GODSHAPER #1 (Si Spurrier / Jonas Goonface)

Après Six-Gun Gorilla, The Spire et The Weavers, le scénariste britannique Si Spurrier conçoit un nouvel univers original chez Boom! Studios, avec l’aide du nouveau venu Jonas Goonface, celui des Godshaper.

Sur ce monde où les Dieux ont remplacé toute forme de technologie, la fonction de Godshaper est portée par ceux qui sont nés sans partenaire divin mais ont la capacité de les recalibrer. C’est le cas d’Ennay. Accompagné de Bud, un Dieu sans compagnon, il trace sa route à la recherche de nourriture, d’un refuge et d’un peu d’argent.

[quote=“Si Spurrier”]*“Les ‘Shapers’ sont de pauvres nomades, haïs par tout le monde mais fournissant un service bien particulier où qu’ils soient. Ils sont toujours nécessaire mais jamais désiré. …] La nature exacte de nos deux héros se résume rapidement : l’un est un homme sans Dieu, l’autre est un Dieu sans Homme. Ils se complètent en beauté.”

“Parmi les nombreuses fonctions qu’exercent les Dieux dans ce monde bizarre, ils représentent avant tout le statut. Une personne exhibe sa fortune à travers l’apparence et la taille de son Dieu. Je crois me souvenir que la seule chose que j’ai spécifié dans le scénario c’est qu’il y en avait de toutes les formes et de toutes les tailles. Jonas s’est emparé de cette idée et l’a poussée bien bien bien plus loin. Ce mec est brillant.”*[/quote]

Godshaper #1 sort en avril. Il bénéficie d’une couverture alternative par Sonny Liew.

[size=150]INTERVIEW DE SI SPURRIER ET JONAS GOONFACE[/size]

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Le site de l’éditeur : boom-studios.com

[quote=“Simon Spurrier”]*Without getting too formalist and wanky about this, I’d argue comics are the perfect medium to present speculative takes on otherworldly sound. One simply switches the ear for the eye, and lets the reader’s imagination take over. Comics, remember, are already hardwired for this sort of sophisticated synesthesia; swapping time for space and sound for text with every panel transition, speech balloon and onomatopoeic sound effect. Better yet, the music featuring in this comic comes complete with a whole underground cultural scene to go with it. Hence: glorious visuals.

Super-quick history lesson, brace yourself. One of the unexpected upshots of the arrival of the gods in the late 1950s was that popular culture totally stagnated. (Yes, before you ask, literally everything in this story is commentary of one sort or another.) The world’s stuck in this endless vanilla version of a 50s aesthetic, with limp-wristed rockabilly trends and squeaky-clean stars using their gods to produce safe, middle-of-the-road, synth-muzak pop.

Luckily there’s a vibrant underground scene. It’s a counter cultural movement called “cantik.” It’s raw, chaotic, hypersexual and very angry, where performers rely on their voices and their bodies to make music — rather than their gods. As its detractors put it: “an unholy racket.” Part punk, part poetry, part jazz, part something totally new. Gatherings occur in secret, on the outskirts of bumblefuck towns in the midwest.

Ennay’s a cantik performer – a damn good one. In fact the main thrust of the series is his race to get to San Francisco to play in a big cantik festival. He spends his entire life wanting to known – and respected – for his music. But all people ever see is his godlessness. Commentary, commentary, commentary*[/quote]

[size=200]ENTRETIEN AVEC SIMON SPURRIER[/size]