ROBOCOP : CITIZENS ARREST #1-5 (Brian Wood / Jorge Coelho)

ROBOCOP: CITIZENS ARREST #1

Written by: Brian Wood.

Art by: Jorge Coelho.

Covers by: Nimit Malavia, David Rubin.

Description: A provocative vision of a future where justice is crowd-sourced – and lethal. It’s been decades since the RoboCop program first began. Corporations have taken over the schools and the government.and law enforcement is the biggest private contract of all. Traditional police forces no longer exist as all citizens are encouraged.and rewarded.to spy on their neighbors. There is only one authority on the streets: RoboCop.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: April 11.

Source : www.comicscontinuum.com

Wood est à fond dans les licences, en ce moment. Il me semble qu’il bosse aussi sur une série Terminator pour Dark Horse.

Jim

Oui, une mini-série avec Jeff Stokely aux dessins. La publication débutera en août.

ROBOCOP: CITIZENS ARREST #2

Written by: Brian Wood.

Art by: Jorge Coelho.

Covers by: Nimit Malavia, David Rubin.

Description: With growing unrest in the Ruins, OCP is encouraging people to report on their neighbors. The Ruins is a powder keg, with OCP handing out the matches.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: May 9.

Source : www.comicscontinuum.com

J’aime bien ce que je vois de Jorge Coelho, dommage (pour moi) que ça soit Wood au scénario. Le peu que j’ai lu de ce scénariste m’a toujours beaucoup ennuyé.

ROBOCOP: CITIZENS ARREST #3

Written by: Brian Wood.

Art by: Jorge Coelho.

Covers by: Nimit Malavia, David Rubin.

Description: When Alex Murphy, the original RoboCop, appears to side against OCP, news reports appear that call into question if he’s a risk to the public…or if OCP needs to take drastic measures.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: June 13.

Source : www.comicscontinuum.com

ROBOCOP: CITIZENS ARREST #4

Written by: Brian Wood.

Art by: Jorge Coelho.

Covers by: Nimit Malavia, David Rubin.

Description: OCP announces their plan to reform the Ruins into a new neighborhood called the Plateau, as well as the devastating methods they plan to use.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 11.

Source : www.comicscontinuum.com

ROBOCOP: CITIZENS ARREST #5

Written by: Brian Wood.

Art by: Jorge Coelho.

Covers by: Nimit Malavia, David Rubin.

Description: The New RoboCops debut here, as Alex Murphy-the original RoboCop-faces his ultimate enemy.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 11.

Source : www.comicscontinuum.com

Brian Wood a également travaillé sur plusieurs mini-séries Aliens pour Dark Horse. Mais la prochaine est annulée. L’éditeur au cheval noir a stoppé sa collaboration avec le scénariste, à nouveau impliqué dans une affaire de harcèlement sexuel.

J’étais pas au courant de ses déboires, dommage j’aimais bien le scénariste. Y’a beaucoup de prédateurs sexuels dans le milieu? Je connaissais juste ceux de l’ancien éditeur de superman dont le nom m’échappe

A nouveau ? Wood avait déjà été impliqué dans ce genre de choses ?

Eddie Berganza. Il y a eu aussi Scott Allie (longtemps scénariste et responsable éditorial des séries Hellboy) et récemment Jai Nitz (Suicide Squad Most Wanted)…

Berganza c’est lui que je cherchais, merci Doc. Je vais zieuter ce que je trouve sur les autres.

Ouaip, ce n’est pas la première fois. Il y a quelques années, il avait harcelé la dessinatrice Tess Fowler…

Ah, ok. Merci de l’info.

Et anna scherbina une ancienne de chez dc aussi à eu une mauvaise expérience avec le monsieur

Il y a eu aussi le scénariste Eric M. Esquivel :