MERA : QUEEN OF ATLANTIS #1-6 (Dan Abnett / Lan Medina)

Mera, la Reine de l’Atlantide, sera l’héroïne de son tout premier titre solo en 2018 (qui est d’ailleurs l’année de la sortie du film Aquaman de James Wan dans lequel la bien-aimée d’Arthur Curry est incarnée par Amber Heard).

Mera : Queen of Atlantis est une mini-série en 6 épisodes écrite par Dan Abnett, le scénariste du comic-book Aquaman depuis les débuts de l’ère Rebirth, et dessinée par Lan Medina (Deadman: Dark Mansion of Forbidden Love).

Début de la publication en février 2018.

Ci-dessous, la couverture du #1 par Nicola Scott :

MeraQueenOfAtlantis-600x872

MERA: QUEEN OF ATLANTIS #1
Written by DAN ABNETT
Art by LAN MEDINA
Cover by NICOLA SCOTT
Variant cover by STANLEY “ARTGERM” LAU
From the pages of AQUAMAN comes a brand-new adventure starring Mera, in her own title for the first time ever!
As the brutal Atlantean Civil War rages, Mera must keep the peace between the surface world and Atlantis as its newly anointed queen in exile. But when Aquaman’s brother Orm, a.k.a. Ocean Master, learns of his homeland’s fate, he’ll stop at nothing to return to Atlantis as its king and savior!
On sale FEBRUARY 28 • 32 pg, FC, 1 of 6, $3.99 US • RATED T

Source : www.newsarama.com

Etant très client de ce que fait Abnett depuis Rebirth, je prendrai.

Mera: Queen of Atlantis #1

From the pages of AQUAMAN comes a brand-new adventure starring Mera, in her own title for the first time ever!

As the brutal Atlantean Civil War rages, Mera must keep the peace between the surface world and Atlantis as its newly anointed queen in exile. But when Aquaman’s brother Orm, a.k.a. Ocean Master, learns of his homeland’s fate, he’ll stop at nothing to return to Atlantis as its king and savior!

Written by: Dan Abnett
Art by: Lan Medina
Cover by: Nicola Scott
Variant cover by: Stanley « Artgerm » Lau

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Feb 28 2018

Source : www.denofgeeks.com

C’est beau ! :heart_eyes:

C’est pas mal, ouais.
Il s’en sort mieux avec les perses normaux qu’avec les surhommes en costumes moulants, cela dit.

Jim

Dérivée directement de la série Aquaman, la mini-série en six parties Mera : Queen of Atlantis bénéficie du même scénariste que le titre-mère, mais surtout d’un Lan Medina qui livre de très jolies illustrations, et des planches efficaces.
Se concentrant sur la vie de Mera à la Surface, le temps qu’elle se remette (elle ne peut plus respirer sous l’eau et a été affaiblie du fait d’une attaque magique) et surtout qu’elle s’adapte à son nouveau statut (elle a été choisie comme Reine d’Atlantis, actuellement en exil, alors qu’Aquaman a refusé le titre et s’acharne contre le tenant de la Couronne, un sombre despote) ; et si le caractère de Mera se concilie peu avec tout cela, l’ombre d’Orm se rapproche.
Bref, beaucoup de classique ici, mais un rendu efficace, grâce à la grande maîtrise qu’a Dan Abnett de son univers et de ses personnages. C’est punchy, dynamique, pas forcément très rigolo, mais ça se lit très bien, notamment grâce aux dessins très beaux.
Un bon début.

Encore ?
C’est quand même vachement pratique, cette idée reçue selon laquelle les lecteurs changent. Ça permet de refourguer des idées qui ont une petite dizaine d’années. Zim boum. Bon, c’est enquiquinant pour les lecteurs qui s’en souviennent, mais visiblement, ces vieux-là ne sont pas assez nombreux pour qu’on s’occupe d’eux.

