G.I. JOE : A REAL AMERICAN HERO #301-312 (Larry Hama / Chris Mooneyham, Paul Pelletier)

Après Marvel et IDW, la publication de la série G.I. JOE : A Real American Hero se poursuivra chez Image en novembre sous le label Skybound ! Le vétéran Larry Hama, scénariste depuis le #1 sorti en 1982, continuera son run historique avec Chris Mooneyham (Five Ghosts) aux dessins et Andy Kubert aux couvertures.

À noter que cette série suit sa propre continuité et ne se déroulera pas dans l’univers partagé entre Void Rivals, Transformers et les titres G.I. JOE de Joshua Williamson.

Très bonne idée.

Jim

Excellente nouvelle, j’aime beaucoup le taff de Mooneyham. Je vais fureter quelques temps dans ces reprises des titres GI JOE par Image Comics…

Ah ben c’est con, le dernier film transformers fait justement le lien.

Pas grave, ils feront quand même des liens Transformers / GI Joe / Void Rivals mais dans leur propre continuité. Là, Real American Hero reste dans sa chronologie nostalgique.

Pas encore vu le film, va falloir que je me le fasse…

La couverture du #302 par Andy Kubert :

g-i-joe-a-real-american-hero-302_17eb63d7dc

G.I. JOE A REAL AMERICAN HERO #301

Arriving: November 15, 2023
Lunar Code: 0923IM335
Diamond ID:

BUY

Cover price: $3.99

SERIES PREMIEREA new era for G.I. JOE starts here…but one Joe won’t survive THIS ISSUE! The legendary LARRY HAMA is joined by new series artist CHRIS MOONEYHAM (Five Ghosts) and cover artist ANDY KUBERT (Batman, X-Men) to continue one of the longest-running titles in comics history!

1 « J'aime »

Mooneyham, il est nait pour ce genre de titre.

1 « J'aime »

Lu ce numéro 301. Je me suis régalé. Je ne vous cache pas que ça donne méchamment envie de lire ce qu’il s’est passé avant. Mais on va poursuivre la lecture dans le bon sens pour le moment.
Mooneyham est au top, Hama accompagne bien ses anciens et nouveaux lecteurs. Un très bon titre.
Edit (et Patrick Marcel) :
Donc ça va être galère pour lire les numéros précédents en vo étant donné que IDW n’a rien publié en tpb depuis décembre 2021 et le volume 25 contenant les numéros 276 à 285.

1 « J'aime »

Il faut des connaissances pour lire ça ?

Juste l’anglais.

3 « J'aime »

Je crois qu’il est question que Skybound réédite tout. C’est ce qui arrive à chaque fois qu’une franchise change de maison (Marvel qui réédite tout les Alien et Predator de Dark Horse, Titan Comics qui réédite les Conan de Marvel…). Mais il n’y a pas encore eu de confirmation pour le moment…

1 « J'aime »

g-i-joe-a-real-american-hero-302_17eb63d7dc

G.I. JOE: A REAL AMERICAN HERO #302

Arriving: December 20, 2023
Lunar Code: 1023IM317
Diamond ID:

BUY

FUNERAL FOR A JOE!
As the Joes mourn their fallen brother, dangerous new forces are mounting against them. Cobra Commander returns to Springfield and the now mutant Serpentor Khan turns to a deadly new ally you won’t see coming!

1 « J'aime »

Arriving: January 17, 2024
Lunar Code: 1123IM281
Diamond ID:

The Joes send a covert team to learn the truth about Springfield, but Serpentor Khan has a deadly surprise in store for them…

Writer
Larry Hama
Artists
Chris Mooneyham, Francesco Segala
Cover A
Chris Mooneyham
Cover B
Andy Kubert
Cover C
Brad Walker, Francesco Segala

g-i-joe-a-real-american-hero-304_6b4988f317

G.I. JOE: A REAL AMERICAN HERO #304

Series: G.I. Joe

Arriving: February 21, 2024
Lunar Code: 1223IM280
Diamond ID:

BUY

DAWN MORENO VS. THE BLUE NINJAS!
The former Snake Eyes is on a recon mission in Springfield when she’s confronted by Cobra’s deadliest weapons yet.

g-i-joe-a-real-american-hero-305_4a9291f4c8

G.I. JOE: A REAL AMERICAN HERO #305

Series: G.I. Joe

Arriving: March 20, 2024
Lunar Code: 0124IM258
Age Rating: T

BUY

DAWN MORENO…BETRAYED?
Dawn Moreno is confronted by a shocking betrayal in Springfield, while her ‘Joe allies discover that dead doesn’t mean dead when it comes to Cobra’s newest weapon.
And what is Serpentor Khan’s true plan?

Aperçu :

Et un extrait du #306 qui sera dessiné par Paul Pelletier :

Today Skybound and Image Comics, in collaboration with leading toy and game company Hasbro, announced fan-favorite artist Paul Pelletier (Aquaman) as series guest artist for the smash hit series G.I. JOE: A Real American Hero.

“Joining the GI JOE team sounded like a fun challenge. Having spent most of my career in the superhero world, GI JOE provides a chance for me to push myself as an artist/storyteller on a slightly different kind of book,” said artist Paul Pelletier. “Working with an all-time pro like Larry Hama is a very nice bonus, along with getting to work again with my friend Tony on inks and seeing page after page of Francesco’s terrific colors.”

gi306

WHAT IS ZARTAN’S SECRET?

Destro and Zartan have formed a new partnership, but the Dreadnok has a secret that will change everything. As Snake Eyes and Scarlett begin a new chapter, tragedy strikes for someone dear to them in Springfield…
Comic · 32 pages · $3.99