THE LIFE OF CAPTAIN MARVEL #1-3 (Stohl / Pacheco, Sauvage)

(soyouz) #41

Ouais, mais ça, c’est le double de ce que tu annonçais plus haut !:yum:

(Jim Lainé) #42

Quand bien même : trois épisodes pour Green Lantern, trois épisodes pour Cable, une mini-série de temps en temps… Bien souvent, y a même pas de quoi remplir un TPB.

Jim

(Le Doc) #43

THE LIFE OF CAPTAIN MARVEL #1

Written by: Margaret Stohl.

Art by: Carlos Pacheco.

Covers by: Julian Totino Tedesco, Stanley Lau, Joe Quesada.

Description: The definitive origin of Captain Marvel! Carol Danvers was just a girl from the Boston suburbs who loved science and the Red Sox until a chance encounter with a Kree hero gave her incredible super-powers. Now, she’s a leader in the Avengers and the commander of Alpha Flight. But what if there were more to the story? When crippling anxiety attacks put her on the sidelines in the middle of a fight, Carol finds herself reliving memories of a life she thought was far behind her. You can’t outrun where you’re from – and sometimes, you have to go home again. But there are skeletons in Captain Marvel’s closet – and what she discovers will change her entire world.

Pages: 40.

Price: $4.99.

In stores: July 18.

Source : www.comicscontinuum.com

(soyouz) #44

Jim, est-ce que c’est du bon Pacheco ?

(Jim Lainé) #45

Les cases “héroïnes” sont pas mal, mais assez faciles. Les cases de flash-back sont vachement meilleures, mais je ne le reconnais pas du tout, au point que je songe qu’il s’agit sans doute d’un autre illustrateur. Si c’est lui, il m’épate.

Jim

(soyouz) #46

Je me suis dit la même chose !

(Le Doc) #47

J’ai fouiné sur le net et en fait, les previews ont omis de préciser que les scènes de flashback sont dessinées par Marguerite Sauvage…

(soyouz) #48

Dommage, j’aurai(s) espéré …

(Jim Lainé) #49

Ah, voilà voilà.
Et elle, pour le coup, à chaque fois que je vois ses dessins, je suis épaté.

Jim

(Le Doc) #50

THE LIFE OF CAPTAIN MARVEL #2

Art by: Carlos Pacheco, Marguerite Sauvage.

Covers by: Julian Totino Tedesco.

Description: For years, Carol Danvers has been at the front lines, protecting Earth and her fellow heroes from harm. Then one visit to her childhood home changed everything. Now her brother’s in a coma, and until he’s safe, Captain Marvel…is standing down. But while Carol may not be looking for danger, it’s looking for her. A weapon has been unleashed. And Carol’s sleepy coastal town is about to become the center of its world.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 22.

(Ben Wawe) #51

Très bien, ce deuxième numéro. Le premier m’avait beaucoup surpris et touché, car il confrontait Carol à une problématique terrible, très intime et familiale, et j’appréciais particulièrement l’humanisme et l’humanité donnés aux personnages et aux dialogues. Ca sonnait juste, et vrai, et humain - grosso-modo, tout ce qui me semble manquer à Carol depuis que Marvel a voulu la (re)mettre en avant.
Cependant, j’avoue que j’avais été déçu par le final du #1, car j’avais peur d’une intrigue mal fagotée. Margaret Stohl ne prouve pas encore le contraire ou ne confirme pas encore, mais ce #2 montre une nouvelle fois sa grande maîtrise des personnages. Elle leur donne une véracité, des accents, des tics de langage qui fonctionnent très bien.
Si Marguerite Sauvage n’a pas grand-chose à faire ici, Carlos Pacheco livre une prestation très solide et agréable, renforçant cette humanité qui se dégage de cette petite série. Ce n’est pas franchement ce que j’attendais pour les origines de Carol, mais ça me plaît, et ça me touche.

(Le Doc) #52

THE LIFE OF CAPTAIN MARVEL #3

Art by: Marguerite Sauvage.

Covers by: Julian Totino Tedesco, Joe Quesada.

Description: The definitive origin of Captain Marvel! Chaos descends on Captain Marvel’s small coastal hometown! A deadly Kree warrior has finally tracked Carol home. But just what - or who - is the invader after? The moment you’ve been waiting for is here: Margaret Stohl and Carlos Pacheco bring you a reveal that will change Captain Marvel’s destiny.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: September 19.