POWER RANGERS #0-11 (Kyle Higgins / Hendry Prasetya)

Alors qu’un nouveau film Power Rangers se précise, l’éditeur Boom! Studios annonce qu’il vient d’acquérir les droits de publication de la célèbre franchise américaine revisitant le genre du Super-Sentai japonais. La nouvelle série se déroulera exclusivement à la première époque de la série dite “Mighty Morphin”.

Si aucun nom d’auteur n’a été précisé pour le moment, l’éditeur proposera six histoire courtes d’une page lors du Comic-Con International de San Diego.

Lien
Le site de l’éditeur: boom-studios.com

La scénariste Mairghread Scott (Lantern City) et le dessinateur Daniel Bayliss (Translucid) s’occupent des courtes histoires en une page qui seront présentées la semaine prochaine lors du San Diego Comic Con.

Le scénariste de la série Mighty Morphin’ Power Rangers est Kyle Higgins (Batman Eternal). Le premier numéro paraitra en janvier 2016. Il comprendra la courte histoire réalisée par Mairghread Scott et Daniel Bayliss.

Le nom du dessinateur n’a toujours pas été annoncé.

Tiens, question : est-ce qu’il faut avoir été un power ranger pour écrire une série sur les power rangers ?

Je pense qu’il faut avoir eu l’expérience de conduire un robot-dinosaure géant au moins une fois.

Pendant que j’y pense,l’actrice de Force Jaune est morte dans un accident de bagnole…

Voici les premières recherches par l’artiste Hendry Prasetya :

Source: www.comicbookresources.com

[quote]Mighty Morphin Power Rangers #0

Story by
Kyle Higgins, Steve Orlando, Mairghread Scott
Art by
Hendry Prasetya, Corin Howell, Daniel Bayliss
Colors by
Matt Herms, Jeremy Lawson
Letters by
Ed Dukeshire, Jim Campbell
Cover by
Goni Montes
Publisher
BOOM! Studios

Cover Price:
$3.99
Release Date
Jan 13th, 2016

What’s to Love: The Power Rangers franchise is a true multi-generational, worldwide franchises. With its flashy costumes, mecha Zords, and-at its core-a story of superpowered teens who fight against evil alien forces, the Power Rangers are a pop-culture phenomenon that has continued to resonate with fans for over 20 years. As a new film gets ready for release in 2017, we, as huge Power Rangers fans ourselves, are excited to produce a modern Power Rangers comic featuring the characters of the original Mighty Morphin series.

What It Is: It’s Morphin Time! The Mighty Morphin Power Rangers make their BOOM! Studios comic debut in this kick-off #0 issue that sets the stage for the rest of the series. After escaping Rita Repulsa’s mind control, Tommy Oliver, the Green Ranger, joins up with the rest of the Power Rangers to combat her never-ending evil plans. Any semblance of a normal life is gone for Tommy now, but with his newfound family there lies hope for a brighter path. Includes the short story from the San Diego Comic-Con exclusive Mighty Morphin Power Rangers comics![/quote]

Source: www.comicbookresources.com

Nostalgie…

Sinon:
toku-onna.fr/toku-critiques/titre/zyuranger

[quote]Mighty Morphin Power Rangers #1

Story by
Kyle Higgins, Steve Orlando
Art by
Hendry Prasetya, Corin Howell
Colors by
Letters by
Cover by
Jamal Campbell, Goni Montes, Kevin Wada, Dustin Nguyen , Paul Pope , David Ryan Robinson , Rebeka Isaacs
Publisher
BOOM! Studios

Cover Price:
$3.99
Release Date
Mar 2nd, 2016

What’s to Love: With over four million viewers per week watching episodes that air three times a day, seven days a week; an awareness of above 90% for men and women ages 7-54; and a new film coming in 2017, the Power Rangers are more popular than ever. Dive headfirst into our original, modern ongoing Mighty Morphin Power Rangers series that will appeal to both nostalgic fans and new readers who enjoy epic, action-adventure fantasy stories.

What It Is: Based on the long-running Power Rangers franchise, five teens from Angel Grove High are granted superpowers and giant robot dinosaur Zords to defend Earth against the alien villain Rita Repulsa. When Repulsa creates an evil Green Power Ranger by brainwashing recent transfer student Tommy, the team is able to free him from her grasp and get him on their side. But with remnants of Repulsa’s control still stirring in the back of Tommy’s mind, he must confront the fact he may be more of a danger to his new team than a help. This is “Green Ranger: Year One.”

(via Entertainment Weekly)[/quote]

Source : www.comicbookresources.com

[quote]Mighty Morphin Power Rangers #2

Story by
Kyle Higgins, Steve Orlando
Art by
Hendry Praseyta, Corin Howell
Colors by
Letters by
Cover by
Jamal Campbell, Goñi Montes, Joe Quinones
Publisher
BOOM! Studios

Cover Price:
$3.99
Release Date
Apr 6th, 2016

Scorpina goes for Tommy where it hurts the most. Rita won’t give up on her Green Ranger that easily. With Tommy’s life hanging in the balance, the Rangers must get together to save their friend, or risk losing him forever.[/quote]

Source : www.comicbookresources.com

[quote]Mighty Morphin Power Rangers #5

Story by
Kyle Higgins
Art by
Thony Silas
Colors by
Bryan Valenza
Letters by
Ed Dukeshire
Cover by
Jamal Campbell, Goni Montes, Riley Rossmo
Publisher
BOOM! Studios

Cover Price:
$3.99
Release Date
Jul 20th, 2016

Before there was Tommy Oliver, Rita had her sights set on someone else to become her Green Ranger in this stand-alone issue! Guest artist Thony Silas (Venom) reunites with his Batman Beyond 2.0 partner Kyle Higgins.
[/quote]

Source : comicbookresources.com

[quote]MIGHTY MORPHIN POWER RANGERS #9

Written by: Kyle Higgins.

