STAR WARS #1-67 (Jason Aaron, Kieron Gillen / collectif)

J’avais vu ça pour les one-shot dès les sollicitations mais j’avais encore l’espoir qu’ils soient liés par une sorte de fil rouge… C’est dommage car Jason Aaron est un scénariste que j’adore (sa série Thor est une des meilleurs du moment chez Marvel), mais sur Star Wars ses arcs n’auront jamais dépassé le « sympa ». Pas de trame globale, pas de réel suivi entre les arcs (ou alors très peu). Par exemple lors du dernier cross-over il nous balance comme ça que l’alliance a une nouvelle base. Je pense que ça aurait été plus intéressant de montrer sa découverte dans les pages de la série… Au final seuls les trois épisodes centrés sur Obi-Wan sortent du lot.
Sur la série Vador de Gillen les arcs étaient aussi assez indépendant mais ils convergeaient vers un but commun : faire de Vador le personnage imposant de l’épisode V après sa défaite sur Yavin. Là le but c’est… rien. J’ai bon espoir que la série gagne en intérêt avec Gillen, déjà il nous amènera sur Jedha pour son premier arc et ça c’est cool ! J’ai hâte de voir comment la lune se remet de l’attaque de l’Etoile Noire !

Une des qualités de la série était ses dessinateurs. Même si Cassaday était pas au top j’ai trouvé les épisodes de Deodato, Immonen et Leinil Yu magnifiques ! Et là, après des débuts pas trop mal sur Vador et une fin catastrophique, voilà que Larroca vient gâcher le tout avec ses décalquages et ses perspectives douteuses :confounded: (bon, la dernière preview est pas mal, en tous cas on a eu bien pire, cf le Luke sur la preview du 33).

Bon à côté Aphra est géniale :heart_eyes: et la nouvelle série Vador commence plutôt bien ! (en plus la qualité des mini-série a je trouve pas mal augmenté :wink: )

Han and Chewie go back to smuggling…for a Hutt?!

Star Wars #35
Written by Jason Aaron
Art by Salvador Larroca
Cover by Mike Mayhew
Release Date: August 30 2017

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Que c’est moche…

1 « J'aime »

J’ai l’impression que la colo n’aide pas, non plus. Parce que niveau expressivité, ça a l’air pas mal !

La colo plastique aide vraiment pas le trait.

STAR WARS #36

Written by: Jason Aaron.

Art by: Salvador Larroca.

Covers by: Mike Mayhew, Ed McGuinness, John Tyler Christopher.

Description: The Empire has held Threepio captive for far too long. There’s no way they are prepared to deal with this rescue. That’s right - Artoo is ready to take action!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Sept. 13.

Source : www.comicscontinuum.com

STAR WARS ANNUAL #3

Written by: Jason Latour.

Art by: Michael Walsh.

Covers by: Michael Walsh, Rod Reis.

Description: The Rebel Alliance is on the lookout for a new secret base! Rebellion leader Princess Leia goes with Han Solo to scope out a secret hideout only he knows, as well as the group of killers who want him dead!

Pages: 40.

Price: $4.99

In stores: Sept. 20.

Source : www.comicscontinuum.com

STAR WARS #38
Kieron Gillen (W) • SALVADOR LARROCA (A)
Covers by DAVID MARQUEZ
ISSUE #38 - VARIANT COVER BY MICHAEL WALSH
ISSUE #38 - VARIANT COVER BY TERRY DODSON
ISSUE #38 - HOMAGE VARIANT COVER BY Pepe Larraz
ISSUE #38 - STAR WARS 40TH ANNIVERSARY VARIANT COVER BY KRIS ANKA
ISSUE #38 - ACTION FIGURE VARIANT COVERS BY JOHN TYLER CHRISTOPHER
ISSUE #39 - ACTION FIGURE VARIANT COVERS BY JOHN TYLER CHRISTOPHER
THE ASHES OF JEDHA!
KIERON GILLEN’S FIRST ISSUE ON STAR WARS!
The Rebel Alliance turns its attention to the shattered planet of Jedha! Once the site of great significance to the Jedi, Jedha was left in ruins when the Death Star annihilated the Holy City there. Now, new series writer Kieron Gillen joins artist Salvador Larroca to bring Luke, Leia, Han, and the rest to the remains of the tragic victim of the Empire’s fury!
32 PGS. (EACH)/Rated T …$3.99 (EACH)
Star Wars © Lucasfilm Ltd. & TM. All rights reserved. Used under authorization. Text and illustrations for Star Wars are © 2017 Lucasfilm Ltd.

