HUNT FOR WOLVERINE : MYSTERY IN MADRIPOOR #1-4 (Jim Zub / Thony Silas)

HUNT FOR WOLVERINE: MYSTERY IN MADRIPOOR #1

Written by: Jim Zub.

Art by: Thony Silans.

Cover by: Greg Land.

Description: What mayhem has the return of the mutant with metal claws caused in Madripoor? When Wolverine’s former alter-ego Patch is sighted on the streets of Madripoor, the infamous island of ill-repute, Kitty Pryde pulls together a group of Logan’s closest friends to try and find him: Storm, Rogue, Psylocke, Domino and Jubilee. What they discover is a twisted cabal of crime and dark mysteries that will take these X-Men from the depths of Lowtown to the stars circling overhead in the Hunt For Wolverine.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: May 23.

Source : www.comicscontinuum.com

Ah, Thony Silas.
Je ne l’ai vu que sur des Superman ou Action Comics période tee-shirt, et sur des épisodes de Daredevil Dark Nights. Dans tous les cas, c’est dynamique et pas désagréable.

Jim

Et le style est adapté à l’esthétisme de Madripoor.

Pour le coup, je veux bien croire que ce ne soit pas désagréable, mais ça ne m’emballe pas vraiment ce que je vois-là …

Idem et pour être plus clair, je n’aime pas du tout.

Après, trois pages de duel de sabre sans décor, c’est pas ce qui met en valeur, faut reconnaître.

Sur d’autres trucs, avec une narration proprement dite, je l’ai trouvé vigoureux et agréable à regarder.

ThonySilas-SupermanWW1

ThonySilas-SupermanWW2

ThonySilas-Daredevil01

ThonySilas-Daredevil02

Jim

Oui, ça, c’est mieux ! M’enfin, c’est quand même largement autre chose que le minimalisme (pour ne pas dire la flemmardise) présenté au-dessus

Oui, voilà.
Avec des séquences qui racontent un truc (purée, j’imagine la gueule du scénario des trois planches) et des décors, ça peut jeter.

Jim

J’ai peur que ça dure plus de trois planches !

Et on les paie pour ça ?

Jim

J’accroche pas pour ma part. C’est parfois pauvre niveau décors, c’est clair…et c’est dans les expressions des personnages, dans leurs silhouettes que ça coince aussi pour moi. Je prends notamment pour exemple cette page de X-Men Blue où le Scott ado n’a vraiment pas le même physique que dans le reste de la série (et même dans les autres titres où il apparaît). Ou alors Silas ne sait vraiment pas dessiner les gamins…

bf278fa15152420b8dda057a1145e33397b7b742_1_659x1000

Visiblement, faut que Jim retire son « dans tous les cas » de son premier message …:wink:

Bah non : j’ai lu les Superman / Wonder Woman et les Daredevil, et dans tous ces cas là, c’était bien.

Jim

Jusqu’à présent !

HUNT FOR WOLVERINE: MYSTERY IN MADRIPOOR #2

Written by: Jim Zub.

Art by: Thony Silas.

Cover by: Greg Land.

Description: One X-Man down, five to go! The new Femme Fatales claim their first victim (but not their last)! What is Magneto’s connection to Logan’s disappearance? Can Storm, Kitty, Domino and Jubilee survive when the whole city is hunting them?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: June 27.

Source : www.comicscontinuum.com

HUNT FOR WOLVERINE: MYSTERY IN MADRIPOOR #3

Written by: Jim Zub.

Art by: Thony Silas.

Cover by: Giuseppe Camuncoli, Chris Bachalo.

Description: Madripoor’s secrets are worth killing for, and if Kitty Pryde fails to uncover them, another X-Man will die! Has Domino’S luck finally run out? And what is the Soteira Project?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 25.

Source : www.comicscontinuum.com

HUNT FOR WOLVERINE: MYSTERY IN MADRIPOOR #4

Written by: Jim Zub.

Art by: Thony Silas, Leonard Kirk

Cover by: Giuseppe Camuncoli.

Description: One of the X-Men is changed forever! Past and present clash in final battle on an island of secrets and sin! What darkness lies within Sapphire Styx? Can a ghost from the past save Psylocke from oblivion?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 22.

Source : www.comicscontinuum.com