1035_05

Avec la première partie d’une back-up sur Huntress dessinée par Clayton Henry :

DTC_1035_BU_Huntress_08_600_rev_sm

Je reste nostalgique de « l’ancienne » Helena BERTELLINI avec ses longs cheveux noirs à la Cat’s Eye.

Y’a que moi qui note qu’il y a une planche « game changer » ?

Le chat ?

Le Chat qui mange la (chauve) souris?

Bengo

Introducing Mr. Worth! When his daughter is killed during the brutal crime wave gripping Gotham City, eight-foot-tall stack of muscle and money Roland Worth sets out on a path of revenge toward the prime suspect in the crime: Batman! The Dark Knight has been framed for murder, and to make matters worse, this grisly deed seems to be connected to yet another emerging villainous force on the horizon. It’s a rogues gallery explosions and this time there’s no mansion on the hill for Bruce Wayne to mount his counterattack!

Plus, part one of “Huntress and the Hunted!” This two-part story zeroes in on Gotham’s own Violet Vengeance! In this chapter, her world is rocked by the gruesome murder of a dear friend…but there’s more to this sinister scene than meets the eye!

Listen to the latest episode of our weekly comics podcast!

Detective Comics (2016-) #1035

Written by Mariko Tamaki
Pencils Clayton Henry Dan Mora
Inks Clayton Henry, Dan Mora
Colored by Jordie Bellaire
Cover by Dan Mora
Release Date : April 27, 2021

Batman versus Huntress! As the Dark Knight delves into the mystery of Sarah Worth’s murder, the only witness who truly knows what happened that fateful evening is Batman’s only hope to clear his name. But another hunter is stalking the mysterious killer plaguing the city-and Huntress has also set her sights on Bruce Wayne! The Violet Vengeance of Gotham unleashes holy hell on Batman as trouble brews above and below the city streets!

And the backup story, “Huntress and the Hunted,” zeroes in on Gotham’s own Violet Vengeance! In the previous chapter, her world was rocked by the gruesome murder of a dear friend…but there’s more to this sinister scene than meets the eye!

Listen to the latest episode of our weekly comics podcast!

Written by : Mariko Tamaki
Pencils : Clayton Henry, Dan Mora
Inks : Clayton Henry, Dan Mora
Colored by : Jordie Bellaire
Cover by : Dan Mora
Page Count : 34 Pages
Release Date : May 25, 2021
Age Rating : 12+ Only

Detective Comics #1037

Written by: John Ridley, Mariko Tamaki
Art by: Karl Mostert, Dustin Nguyen, Viktor Bogdanovic

Public enemy number 1: BATMAN! Public enemy number 2: Bruce Wayne?! When both Bruce and his alter ego are implicated in the same crime, the cops have some questions – and the Dark Knight is going to have to think quick or risk his identity being exposed to the world! But law enforcement isn’t the only entity hunting the Bat-the titanic MR. WORTH is ready to use all his money and power to see Batman six feet under! Featuring not one, but TWO additional epics! First up, “3 minutes” explores the early days of Lucius Fox’s introduction to the world of Batman. Then, in “exclusive”, the Gotham Gazette’s own Deb Donovan runs down the power players in Gotham City!

Je rattrape mon retard de lecture et je dois dire que cette lecture reste agréable.

L’histoire continue de présenter un Bruce Wayne à la ville dans son nouveau quartier. La disparition de sa voisine provoque un séisme dans Gotham, étant donné que cette dernière est issue d’une « grande » famille de Gotham.
Tout cela se recoupe évidemment avec les personnages de vus dans Batman et notamment le Maire Nakano.

La venue d’Huntress commence à prendre un peu d’épaisseur après quelques apparitions sporadiques. Tamaki tisse des petites ramifications. Le tout ronronne.

Dan Mora donne beaucoup de classe en dessinant un Batman beaucoup moins musculeux, plus « fit ». Reste que je ne pense pas qu’il soit à son meilleur niveau (dessine-t-il DC à côté d’autres travaux?).

Sympathique.

Concernant la back-up, c’est juste passable car l’histoire sonne un peu creux.

Il est toujours sur Once and Future

Faut qu’il revienne, Danny the Dog car se taper « ce » Bogdanovic là, je dis non.

Sur le contenu, Huntress est mis en avant dans un récit très peu palpitant (et puis, je reste amouraché de l’Huntress classique - et ce même si j’avais beaucoup aimé la version de Tom King et Tim Seeley dans Grayson). On y retrouve un peu de monstruosité, de toxines et un étau qui se resserre autour du Bruce Wayne à la ville.

Rien de transcendant également pour les back-ups sur Lucious Fox (avec un Nguyen qui reprend les traits de son ancien style d’encrage un peu plus gras et épais) ou la journaliste.

Copie juste correcte.