THE PENGUIN #0-1 (Tom King / Rafael De La Torre)

La série The Penguin de Tom King et Rafael De La Torre est confirmée pour août 2023.

blob

King also talked about his plans for The Penguin as his new ongoing series with artist Rafael De La Torre launches August 22. King teased a little about the series, including why he’s taking The Penguin out of a quiet, low-key life as a florist in Metropolis (after faking his death in Batman) back to Gotham City’s criminal underworld, and who’s pulling the strings. The award-winning writer also talked about working with artist De La Torre in his DC debut and what makes him the ideal artist for this story, and whether The Penguin will cross paths with his children, Aidan and Addison Cobblepot, now that they’ve taken over his criminal enterprise in Gotham.

Batman artist Belén Ortega joined King on the dais to talk about the backup stories she provided art for from Chip Zdarsky’s epic “Failsafe” story arc, which will be collected in The Penguin #0, a three-part collection of the backup stories from Batman #125 - #127, available August 15. Ortega spoke about working with Zdarsky on these backup stories and Batman #136, and if he told her just how much he told her about the stories would set up the new series by King and De La Torre.

Il n’en sort pas du Batverse, King.

Tant mieux!

J’avoue que j’aimerais bien le revoir chez Marvel.

7tw7z8

1 « J'aime »

J’aimerais bien son traite de maxi-série en douze épisodes sur un personnage comme Wonder Man.

Et le Chevalier Noir ?

Dane a assez souffert comme ça.

1 « J'aime »

Bloodwraith, à la limite.

THE PENGUIN #0

Written by: Chip Zdarsky.

Art by: Belen Ortega.

Covers by: Belen Ortega.

Description: Following the Penguin’s death in the landmark Batman #125, the mysterious Executor has enlisted Catwoman to carry out the departed’s last wishes and track down his next of kin. But when the Penguin’s heirs start getting murdered, Catwoman will have to find the killer and discover what truly became of Oswald Cobblepot. Collects the Batman #125-127 backup stories by the red-hot creative team of Chip Zdarsky and Belen Ortega!

Pages: 32.

Price: $3.99.

Available: August 15.

Written by: Tom King.

Art by: Rafael De Latorre.

Covers by: Scorpio Steele, Stefano Gaudiano, Brian Bolland, Nathan Szerdy, David Marquez, Kael Ngu, Nathan Szerdy.

Description: Revenge is for the birds. After retiring to Metropolis following his « death, » Oswald Cobblepot finds himself forced back into the unpredictable and violent Gotham City underworld as a pawn of the United States intelligence community! Gotham’s criminal element has been evolving since he was last in the city, with his bastard twin children ruling the Iceberg Lounge. And what of the man he framed for his death – Batman? Is the Penguin walking into a death sentence? A bloody, hard-boiled tale of redemption and revenge!

Pages: 32.

Price: $3.99 (Variant, $4.99).

Available: August 22.

Oula, la suite sera sans moi.
Je ne suis plus convaincu par Tom King sur le Batverse, et ce n’est pas cette série qui va me faire changer d’avis. Ce #1 est particulièrement lourd et poussif.
Après un prologue situé un an dans le futur, où Bruce et Oswald agonisent dans une Batmobile qui s’enfoncent dans l’eau, à cause d’une femme mystérieuse, on revient au présent où Oswald semble vivre une petite existence paisible à Metropolis. Il apparaît rangé, marié et heureux. Mais une agente du gouvernement vient le solliciter, l’interroger, le pousser et le faire craquer. Oswald redevient violent, voilà.
Ouais, gros bof. J’ai trouvé l’épisode ultra bavard, ultra lourd. Tom King semble vouloir faire le tour des super-vilains, après le Sphinx dans One Bad Day et Joker dans Batman/Catwoman, voici donc le Pingouin. Et gros bof, oui.
C’est lourd, poussif, ça n’avance pas, c’est prévisible et mal dialogué. Même graphiquement, Rafael De la Torre a déjà fait mieux et plus inspiré.

Sans moi pour la suite, et sans regret.

Mais c’est pas possiiiiiiiiiiible ?! C’est le génialissiiiiîime King qui écrit !
Le Moore du 21éme siècle.

Ça tombe bien : le Moore du XXIe siècle, c’est aussi gros bof pour moi.

Même au debut du siècle ?
Même quelques lovecrafteries ?

Faut que je vérifie, mais je pense qu’il finit ABC au tournant des années 2000. A partir de Lost Girls, j’ai lâché.
Je n’ai pas lu ses Lovecrafteries par rejet du style graphique.

Je l’aurais plus vu dans une série régulière que le Pingouin pour tout dire.
Surtout avec la réussite du one-shot.

Le challenge d’écrire une série sur ce « gros nez » est pour moi un vrai défi.
Je n’ai pas plus d’accroche que cela sur le personnage, qui plus est.

Je laisse un arc au titre. Et Raphael De la Tour m’avait laissé un meilleur souvenir sur Dardevil.

Je comprends ta défection.

1 « J'aime »

Le Sphinx préfère la Guerre. :wink:

C est là où tu vois le talent du bonhomme. Même avec un dessinateur passable, son scénario est tellement serré, ses script certainement très guidant, que le résultat reste genial et les effets reussis.