STAR TREK vs TRANSFORMERS #1-3 (John Barber, Mike Johnson / Phillip Murphy)

(Le Doc) #1

Après Star Trek : The Next Generation/Dr Who, Star Trek/Green Lantern ou encore Star Trek/Planet of the Apes, IDW annonce un nouveau crossover pour septembre 2018 : Star Trek vs Transformers !

Pour cette mini-série en 4 épisodes, les auteurs s’inspireront des visuels et de la continuité des séries animées Star Trek de 1973 et Transformers de 1984.

Star Trek vs Transformers est écrit par John Barber et Mike Johnson (scénaristes réguliers des comics Star Trek et Transformers de l’éditeur) et dessiné par Phillip Murphy.

Source : www.comicbook.com

(Le Doc) #2

Une couverture variante par Derek Charm :

syjs1pmmxjo23jizjawh-600x911

(Le Doc) #3

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #1

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy,

Description: The Transformers '80s cartoon series meets Star Trek: The Animated Series in a no-holds-barred Saturday Morning mash-up for the ages! At the edge of Klingon space, the starship Enterprise finds there’s more to the final frontier than meets the eye, when Kirk and his crew come face to face with the strangest life forms of all: Cybertronians! This unprecedented crossover brings together two of the greatest science fiction universes of all time-in the style of their classic animated series! A five-year mission meets a four-million-year war!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 26.

Source : www.comicscontinuum.com

(Jim Lainé) #4

Ce qui me semble un peu dommage, mais bon, ça n’engage que moi.

Jim

(Le Doc) #5

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #2

Covers by: Philip Murphy, Marcelo Ferreira, Derek Charm.

Description: The Enterprise is burning, brought down by the united forces of the Klingons and Decepticons. Captain Kirk and Optimus Prime have a plan to strike back, but can they bring their scattered Starfleet crew and Autobots together before Megatron wipes them out? The no-holds-barred Saturday morning mash-up continues!

In stores: November 14.

(Le Doc) #6

Ah, perso j’aime bien l’idée…:wink:

(Le Doc) #7

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #3

Covers by: Philip Murphy, Gavin Fullerton, Megan Levens.

Description: Klingons and Decepticons lay siege to a remote Federation dilithium mine – and the only thing holding them back is the shaky alliance of Captain Kirk and Optimus Prime. But what dark secret is buried beneath the ground… and can this uneasy partnership withstand the revelations?

In stores: December 5.

(Ben Wawe) #8

Tu aurais préféré la version de JJ Abrams VS celle de Michael Bay ?

(Jim Lainé) #9

Je ne sais pas ce que j’aurais préféré. Je sais cependant que des pages de BD conçues spécifiquement pour ressembler à des cellulos de dessin animé, ça me branche plus que moyen.

Jim

(Ben Wawe) #10

Je ne peux te contredire.