INVISIBLE REPUBLIC #1-14 (Corinna Bechko, Gabriel Hardman)

Après Star Wars: Legacy et Deep Gravity, le couple composé par Corinna Bechko et Gabriel Hardman continuera son exploration du genre S-F avec Invisible Republic chez Image Comics.

L’histoire suit le journaliste Roger Cabb qui découvre dans le journal intime de Maia Reveron, une femme expurgée des livres d’Histoire, le récit de la mystérieuse ascension au pouvoir d’Arthur McBride.

Aucune date de sortie n’a été communiquée.

http://imageshack.com/a/img903/2871/fc67e3.jpg

[quote]Invisible Republic #1 (Unlettered)
Story by Corinna Bechko, Gabriel Hardman
Art by Gabriel Hardman
Cover by Gabriel Hardman
Publisher Image Comics
Cover Price: $3.50
“INVISIBLE REPUBLIC, is first and foremost a sci-fi, action-adventure story. My background as an illustrator and storyboard artist for films like Inception and the X-Men movies means that designing exciting action sequences is what I do,” said Hardman. “That said, the kind of stories Corinna and I tell are always human-scale. They’re point of view driven, not spectacle driven. Serialized comics, especially creator-owned comics, are the perfect medium for telling stories with real stakes where anything can happen. Any character can die. The audience can’t trust that everything will be happy in the end. Comics are perfect for telling stories that take narrative risks and reward close attention, in short, everything that works so well on cable television dramas now.”
Conceived as the epic history of the rise of an empire, INVISIBLE REPUBLIC is nonetheless told on an intimate scale. While hunting for a human-interest story during a humanitarian crisis, reporter Croger Babb uncovers the four-decade-old journal of Maia Reveron, detailing what she knows about the legendary Arthur McBride. Maia has been erased from all the official histories, but she alone knows what Arthur is really capable of.
Bechko added: “Maia Reveron is a woman who has been expunged from the history books but who knows many secrets. This may be science fiction, but this is hardly an unknown phenomenon in our own world. It’s rare that those in power give much thought to the people who could reveal their own ‘secret histories,’ especially if the people holding the secrets happen to be female. And sometimes, they overlook them at their peril. Gabriel and I have always enjoyed writing ‘poli-sci-fi’ and here we have the chance to imbue Arthur and Maia’s story with all the drama, pathos, and adventure we’ve been dying to unleash.”[/quote]

http://imageshack.com/a/img908/5994/08a6b0.jpg

http://imageshack.com/a/img661/351/fc508a.jpg

http://imageshack.com/a/img906/953/a4b7a8.jpg

Liens
Le site de l’éditeur: imagecomics.com
Le site du dessinateur: gabrielhardman.com

Miam !

Non mais Hardman … pfiouuuu heureusement que je ne fais pas de VO !

Et en plus, Image sait appâter avec des TPB pas chers (surtout les premiers numéros à moins de 10 euros) !

T’inquiète, ça ne marche pas avec moi ça ! :mrgreen:

Oui, il faut juste que tu améliores ton anglais, c’est ça ? :mrgreen:

La vache, on dirait mon patron !

C’est peut-être lui. Tin-tin-tin (suspense) !

Nan, le mien n’a pas déménagé ! (et puis il n’a pas sa mémoire … ni même la moitié :unamused: )

[quote]Invisible Republic #1
Story by Gabriel Hardman, Corinna Bechko
Art by Gabriel Hardman
Colors by Jordan Boyd
Cover by Gabriel Hardman, Jordan Boyd
Publisher Image Comics
Release Date Mar 18th, 2015
Arthur McBride’s planetary regime has fallen. His story is over. That is until reporter Croger Babb discovers the journal of Arthur’s cousin, Maia. Inside is the violent, audacious hidden history of the legendary freedom fighter. Erased from the official record, Maia alone knows how dangerous her cousin really is…
Creative team GABRIEL HARDMAN (KINSKI, “Intense” - A.V. Club) and CORINNA BECHKO brought you sci-fi adventure before (Planet of the Apes, Star Wars: Legacy, Hulk) but never this gritty or this epic.[/quote]

http://imageshack.com/a/img909/7766/2ESo4H.jpg

Source: www.comicbookresources.com

[quote]Invisible Republic #2
Art by Gabriel Hardman
Colors by Jordan Boyd
Cover by Gabriel Hardman
Publisher Image Comics
Cover Price: $2.99
Release Date Apr 22nd, 2015
The brutal rise of Arthur McBride. Arthur and Maia are on the run in a hostile city after their act of violence at Bright Rock Beach. Meanwhile, disgraced reporter Croger Babb is threatened by a conspiracy from the past as he investigates Maia’s story.[/quote]

[quote]INVISIBLE REPUBLIC #3
Written by Gabriel Hardman, Corinna Bechko
Art by Gabriel Hardman
Published by Image Comics
Release Date: May 27, 2015

Arthur McBride discovers Maia’s secret…and her act of compassion could get them both killed.[/quote]

Source: www.comicosity.com

[quote]Invisible Republic #4
Art by Gabriel Hardman
Colors by Jordan Boyd
Cover by Gabriel Hardman
Publisher Image Comics
Cover Price: $2.99
Release Date Jun 24th, 2015
Starving and homeless on the streets of Maidstone, Maia finds refuge with a charitable stranger. But will she be betrayed when he discovers her identity? After the chaos last issue, will reporter Croger Babb finally catch a break?[/quote]

Quelqu’un lit ça ? (pinaise, c’est joli !)

Ca à l’air excellent.

Ça va venir. :wink:

Alors oui c’est joli, mais question scénario c’est plutôt lent très lent ; d’autant que pour l’instant (à moins que quelque chose m’ait échappé) les enjeux (ou l’enjeu ?) est assez flou.
Bref lire ce titre mensuellement doit être peu captivant, je viens de me lire deux numéros à la suite et j’ai beaucoup de mal à rentrer dans l’histoire.
Je vais pousser encore un peu pour voir …

Merci pour ton retour ! C’est dommage que, pour le moment, le scénar’ ne suive pas !

Ecoute je viens de lire les 3 suivants, j’en suis donc au 5ème numéro, et ça commence à m’intéresser ; reste qu’il a fallu un peu de temps.
Cependant si ça paraît en V.F ça sera sous forme de recueil donc ça accrochera mieux, en outre ça n’est que mon avis peut-être qu’un autre lecteur accrochera dés le 1er épisode ?

Encore faut-il que ça sorte en VF !