STAR TREK vs TRANSFORMERS #1-5 (John Barber, Mike Johnson / Phillip Murphy)

Après Star Trek : The Next Generation/Dr Who, Star Trek/Green Lantern ou encore Star Trek/Planet of the Apes, IDW annonce un nouveau crossover pour septembre 2018 : Star Trek vs Transformers !

Pour cette mini-série en 4 épisodes, les auteurs s’inspireront des visuels et de la continuité des séries animées Star Trek de 1973 et Transformers de 1984.

Star Trek vs Transformers est écrit par John Barber et Mike Johnson (scénaristes réguliers des comics Star Trek et Transformers de l’éditeur) et dessiné par Phillip Murphy.

star-trek-vs-transformers-1-1116844

Source : www.comicbook.com

Une couverture variante par Derek Charm :

syjs1pmmxjo23jizjawh-600x911

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #1

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy,

Description: The Transformers '80s cartoon series meets Star Trek: The Animated Series in a no-holds-barred Saturday Morning mash-up for the ages! At the edge of Klingon space, the starship Enterprise finds there’s more to the final frontier than meets the eye, when Kirk and his crew come face to face with the strangest life forms of all: Cybertronians! This unprecedented crossover brings together two of the greatest science fiction universes of all time-in the style of their classic animated series! A five-year mission meets a four-million-year war!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 26.

Source : www.comicscontinuum.com

Ce qui me semble un peu dommage, mais bon, ça n’engage que moi.

Jim

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #2

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy, Marcelo Ferreira, Derek Charm.

Description: The Enterprise is burning, brought down by the united forces of the Klingons and Decepticons. Captain Kirk and Optimus Prime have a plan to strike back, but can they bring their scattered Starfleet crew and Autobots together before Megatron wipes them out? The no-holds-barred Saturday morning mash-up continues!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: November 14.

Source : www.comicscontinuum.com

Ah, perso j’aime bien l’idée…:wink:

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #3

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy, Gavin Fullerton, Megan Levens.

Description: Klingons and Decepticons lay siege to a remote Federation dilithium mine – and the only thing holding them back is the shaky alliance of Captain Kirk and Optimus Prime. But what dark secret is buried beneath the ground… and can this uneasy partnership withstand the revelations?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: December 5.

Source : www.comicscontinuum.com

Tu aurais préféré la version de JJ Abrams VS celle de Michael Bay ?

Je ne sais pas ce que j’aurais préféré. Je sais cependant que des pages de BD conçues spécifiquement pour ressembler à des cellulos de dessin animé, ça me branche plus que moyen.

Jim

Je ne peux te contredire.

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #4

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy, Priscilla Tramontano, George Caltsoudas.

Description: With the Enterprise disabled by the Klingon-Decepticon alliance, things look dire for Spock, Optimus Prime, and the landing team. But with the Autobots’ help, can Captain Kirk come up with a solution to save the day from a massive Cybertronian threat?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: January 16.

Source : www.comicscontinuum.com

C’est dommage, ça commençait bien. Mais voir l’Enterprise, ce robot que Kirk « aime comme une femme » (il le dit texto dans plusieurs épisodes, c’est connu comme le loup blanc), se transformer en robot masculin, ça ressemble beaucoup à une occasion ratée, voire une faute de goût.

STAR TREK VS. TRANSFORMERS #5

Written by: John Barber, Mike Johnson.

Art by: Philip Murphy.

Covers by: Philip Murphy, Chris Panda.

Description: The stunning conclusion! As the Klingon-Decepticon alliance prepares to wipe out their enemies once and for all, Kirk and the Autobots make one last desperate bid to merge Cybertronian technology with Starfleet ingenuity.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: February 27.

Source : www.comicscontinuum.com

J’ai passé un très chouette moment de lecture avec ce crossover. Comme je l’avais déjà dit plus haut, je trouve que s’inspirer des dessins animés est une bonne idée et les auteurs tiennent bien le concept jusqu’au bout (en reprenant notamment les designs, ce côté un peu « figé » des silhouettes et des expressions…). Ca commence vite, c’est bourré d’action et de bonnes petites idées et la rencontre entre les deux univers se fait naturellement. Les rebondissements ne manquent pas tout au long de ces cinq épisodes qui mènent à un final mouvementé et à une excellente dernière page. Un bon petit divertissement !

Mais voir l’Enterprise, ce robot que Kirk “aime comme une femme” (il le dit texto dans plusieurs épisodes, c’est connu comme le loup blanc), se transformer en robot masculin, ça ressemble beaucoup à une occasion ratée, voire une faute de goût.

C’est parce que n’est pas pas l’Enterprise qui est transformé, mais un Autobot existant, Fortress Maximus, qui est « reconfiguré » pour prendre la forme de l’Enterprise.