OLD MAN LOGAN #31-50 (Ed Brisson / collectif)

il se Silvestrise vraiment Deodato.

Tu trouves ?

Bon, en général, j’aime beaucoup, mais là, il s’est quiché sur le bras droit de Logan, et ça foire l’ensemble de l’image.

Jim

Ben ouais le côté petites hachures pour apporter du relief à la composition c’est très Silvestri. Le tout avec les gros muscles, et les longues jambes de nanas comme il a toujours eu je trouve qu’il se rapproche du fondateur de Top Cow.

Les hachures chez Silvestri, je trouve que ça apparaît surtout à partir de Darkness.
Et Deodato, il les a intégrées à son style depuis longtemps, depuis ses épisodes d’Avengers avec Hickman, sans doute un peu avant.
En plus, ajouter des hachures dans un hommage à Miller, ça me semble logique, ça renvoie à Daredevil #191 ou à Ronin.

L’ensemble, j’aime bien. Quand il ne se foire pas, comme ici.

Jim

Possible, mais je trouve le tout très voyant depuis Old Man Logan.

Moi, je trouve qu’il fait un truc qui lui est propre. Je n’aime pas tout, ça sent le travail sur tablette, avec des montages de dessins qui sont exécutés séparément, mais en général, j’aime bien ses effets de matière et de lumière. Sur certains trucs (une couverture avec Kraven, un peu plus haut), j’y vois des éclairages à la Golden… Je pense qu’il mixe tout ce qu’il aime et qu’il nappe avec son style à lui.

Jim

OLD MAN LOGAN #46

Written by: Ed Brisson.

Art by: Damian Couceiro.

Cover by: Andrea Sorrentino.

Description: When a mysterious unidentified flying object crash lands in the Yukon, Old Man Logan is called to investigate! What lies within? Whatever it is, it won’t come in peace! Then: Logan’s declining health takes a turn for the worse.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 22.

Source : www.comicscontinuum.com

OLD MAN LOGAN ANNUAL #1

Written by: Ed Brisson, Ryan Cady.

Art by: Simone Di Meo, Hayden Sherman.

Cover by: Shane Davis.

Description: Before he was trapped in the Marvel Universe, Logan was trapped in a post-apocalypse of his own making… The Wastelands. But he wasn’t the only killer roaming a dead world…for the Punisher, it never stopped being a War Zone. Plus: a tale of from the War Journal of Frank Castle!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: Sept. 5.

Source : www.comicscontinuum.com

OLD MAN LOGAN #47

Written by: Ed Brisson.

Art by: Damian Couceiro.

Cover by: Andrea Sorrentino.

Description: The creature from the blackness of outer space! What is it? And what does it want with Logan? The Marvel U’s newest alien menace is on the loose and ready to start a rampage.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 12.

Source : www.comicscontinuum.com

OLD MAN LOGAN #48

Written by: Ed Brisson.

Art by: Ibraim Roberson.

Cover by: Andrea Sorrentino.

Description: A grudge match for the ages! Logan isn’t the only refugee from a dystopian future loose in the Marvel Universe…The Maestro returns! Gamma vs. Adamantium! Intellect vs. instinct! It’s « Days of Anger » round two!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 26.

Source : www.comicscontinuum.com

Old Man Logan #49

Ed Brisson (W) Ibraim Roberson, Carlos Lopez (A)
Cover by ANDREA SORRENTINO
RAGE INTO DARKNESS!

  • The Maestro made a terrible enemy…
  • …one who can take all the punishment he can dish out…
  • …one just as stubborn as he is…
  • …the man named Logan!
    32 pages, $3.99.

Source : www.comicscontinuum.com

DERNIER NUMERO !

OLD MAN LOGAN #50

Written by: Ed Brisson.

Art by: Ibraim Roberson.

Covers by: Andrea Sorrentino, Mike Deodato.

Description: Final issue. Logan came into this world the same way he’s leaving it: in pain! Don’t miss the end of an era as Old Man Logan’s golden years are cut short!

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: October 31.

Source : www.comicscontinuum.com