Art by: Hendry Prasetya.

Covers by: Jamal Campbell, Goni Montes, Julio Cesar, Telmos Santos, David Ryan Robinson, Daniele Di Nicuolo.

Description: While Tommy and Jason face off against Black Dragon on the Moon, the rest of the Rangers seek a means to jump-start their powers and save their Zords from his influence! With Billy’s life on the line, will the Rangers overcome their greatest challenge or find defeat in the claws of this familiar foe?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Nov. 30. [/quote]

Source : www.comicscontinuum.com

Dans la série télévisée Mighty Morphin’ Power Rangers, la fonction de Ranger blanc a été inventée par Zordon pour palier à la perte des pouvoirs de Tommy.

Si l’on en croit le dernier numéro du comic-book publié par la maison d’édition Boom! Studios cette semaine, il y a un autre Ranger incolore en ville (ou dans une dimension pas si lointaine). Et il ne semble pas être dans le camps de ses collègues.

C’est en tout cas ce que suggère le scénariste Kyle Higgins lors d’une interview avec le site comicbook.com :

[quote=“Higgins”]*“Enfant, c’était toujours un grand moment lorsqu’un nouveau Ranger se pointait - surtout lorsqu’il s’agissait d’un Ranger ténébreux. Pour la même raison que Dark Vador impressionne, je trouve qu’un héros qui a changé d’orientation (ou qui n’a même jamais été dans le bon camp, tout en restant semblable aux héros) est une opportunité aussi fantastique qu’irrésistible pour construire une histoire. Par essence, en jouant avec un reflet perverti, on montre un autre angle du concept des Power Rangers. Qui est-il ? Que leur est-il arrivé ? Comment ont-ils obtenus leurs pouvoirs ? Dans quel camps sont-ils ? Ce genre de personnage se résume par son bagage et ses motivations. C’est ce qui est le plus intimidant dans l’introduction d’un nouveau Ranger - surtout en tant qu’ennemi - et c’est pour cette raison que j’ai passé tellement de temps à développer [ces éléments].”

“De plus, ce que je trouve excitant [avec ce nouveau Ranger] est qu’il définit le comic-book. Ce n’était aucunement dans mes intentions de jouer la sécurité, d’écrire un comic nostalgique se déroulant entre les interstices de ce qui est considéré comme “en continuité”. Ça ne m’intéresse pas. Ce qui m’intéresse, par contre, c’est de m’approprier le concept et les personnages pour raconter de nouvelles [histoires] - des [histoires] que la série télévisée n’aurait jamais pu produire. Ce nouveau Ranger et le monde qu’il appelle son “chez lui” consolident cette idée. Et laissez-moi vous dire d’entrée de jeu que ce n’est que le début. Sérieusement.”*[/quote]

Les quelques pages présentées ici ont été réalisées par le dessinateur Hendry Prasetya.

[size=200]INTERVIEW DU SCÉNARISTE KYLE HIGGINS[/size]

Bonjour,
Est-ce que quelqu’un suit la série en VO ?
Moi je me suis laissé tenté je viens de prendre le TP 1 chez Book Depository…

Ça me rappellera ma jeunesse…

[quote=“Romainc34”]Bonjour,
Est-ce que quelqu’un suit la série en VO ?
Moi je me suis laissé tenté je viens de prendre le TP 1 chez Book Depository…

Ça me rappellera ma jeunesse…[/quote]

Pas de mon coté. Je n’ai même jamais vraiment regardé la série télévisée. Mais j’avoue que le dernier retournement de situation concocté par Higgins et Prasetya m’a fait lever un sourcil au point de me renseigner un peu. Après tout, de grands scénaristes nous ont appris qu’ils sont capables d’écrire de très bonnes séries, peu importe le sujet.

Pour information, le premier recueil de Power Rangers paraitra en France chez Glénat à la fin du mois de mars.

Là j’ai les boules. Merci pour l’info Jack ! :slight_smile:

La VO me permettra d’essayer avant de me mettre à la VF…

[quote]MIGHTY MORPHIN POWER RANGERS #11

Written by: Kyle Higgins, Steve Orlando.

Art by: Hendry Prasetya, Corin Howell.

Covers by: Jamal Campbell, Goni Montes, Ricardo Bessa, Telmos Santos, Artyom Trakhanov.

Description: Billy and Tommy are left powerless and trapped in a strange new world. Jason and the rest of the team must do all they can to track down their missing friends and bring Zordon back.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Jan. 18. [/quote]

Source : www.comicscontinuum.com