THE SEEDS #1-4 (Ann Nocenti / David Aja)

The Seeds #1 (of 4)

Girl meets alien meets journalist in this eco-thriller love story where fact-based reporting is gasping its last breath, and Mother Nature already has other plans. And what’s with bees? What do they know that we don’t?

The rich have built walls around their wealth and scramble into escape rockets. The romantic and the ruthless cross over into the lawless wilds of Zone-B. A few cantankerous aliens have come to collect the last dregs of humanity’s essence for the celestial embryo bank. One of them falls in love.

The Seeds follows Astra, an idealistic journalist who stumbles into the story of a lifetime, only to realize that if she reports it, she’ll destroy the last hope of a dying world. How far will she go to get her story?

Source : www.bleedingcool.com

The Seeds #2 (of 4)

In which a spaceman overshoots his mark, the Queen Maker arrives, the bees are fed up, someone is kidnapped, the American Dream gets feral, the alien Race is buried in the quicksand of love, and the secrets of the zone are revealed.
Creators

Writer:
Ann Nocenti
Artist:
David Aja
Editor:
Karen Berger
Cover Artist:
David Aja

Genre: Science-Fiction, Graphic Literature

Publication Date:
September 12, 2018

Source : www.theavclub.com

j’achète direct.

Avec beaucoup de retard, David Aja a terminé les deux derniers épisodes de The Seeds. Cette fin ne sortira pas en fascicule et la mini-série sera disponible directement en TPB en décembre.

Les planches sont magnifiques.
Je ne souviens pas de David Aja comme cela sur Hawkeye, par exemple.

Ca sort en février chez futuropolis

Qui s’occupe de Futuropolis, en ce moment ?
Parce qu’ils ont dans l’équipe quelqu’un qui a une certaine appétence pour les comics.

Jim

Bonne nouvelle :grin:

La même personne qu’avant. Futuropolis sort depuis longtemps des comics indépendants. Une bonne partie des Matt Kindt sont chez eux. Les Jeff Lemire bien indépendante du début, les Geoff Darrows…

Ah, voilà un renseignement précieux.

Oui, les Kindt et les Lemire, je les avais repérés, mais avec les Darrow ou ça, on assiste à une évolution vers quelque chose d’un poil plus mainstream

Jim

Je bosse pas là bas et je suis chez moi donc aucune idée de la réponse mais je sais que personne n’a bougé.

Ca dépend de ce qu’on appelle Mainstream, les Darrow ou le style d’Aja reste proche de pas mal de bouquin proposé par futuro, le bouquin va se placer comme un FB de Futuropolis et il passera crème comme les autres, il ne sera fait mention nul part que c’est un comic et ne sera surement pas référencé comme tel.

Ce sont lesquels ? Shaolin Cowboy ?

Alain David, donc ?

Merci.

Jim