OLD MAN HAWKEYE #1-12 (Ethan Sacks / Marco Checchetto)

(Jack!) #1

09

Après avoir fait ses débuts en tant que scénariste lors d’une courte histoire publiée dans Secret Empire: Brave New World, le journaliste du Daily News Ethan Sacks voit grand… Et vieux.
Avec l’aide du dessinateur Marco Checchetto, l’auteur planche sur Old Man Hawkeye, une maxi-série en 12 chapitres situées cinq ans avant les évènements de Old Man Logan.

Dans ce futur post-apocalyptique édicté par Mark Millar et Steve McNiven, les vilains se sont partagés les États-Unis d’Amérique après s’être rassemblés pour éliminer tous les super-héros. Autant dire que l’archer aura fort à faire, surtout maintenant qu’il perd la vue…

Le premier numéro sort en janvier 2018.

Lien
Le site de l’éditeur: www.marvel.com

OLD MAN QUILL #1-5 (Ethan Sacks / Robert Gill, Ibraim Roberson)
(Adanedhel54) #2

Alors si je m’attendais à ça !
Avec Chechetto aux dessins ça peut être pas mal !

(Meudah) #3

OMG !!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

(Ben Wawe) #4

A voir s’ils arriveront à creuser ce futur finalement très… creux, dans son histoire de départ.

(Le Doc) #5

La couverture variante de Steve McNiven :

(Le Doc) #6

Premier aperçu :

(Adanedhel54) #7

Ca envoie !

(Meudah) #8

Fracture des yeux :heart_eyes:

(KabFC) #9

joli poster, mais niveau narration, je n’adhère pas.

(FC powaaaa) #10

Après, là, c’est difficile de juger, c’est une planche qui évoque des souvenirs …

(Blackiruah) #11

Ca y est Kab fait une fixette sur la narration j’ai l’impression xD

(FC powaaaa) #12

Non ce n’est pas nouveau !

(KabFC) #13

clairement pas nouveau jamais été fan de ce genre de découpage en 16/9. Je faisais déjà le même reproche pour les Thor de Coipel. C’est d’ailleurs pour moi l’une des nombreuses mauvaises dérive d’Authority.

(FC powaaaa) #14

Ou les Civil War de McNiven …

(KabFC) #15

tout à fait. Le procédé est parfois agréable, mais il faut qu’il est un sens, ce n’est pas le cas ici.

j’aurais fait 4 cases sur la gauche et une grande à droite reprenant la hauteur des 4.

Les 4 cases serait les cases rapprochant sur le visage de clint et celles de droite serait le background.

(Le Doc) #16

OLD MAN HAWKEYE #1

Written by: Ethan Sacks.

Art by: Marco Checchetto.

Cover by: Marco Checchetto.

Description: “An Eye for An Eye,” part one. The super heroes have fallen. The country has been divided into territories controlled by super villains. Among the wastelands lives Clint Barton - one of the few Avengers to survive. But it’s been 45 years, and he’s no Avenger. Trying to eke out a living anyway he can, the former Hawkeye is confronted with a startling discovery: the sharpshooter is going blind. With time running short, Clint realizes there’s one last thing he wants to see: revenge for his fallen comrades-in-arms.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Jan. 10.

Source : www.comicscontinuum.com

(Le Doc) #17

OLD MAN HAWKEYE #2

Covers by: Marco Checchetto, Terry Dodson.

Description: “An Eye for An Eye,” part two. Hawkeye makes his first move toward his final mission… But who is he after, and what have they done to warrant such a hunt? Clint better be careful if he wants to stay one step ahead of the marshal on his tail - -a fan favorite villain you won’t want to miss in the Wastelands of Old Man Hawkeye!

In stores: Feb. 14.

(Le Doc) #18

Old Man Hawkeye #3

Ethan Sacks (W) • Marco Checchetto (A/C)
MIGHTY THOR VARIANT COVER BY OLIVIER COIPEL
AN EYE FOR AN EYE Part 3
• HAWKEYE’s got a big task ahead of him…
• …and it’ll take him back to the carnival – but this time it’s ARCADE’S MURDERWORLD!
• If Clint can sneak through this deadly locale, he’ll be faced with a foe – and a decision – that will forever alter the course of his destiny.
32 PGS./Parental Advisory …$3.99

Source : www.comiccrusaders.com

(Le Doc) #19

OLD MAN HAWKEYE #4

Description: “An Eye for An Eye,” part four. Hawkeye sets his sights on Abe Jenkins, formerly known as The Beetle! But as Hawkeye’s sight deteriorates, and his re-emergence gains attention…how long will he be able to shake the two tails he’s picked up across the Wastelands? The adventure heats up with a throwdown between two former Thunderbolts…and a surprise ambush you won’t see coming!

In stores: April 25.

(Le Doc) #20

OLD MAN HAWKEYE #5

Description: “An Eye for An Eye,” part five. The Venom Madroxes strike. Hawkeye makes his first move toward his final mission. But who is he after, and what have they done to warrant such a hunt? Clint better be careful if he wants to stay one step ahead of the marshal on his tail – a fan favorite villain you won’t want to miss in the Wastelands of Old Man Hawkeye!

In stores: May 23.