THE FLASH #750-762 (Joshua Williamson / collectif)

Scénariste de The Flash depuis 2016, Joshua Williamson est sur la ligne de départ. C’est ce qu’annonce la sollicitation du #759, première partie de l’arc narratif Finish Line.

THE FLASH #759

• written by JOSHUA WILLIAMSON
  • art by RAFA SANDOVAL and JORDI TARRAGONA
  • cover by HOWARD PORTER
  • variant cover by INHYUK LEE
  • A NEW STORY LINE BEGINS HERE!
  • “Finish Line” part one of four—leading to the finale of Joshua Williamson’s legendary run on The Flash! It’s Barry Allen’s last race! The Legion of Zoom has won. Central City is in ruins. Barry Allen is trapped in the Speed Force, his body taken over by the Reverse-Flash!
  • ON SALE 08.11.20
  • $3.99 US | 32 PAGES
  • FC | RATED T

EX_IIaHUYAAE6Aa

Ha ! On parlait de son run il y a peu. :slight_smile:

Leaving the book, I wanted to make sure I could finish the story I wanted to tell and – again – DC allowed me to do that. Like I said before, they wanted me to continue. But I just looked at it, and this is the end right here. I feel like this is the time to leave; I’ll always have more Flash stories to tell, but I feel that this is the place for me to stop and I’m really excited about it. I’m excited to be able to leave the book behind and do stuff because doing a double-ship Flash book for over four years – because I was working on it long before it came out – it’s been something I did a lot of work on. I put a lot of work into the character and added to the mythology, and I’m just really excited about being able to tell this last, really big story.

Mais carrément! Il aura tapé les cent épisodes, je pense.

101, je crois.

Annuals compris? Il en existe deux.

Qui va reprendre les destinées du bolide?

Steve Orlando?
Bendis, j’aimerais bien vu la qualité de ses Superman.
Morrison, je n’y crois pas trop.

FLS-Cv755

THE FLASH #755

• written by JOSHUA WILLIAMSON
  • art and cover by RAFA SANDOVAL and JORDI TARRAGONA
  • colors by ARIF PRIANTO
  • letters by STEVE WANDS
  • variant cover by MATTEO SCALERA
  • “The Flash Age” races to its stunning conclusion! Flash is forced to work side-by-side with his greatest foe as he teams up with the Reverse-Flash against his new foe, Paradox! But the damage Paradox did to the Flash legacy might be too much to undo!
  • ON SALE 06.09.20
  • $3.99 US | 32 PAGES

FLS-755-1

FLS-755-2-3

Source : www.cbr.com

RAFA SANDOVAL déboite vraiment niveau dessins, un large cran au-dessus de ce que propose Howard Porter. Ses planches sont belles et dynamiques, ça colle parfaitement au perso et à son univers.

Ce Sandoval a toujours été très bon.

flashannual3c

THE FLASH ANNUAL #3

Written by: Joshua Williamson.

Art by: Stephen Segovia, Brandon Peterson, Carlo Pagulayan

Covers by: David Marquez.

Description: From the pages of Suicide Squad, Task Force X and Captain Boomerang are on the loose, and the Flash is in hot pursuit! But is he really the hunter-or the hunted? Barry Allen may be the Scarlet Speedster, but at the end of this crossover issue, will he still be the Fastest Man Alive?

Pages: 48.

Price: $4.99.

Available: June 16.

flashannual31

flashannual32

Source : www.comicscontinuum.com

Y a qu’un annual, c’est ça ?

Je dirais que la différence (j’adore Porter sur Flash) c’est que Sandoval donne de l’éclat au personnage. Son Flash est vraiment beau.
Ce manque d’éclat était vraiment absent des 50 premiers épisodes même si les artistes proposaient de belles choses également. L’arrivée de Sandoval donne d’ailleurs un beau coup de pouce au run de Williamson. Bonne team.

flash756a

THE FLASH #756

Written by: Joshua Williamson.

Art by: Christian Duce.

Covers by: Rafael Sandoval, Jordi Tarragona, Daniel Warren Johnson.

Description: « The Flash Age » races to its stunning conclusion! Flash is forced to work side-by-side with his greatest foe as he teams up with the Reverse-Flash against his new foe, Paradox! But the damage Paradox did to the Flash legacy might be too much to undo!

Pages: 32.

Price: $3.99.

Available: June 23.

flash7561

flash7562

Source : www.comicscontinuum.com

Tu crois bien. Les dernières sollicitations évoquaient ce nombre.
Chapeau quand même.

J’ai rattrapé le retard sur la série (même si je n’ai pas encore lu l’Annual).

Le final de « The Flash Age » lance le grand final du run. La série court toujours à mille à l’heure, même si elle peut paraître répétitive à certains égards et notamment avec les mêmes vilains qui reviennent sans cesse.

La tension est forte, le cas Paradox est géré (bon arc) et Barry sera de nouveau face à son pire ennemi. La confrontation est logique. Verrons-nous le retour de la Flash Family? Aurons nous une connection avec Speed Métal?

A suivre, les copains!

the-flash_7576

“Legion of Zoom” part one! As the Flash’s greatest enemies-Gorilla Grodd, the Turtle, Trickster, and Captain Cold-attack Central City at the same time, the Fastest Man Alive finds he’s not fast enough to stop them all or save everyone in danger!

The Flash #757

Written by Joshua Williamson
Pencils Rafa Sandoval
Inks Jordi Tarragona
Colored by Hi-Fi
Cover by Hi-Fi, Rafa Sandoval Jordi Tarragona
Release Date: July 7, 2020

the-flash_7571

the-flash_7572

Source : www.aiptcomics.com

Dans les sollicitations d’octobre, le scénariste Kevin Shinick (Avenging Spider-Man, Superior Carnage…) est annoncé en remplacement de Joshua Williamson, avec Clayton Henry aux dessins.

ca vaut quoi Kab, Kevin Shinick?

Kevin Shinick fait pas mal de choses en fait : il est acteur, il écrit et produit pour la télé (notamment pour Robot Chicken), il écrit des bouquins jeunesse…
Il n’a pas écrit énormément de comics pour le moment. Perso, je crois bien que je n’ai lu que ses Avenging Spider-Man et en jetant un oeil à mon avis de l’époque, j’avais bien aimé…