ROCKETEER ADVENTURES VOL.2 #1-4 (collectif)

Suite au succès de la première anthologie Rocketeer Adventures, regroupant des histoires courtes dans lesquelles des pointures du comic book rendent hommage à la série de Dave Stevens, l’éditeur IDW publishing publie une seconde anthologie qui voit des gens comme Darwyn Cooke, Chris Sprouse, Gene Ha, Kyle Baker, etc… s’approprier l’univers du pilote Cliff Secord.

[quote]ROCKETEER ADVENTURES 2 #3
STORY BY David Lapham, Kyle Baker, Matt Wagner
ART BY Chris Sprouse, Karl Story, Kyle Baker, [more…]
COLORS BY Jordie Bellaire, Eric Canete, Cassandra Poulson
LETTERS BY Shawn Lee, Kyle Baker
COVER BY Darwyn Cooke, Dave Stevens
PUBLISHER IDW
COVER PRICE: $3.99
RELEASE DATEWed, June 6th, 2012
The third issue of the critically acclaimed Rocketeer anthology presents a trio of stories by truly legendary creators. The first shows us a glimpse into what the future may hold for Cliff and Betty. The second is a thrilling adventure of the Rocketeer locked in combat with a long-range bomber intent on destruction. And last but not least, a mad-cap romp in which Betty and Butch take no gruff!
[/quote]

source : www.comicbookresources.com

Comme je le disais sur un autre site, le trio Sprouse / Baker / Canete, c’est du sans faute graphique.

Jim

Je suis pas fan du boulot informatique de Baker, mais Sprouse et Canete, c’est vraiment excellent. D’ailleurs, le boulot de Canete sur l’album 7 détectives sorti chez Delcourt est de haute volée. L’histoire est pas mal en plus, et offre un twist astucieux pour une conclusion atypique. C’est un dessinateur bien trop rare à mon goût.

[quote]ROCKETEER ADVENTURES 2 #4
STORY BY Louise Simonson, David Mandel, John Byrne
ART BY Walter Simonson, Bob Wiacek, J. Bone, [more…]
COLORS BY Jordie Bellaire, J. Bone
LETTERS BY John Workman, Shawn Lee, Neil Uyetake
COVER BY Darwyn Cooke, Dave Stevens
PUBLISHER IDW
COVER PRICE: $3.99
RELEASE DATE Wed, July 4th, 2012
The finale of our second Rocketeer Adventures Anthology presents stories with Cliff caught up in a riot in Los Angeles, and a history lesson that includes a crash course in… the Rocketeer! All this plus a surprise bonus feature—you’re not going to want to miss this!
[/quote]

source : www.comicbookresources.com

Simonson en pleine forme !

Jim