SUPERMAN'S PAL : JIMMY OLSEN #1-12 (Matt Fraction / Steve Lieber)

Le site Bleeding Cool a mis la main en avance sur les sollicitations DC de mai. On y apprend notamment que l’arc narratif Leviathan qui touchera les titres Superman de Brian Bendis aura droit à un numéro spécial qui préparera le terrain pour deux futures séries : Jimmy Olsen par Matt Fraction (Hawkeye) et Steve Lieber (The Fix) et Lois Lane par Greg Rucka (Wonder Woman) et Mike Perkins (Captain America).

52543501_2022666624521466_8228241738007838720_n-600x461

Jimmy Olsen #1 sortira en juin 2019.

Source : www.bleedingcool.com

Espérons que ça soit plus pertinent que Countdown.

Mike perkins :heart_eyes:

Premier aperçu :

la-1555080716-v7vlm9db1n-snap-image

la-1555080653-rqxb8qtw05-snap-image

la-1555080780-pcdwvm5obi-snap-image

la-1555080554-y9m6upzk06-snap-image

Source : www.bleedingcool.com

Jimmy Olsen sera une maxi-série en 12 épisodes.

JIMMY OLSEN #1
written by MATT FRACTION
art and cover by STEVE LIEBER
variant cover by BEN OLIVER
Jimmy Olsen must die!
Wait, we’re getting ahead of ourselves. Jimmy Olsen lives! Superman’s best friend and Daily Planet photographer Jimmy Olsen tours the bizarre underbelly of the DC Universe in this new miniseries featuring death, destruction, giant turtles and more! It’s a centuries-spanning whirlwind of weird that starts in Metropolis and ends in Gotham City. And then we kill Jimmy.
ON SALE 07.17.19
$3.99 US | 1 of 12 | 32 PAGES
FC | RATED T+

Superman’s Pal: Jimmy Olsen #1

Jimmy Olsen must die!

Wait, we’re getting ahead of ourselves. Jimmy Olsen lives! Superman’s best friend and Daily Planet photographer Jimmy Olsen tours the bizarre underbelly of the DC universe in this new miniseries featuring death, destruction, giant turtles and more! It’s a centuries-spanning whirlwind of weird that starts in Metropolis and ends in Gotham City.

And then we kill Jimmy.

Written by: Matt Fraction
Art by: Steve Lieber, Nathan Fairbairn
Cover by: Steve Lieber
Variant cover by: Ben Oliver

Specs
U.S. Price:
3.99
On Sale Date:
Jul 17 2019
Color/B&W:
Color
Page Count:
32

Source : www.dccomics.com

Inspiré, Steve Lieber !

Jim

J’ai essayé, je n’y arrive pas.
Le scénario absurde de Matt Fraction (dans le sens noble) ne me touche pas, et je n’adhère pas à ce style. L’auteur livre des choses qui semblent de qualité, il s’amuse, multiplie les « moments », les « scénettes », créé des gimmicks et glisse quelques éléments intéressants sur le coût que Jimmy pose au Daily Planet en assurances, mais aussi sur les revenus de ses « faits de gloire » en retombées médiatiques et publicitaires. Et Steve Lieber livre de très belles planches, dans son style clair et efficace, autant poétique que très cadré.
Mais je n’y arrive pas ; je n’aime pas ce genre. J’ai à peine pu finir ce numéro.
La suite sera sans moi.

Du coup, ça m’interpelle.

Jim

Parce que je n’aime pas ? :stuck_out_tongue:

Bah disons qu’en général, je trouve tes goûts en résonance avec les miens. Du coup, que tu sois dans un tel rejet, ça m’intrigue, parce que le truc m’intéresse beaucoup. Je vais donc me renseigner de ce pas !
:wink:

Jim

Héhéhé.

En fait, c’est de la manipulation pour me faire lire des comics, hein, avoue !

Jim

Je suis secrètement mandaté par vos banquiers afin de vous pousser au surendettement généralisé.

Je me disais bien.

Jim

jo2_1

SUPERMANS PAL JIMMY OLSEN #2 (OF 12)
JUN190542
(W) Matt Fraction (A/CA) Steve Lieber
Only Jimmy Olsen knows what Superman’s secret superpowers truly are-and now those mysteries will finally be shared with you! And only you. Don’t tell anyone. And Jimmy won’t have any of his pal’s super-abilities to help him get out of his latest jam as he hits the dark and dirty streets of Gotham City!
In Shops: Aug 21, 2019
SRP: $3.99

jo2_2

Source : www.bleedingcool.com

(W) Matt Fraction (A/CA) Steve Lieber, Nathan Fairbairn
Whassup, nerds? It’s yer favorite irresponsible blogger, Timmy Olsen! In this month’s episode of « Timmy’s Bros, » someone requested we get Batman to crack who moidered that Daily Planet photo-hack, Jimmy Olsen. Like how many wheels does a guy have to steal off the Batmobile to get a Bat-dude’s attention around here?
In Shops: Oct 16, 2019
SRP: $3.99

Source : www.screenrant.com

(W) Matt Fraction (A/CA) Steve Lieber, Nathan Fairbairn
Jingles sell, Batman smells,
A prank war goes astray,
A Batmobile lost a wheel (literally),
'Cause Jimmy stole it from the valet!
In Shops: Nov 20, 2019
SRP: $3.99

Source : www.denofgeeks.com

(W) Matt Fraction (A/CA) Steve Lieber, Nathan Fairbairn
Meanwhile, in Gotham City, the great Olsen/Batman prank war rages on. An old favorite returns to make heads or tails of just what the heck has been going on. Jimmy does some funny Fraction stuff. Batman is there, too, doing some Lieber stuff. Lex Luthor’s kicking around. It’s a whole thing.
In Shops: Dec 18, 2019
SRP: $3.99

Source : www.comicbook.com