QUICKSILVER : NO SURRENDER #1-5 (Saladin Ahmed / Eric Nguyen)

À partir de mai 2018, Marvel publiera Quicksilver : No Surrender, une mini-série dérivée de la saga hebdomadaire No Surrender, actuellement publiée dans les pages de Avengers.

Dans cette histoire en 5 épisodes écrite par Saladin Ahmed (Black Bolt) et dessinée par Eric Nguyen (Old Man Logan), Quicksilver se retrouve prisonnier d’une « réalité suspendue » et découvre qu’une mystérieuse créature est sur ses traces.

Ci-dessous, la couverture du #1 par Marin Simmonds suivi par 2 pages de Eric Nguyen :

Saladin Ahmed : I don’t want to say too much because of spoilers, but at some point in “No Surrender” Pietro finds himself in a kind of frozen reality. He could do that for little stretches when he went into his super speed, but now he can’t get out of that. So he’s sort of stuck wandering a frozen Earth.

[…]Even though he’s surrounded by billions of people they’re all out of sync with him. He quickly discovers, though, that there is something else out there; something malign that seems to be taking victims from among the frozen people around him.

So in our first issue, Quicksilver discovers more about this threat. There is something else out there, but not someone . . . at least as far as he can tell.

Source : www.cbr.com

Premier aperçu :

quicksilver-no-surrender-1-1103651

quicksilver-no-surrender-2-1103652

quicksilver-no-surrender-3-1103653

Source : www.comicbook.com

Pourquoi pas.
Mais quel costume pourri.

QUICKSILVER: NO SURRENDER #1

Written by: Saladin Ahmed.

Art by: Eric Nguyen.

Cover by: Martin Simmonds.

Description: Quicksilver’s super-speed and abrasive personality have always isolated him, but he’s never been truly alone…/until now. Trapped beyond the perception of friends, family and allies, Quicksilver wages a one-man guerilla war against a monster that he’s not even sure is real, to save a world that he may never be a part of again.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: May 16.

Source : www.comicscontinuum.com

Saladin Ahmed, connu pour sa récente série Black Bolt, et Eric Nguyen, qui a opéré sur Old Man Logan, lance une mini-série de cinq épisodes sur Pietro Maximoff dérivée de la trop longue saga No Surrender des Avengers… mais si l’on pouvait craindre le pire, ce Quicksilver : No Surrender #1 fonctionne bien, même s’il n’est pas renversant.
Avec un Pietro perdu dans, très clairement, l’équivalent de la Speed-Force de DC mais dans l’univers Marvel, on a essentiellement un long monologue permettant d’appréhender la façon dont le personnage voit et vit la vitesse ; c’est plutôt intéressant, car Pietro ici n’a pas à faire le « show » et son caractère insupportable n’a pas à apparaître.
Pour ce début, seul le mystère règne, et je suis curieux de voir la suite… même s’il faudra rajouter des éléments, car cette base et ces ennemis étranges sont bien faibles. Les dessins de Nguyen ne vont pas plaire à tout le monde, j’avoue que je n’adhère pas plus que ça, mais ça participe à l’ambiance générale.
A voir la suite.

QUICKSILVER: NO SURRENDER #2

Written by: Saladin Ahmed.

Art by: Eric Nguyen.

Cover by: Martin Simmonds.

Description: Even at the best of times, Pietro Maximoff has found a way to become his own worst enemy. And as he fights for survival alone, at the edge of reality, his personal demons loom larger than ever. Can Quicksilver overcome his flaws and find his way home? Or is he doomed to be lost forever?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: June 13.

Source : www.comicscontinuum.com

Y a un petit côté Stroman, là-dedans ?

T’es sur de toi ?

Moi j’aurais dit Dustin Nguyen plus que Stroman.

Non, je ne suis pas sûr, puisque je mets un point d’interrogation !

Quicksilver-No-Surrender-3-Cover

Quicksilver: No Surrender #3

Saladin Ahmed (W), Eric Nguyen, Paul Renaud, Rico Renzi (A)
Cover by MARTIN SIMMONDS

  • Quicksilver continues his fight for survival at the edge of reality – and now he must protect his sister, the Scarlet Witch, from forces she can’t even perceive.
  • Trapped, exhausted and facing an enemy who renders his super-speed useless, Pietro will have to use every trick in his arsenal to save Wanda…but he’s running out of tricks.
  • Witness a deep dive into one of the most powerful and tumultuous relationships in the Marvel Universe!
    32 pages, $3.99.

Quicksilver-No-Surrender-3-Page-2

Quicksilver-No-Surrender-3-Page-3

Quicksilver-No-Surrender-3-Page-4

Source : www.multiversitycomics.com

QUICKSILVER: NO SURRENDER #4

Written by: Saladin Ahmed.

Art by: Eric Nguyen.

Cover by: Martin Simmonds.

Description: Quicksilver makes a desperate final stand against a nightmare of his own making. But this time, no surrender might mean no survival…

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 8.

Source : www.comicscontinuum.com

QUICKSILVER: NO SURRENDER #5

Written by: Saladin Ahmed.

Art by: Eric Nguyen.

Cover by: Martin Simmonds.

Description: Quicksilver has uncovered the dark secret behind the creatures that are hunting his loved ones, but knowing is only half the battle. The other half is facing every horrible thing he’s ever done. And it’s a long list. Can Quicksilver overcome his inner turmoil, or is he doomed to be lost forever?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Sept. 5.

Source : www.comicscontinuum.com