SPIDER-MEN II #1-5 (Brian Michael Bendis / Sara Pichelli)

Marvel a dévoilé la première couverture et deux pages intérieures de Spider-Men II, la suite de la mini-série de 2012 dans laquelle Brian Bendis avait orchestré la toute première rencontre entre Peter Parker et Miles Morales dans l’univers Ultimate. Depuis la fin de Secret Wars, Miles vit sa vie sur la Première Terre mais une question restait sans réponse : de retour dans sa dimension, qu’a donc découvert Peter après avoir googlé “Miles Morales” (voir page ci-dessous) ?

Spider-Men II explorera également la notion d’héritage entre les 2 Spider-Men (un doublon avec le projet Generations ?).

[quote=“Brian Bendis”] “Miles and Peter are dealing with each other more often. The legacy that Peter started as Spider-Man is in his face a little bit more. When [Peter] started being Spider-Man, he didn’t have the idea that other people would pick up the mantle. This premise, this theme, gets analyzed from different perspectives, and Miles and Peter are at the center of that.”

“Over the years Miles has come into his own, and with that comes the question: all right, that’s my hero, but maybe what I love about my hero is that they’re unique to themselves. What about me is special that I am standing here doing this?”[/quote]

Ecrit par Brian Bendis et Sara Pichelli, Spider-Men II débutera en juillet.

Source : nerdist.com

Moué, ils résolvent le souci côté all new x-men mais miles reste un truc space, je suis sceptique…

en VO ?

Un nouvel aperçu de Spider-Men II #1 :

Source : cbr.com

SPIDER-MEN II #1

Written by: Brian Michael Bendis.

Art by: Sara Pichelli, Justin Ponsor.

Covers by: Daniel Acuna, Kadir Nelson, Julian Totino Tedesco, Jesus Saiz.

Description: The moment five years in the making is finally here! The first time Peter Parker and Miles Morales met ended with a question – Who is the Miles Morales of the Marvel Universe?! Now that the Miles you know and love is with Peter in the Marvel Universe, you’re finally going to get that answer to who the other Miles Morales is!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 12.

Source : www.comicscontinuum.com

J’adore toujours autant le style de Sara pichelli

The mystery of the OTHER Miles Morales thickens, but our Spider-Men may need to hit pause on the sleuthing because — TASKMASTER IS GOING TO TAKE THEM DOWN! Don’t miss this Spider-Event!

Spider-Men II #2

Written by: Brian Michael Bendis
Art by: Sara Pichelli
Release Date: August 16, 2017

Source : www.adventuresinpoortaste.com

SPIDER-MEN II #3

Art by: Sara Pichelli.

Covers by: Sara Pichelli, Jesus Saiz.

Description: Meeting the Miles Morales who was already in the Marvel Universe sets Miles off! As if he weren’t struggling with interior conflicts that were tougher than the external conflicts, this revelation hits Miles hard. Luckily, Peter Parker, an expert on personal tragedy and dark spots, is by his side!

In stores: Sept. 20.

ça a l’air joyeux !

Ca ne me donne franchement pas envie. J’ai comme l’impression que je vais faire l’impasse sur ce truc…

Je te raconterai !:wink:

Héhéhé…

L’idée de l’autre Miles pouvait franchement être oubliée après Secret Wars. Et honnêtement, je n’y pensais déjà plus. Et quand on voit qui est le bonhomme…

ça me fait dire qu’il faudrait que je relise …

Mais pourquoi conserver cette idée de Miles venu d’une autre dimension ?
Il aurait été tellement plus simple et cohérent d’utiliser l’origine de Miles version Ultimate (piqué par une autre araignée disposant des mêmes propriétés mais d’une autre race) pour l’adapter à la version classique (pas d’Oscorp mais une deuxième araignée irradiée). Simple, facile, direct, efficace…

SPIDER-MEN II #4

Art by: Sara Pichelli.

Covers by: Jesus Saiz.

Description: Miles vs. Miles! The chaos of the moment is threatening to tear Peter’s life apart. Can he possibly allow Miles to continue on as Spider-Man?! Does Peter even have a choice anymore?

In stores: Nov. 15.

SPIDER-MEN II #5 (OF 5)
BRIAN MICHAEL BENDIS (W) • SARA PICHELLI (A/C)
Connecting Variant by JESUS SAIZ
The pulse-racing final issue! Peter and Miles are faced with their toughest challenge yet, and it’s one that challenges far more than their super hero skills. If you thought the end of the first SPIDER-MEN series was huge, brace yourself.
32 PGS./Rated T …$3.99

Source : www.cbr.com