Jim

Oui et non.
Oui, clairement, c’est une reprise, comme beaucoup d’éléments des runs récents ; mais la série New52 et surtout la série Rebirth ont le désavantage de devoir composer avec les changements de continuité, qui ont joyeusement coupé dans l’Histoire d’Aquaman (mais même si c’est simplifié à l’extrême, je suis plus partisan d’une origine où Atlanna est enceinte de Tom Curry que d’Atlan).
Du coup, le personnage n’a que très peu d’historique, de bases ; mais ça permet, aussi, de reproduire ce qui a été fait avant, en modernisant ou en reprenant l’essence du truc.
D’où Mera qui ne respire plus sous l’eau. D’où des conservateurs violents sur le Trône. D’où Aquaman barbu perdu, qui se rapproche d’une Dolphin.

Je l’avoue, je « connais » les événements sur lesquels ces histoires actuelles se fondent, mais je ne les ai pas lus ; et hormis une politique récente de réédition, je ne vois pas comment j’aurais pu les lire.
Du coup, je ne suis pas mécontent d’avoir une nouvelle version, ici. Surtout que je trouve la prestation d’Abnett assez solide depuis Rebirth.

Mera: Queen of Atlantis #2

Story: Dan Abnett Art: Lan Medina
Ink: Norm Rapmund Color: Veronica Gandini Letterer: Simon Bowland
Cover: Nicola Scott, Romulo Fajardo, Jr.
Group Editor: Brian Cunningham Editor: Alex Antone
Associate Editor: Brittany Holzherr Assistant Editor: Andrea Shea
U.S. Price: $3.99
On Sale Date: March 28, 2018

As the reluctant Queen Mera continues to work toward a peace between the surface and the sea, her rule is challenged by the former king of Atlantis, Orm the Ocean Master! But Orm is torn between his duty to Atlantis and his love for his new surface family—and both he and Mera will clash over the futures they choose to fight for!

Source : www.graphicpolicy.com

Eh beh il est pas en forme le Medina. Je l’ai vu bien plus inspiré.

Mera: Queen of Atlantis #3

After a brutal clash between Mera and Ocean Master almost costs Mera her life, Tula suggests that the three of them work together to save Atlantis—and recruiting an army will require a united front. Can Mera and Orm be united by a common enemy? Or will their hatred of each other be their undoing?

Written by: Dan Abnett
Art by: Lan Medina
Cover by: Nicola Scott

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Apr 25 2018

Source : www.comicbook.com

MERA, QUEEN OF ATLANTIS #4
Dan Abnett (w) • Lan Medina (a)
Cover: Nicola Scott
Desperate for a new ally in the fight for the soul of Atlantis, Mera turns to her ex-husband Nereus, the king of Xebel! But even after winning his favor in a deadly clash, can someone like Nereus ever be trusted? And what of Ocean Master’s promise to return to the surface? Is there anyone Mera can trust?
Rating: T
In Shops: May 23
SRP: $3.99

Source : www.cbr.com

Mera: Queen of Atlantis #5

Just as Mera and Orm prepare to fight side by side to save Atlantis from utter desolation, Nereus makes Orm a devious proposal that’s hard to refuse: control of the Xebellian army in exchange for Tula’s unwilling hand in marriage! Can the Ocean Master really resist the call of the sea? Or will Mera have to fight her own people to help Tula escape a fate that was once her own?

Written by: Dan Abnett
Art by: Lan Medina, Norm Rapmund, Veronica Gandini
Cover by: Nicola Scott

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Jun 27 2018

Source : www.dccomics.com

Mera: Queen of Atlantis #6

Ocean Master means murder! Aquaman’s half-brother Orm continues his under-water power play with his sights set on Xebel, the watery kingdom nestled deep within the Bermuda Triangle. Will Mera’s home become Ocean Master’s domain? It’s mano-a-Mera when the Mighty Mermaid duels Orm in the finest royal tradition, with her ward Tula forced to marry the evil Nereus if she loses. Don’t miss this finale to the six-issue miniseries, which flows directly into AQUAMAN #38 this month!

Written by: Dan Abnett
Art by: Lan Medina, Norm Rapmund, Veronica Gandini
Cover by: Nicola Scott

U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Jul 25 2018

Source : www.syfy.com