Source : www.newsarama.com

STAR WARS #39

Written by: Kieron Gillen.

Art by: Salvador Larroca.

Cover by: David Marquez.

Description: « The Ashes of Jedha. » The Rebel Alliance turns its attention to the shattered planet of Jedha! Once the site of great significance to the Jedi, Jedha was left in ruins when the Death Star annihilated the Holy City there. Now, new series writer Kieron Gillen joins artist Salvador Larroca to bring Luke, Leia, Han, and the rest to the remains of the tragic victim of the Empire’s fury!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Nov. 22.

Source : www.comicscontinuum.com

ASHES OF JEDHA part 3! As Queen Trios’ forces move in to strip what’s left of Jedha, the Rebellion and the remaining Partisans struggle to save the planet for its survivors! The echoes of Rogue One continue to be heard through the Rebellion!

Star Wars #40
Written by Kieron Gillen
Art by Salvador Larroca
Cover by David Marquez
Colors by Guru-eFX
Release Date December 13, 2017

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Star Wars #42

Kieron Gillen (W), Salvador Larroca (A)
Action Figure Variant Covers by JOHN TYLER CHRISTOPHER
THE ASHES OF JEDHA, PART 5! The Leviathan is heading for the remains of Jedha, prepared to pick the carcass of the once-holy planet clean. But with Luke Skywalker torn between his allegiance to the Rebellion and pursuing the path of a Jedi, who will lead the charge against the Empire?
32 pages, $3.99.

Source : www.newsarama.com

Star Wars #43

Kieron Gillen (W), Salvador Larroca (A)
Cover by DAVID MARQUEZ Galactic Icon Variant Cover by ROD REIS Action Figure Variant Cover by JOHN TYLER CHRISTOPHER
THE ASHES OF JEDHA Concludes!
The battle between the Empire and the Rebellion over the Kyber mines of Jedha comes to an explosive conclusion…with help coming from the most unexpected source.
32 pages, $3.99.

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Adanedhel54 : voilà que Larroca vient gâcher le tout avec ses décalquages

Et ça ne s’arrange pas :

Il fait même plus semblant c’est aberrant ! :sweat_smile:

Mais le plus étrange je crois c’est la couleur ultra photo-réaliste de la peau alors que le reste est vraiment plat et sans relief

ça dépend : ça manque un peu de poil !

Ce n’est plus du décalque à ce niveau mais du photo montage sur photoshop…

Star Wars #44

Kieron Gillen (W) • Salvador Larroca (A)
Cover by DAVID MARQUEZ
GALACTIC ICON VARIANT COVER BY ROD REIS
ACTION FIGURE VARIANT COVER BY JOHN TYLER CHRISTOPHER
THE REBELLION NEEDS YOU!
The Empire takes from all of us — our freedom, our dignity, our hopes and for some, even our lives. The Rebel Alliance fights to take back our galaxy from the forces of oppression…but we need your help! Be a part of the solution — JOIN THE REBELLION TODAY!
32 PGS./Rated T …$3.99
Star Wars © Lucasfilm Ltd. & TM. All rights reserved. Used under authorization. Text and illustrations for Star Wars are © 2017 Lucasfilm Ltd.

Source : www.adventuresinpoortaste.com

THE REBELLION NEEDS YOU! The Empire takes from all of us — our freedom, our dignity, our hopes and for some, even our lives. The Rebel Alliance fights to take back our galaxy from the forces of oppression…but we need your help! Be a part of the solution — JOIN THE REBELLION TODAY!

Star Wars #45
Written by Kieron Gillen
Art by Salvador Larroca
Letters by Clayton Cowles
Colors by: Guru-eFX
Cover by David Marquez
Action Figure Variant: John Tyler Christopher
Release Date: March 21, 2018

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Oulala, c’est de pire en pire, Larroca !

C’est clair…rien que sur les tronches des persos, ça ne va vraiment plus. Et le pire, c’est qu’il est tellement régulier (il est l’un des rares dessinateurs actuels à enchaîner autant d’épisodes sans remplacement) qu’il risque de s’incruster beaucoup trop longtemps sur le titre…