X-MEN GOLD #13-36 (Marc Guggenheim / collectif)

C’est ça le vrai drame

Ah, ce ne serait donc pas un drame !

X-MEN: GOLD #31

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Pere Perez.

Cover by: Phil Noto.

Description: X-Honeymoon! The cake’s been cut, the band’s gone home, and the biggest X-Wedding in history is finally a done deal! I’m not crying, you’re crying! And so is one of the X-Men! And those aren’t tears of joy: You won’t believe which X-Man calls it quits!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 4.

Source : www.comicscontinuum.com

X-MEN: GOLD #32

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Pere Perez.

Cover by: Phil Noto.

Description: Dark Rachel Saga! You may have known her as Rachel Grey…as Phoenix…as Prestige…but all of that is over. Only The Hound remains! And you better pray she hasn’t caught your scent! A seismic shift in status quo for one of X-Men Gold’s charter members starts here!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: July 18.

Source : www.comicscontinuum.com

X-Men: Gold Annual #2

Your favorite X-Man KITTY PRYDE just made the biggest decision of her tumultuous romantic life, but what set her on that course? Before Peter, Peter, or…Peter, there was Kitty’s FIRST kiss! Hugo and Nebula Award-winning writer Seanan McGuire (InCryptid, October Daye, Wayward Children series) and artist Marco Failla (MS. MARVEL, ALL-NEW WOLVERINE, Harley Quinn) reveal the secrets of young Kitty’s summer at Camp Maplebrook in a story with more teen mutant angst and camp hijinks than can be contained in a regular-sized issue! Kitty’s kept this tale to herself for years – be the first to find out why!

Written by Seanan McGuire
Art by Marco Failla
Colors by Rachelle Rosenberg
Letters by Cory Petit
Cover by Djibril Morissette-Phan
Release Date: August 1, 2018

Source : www.adventuresinpoortaste.com

X-MEN: GOLD #33

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Michele Bandini.

Cover by: Phil Noto.

Description: Storm returns to the Kenyan village that once worshipped her as a goddess! But now, with her Stormcaster hammer, it’s true…isn’t it? The truth about Storm’s Asgardian hammer is revealed here!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 1.

Source : www.comicscontinuum.com

X-MEN: GOLD #34

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Michele Bandini.

Cover by: Phil Noto.

Description: Storm must battle a mysterious figure from her past! But with the true nature of Stormcaster revealed, can Storm trust her powers anymore?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: August 22.

Source : www.comicscontinuum.com

Bandini, ça donne pas envie !

X-MEN: GOLD #35

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Simone Buonfantino.

Cover by: Phil Noto.

Description: The X-Men versus the undead! Goddess versus god! And Storm’s final battle?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Sept. 5.

Source : www.comicscontinuum.com

DERNIER NUMERO !

X-MEN: GOLD #36

Written by: Marc Guggenheim.

Art by: Pere Perez.

Cover by: Phil Noto, Whilce Portacio.

Description: A special look into a day in the life of the headmistress of the Xavier Institute.

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Sept. 19.

Source : www.comicscontinuum.com

Vais sortir l’apéro …

Ben c’était quand même mieux que la majorité des séries X-Men de ces dernières années.

Tu remontes à combien ? Y a quand même match avec Bendis, c’est dire !

Hormis Aaron, et hormis mon appréciation positive du grand passage Brubaker-Fraction-Gillen sur Cyclope, je remonte très loin, oui…

Punaise, quand même, les dialogues, c’est une catastrophe sur cette série !
Et puis donne-moi une idée ? (bon, moi je suis en VF, donc je ne suis peut être pas arrivé aux idées !)

(j’ai le droit, de critiquer, là ? C’est bien pas de Bunn, hein ?)

Ho, XMG n’est pas une série exceptionnelle, originale ou même « bonne » ; elle m’a plu car elle a flatté le fan en moi, a assumé son orientation « action », et a surfé sur des bases solides.
Kitty Pryde en cheffe bad-ass, l’Institut remis en ville (Central Park), le subplot (long) sur l’ennemie politique, le petit « tour » des menaces habituelles vaguement remises au goût du jour, une équipe solide même si les membres sont peu développés, le beau et bon twist du mariage, le couple Rachel/Kurt hélas jamais développé, le passage de plusieurs Mutants pour faire « vivre » la communauté, et toujours Kitty qui assure.

Ce n’est clairement pas une « bonne » série, mais elle rappelle de bonnes périodes, assume sa (petite) ambition, et s’en sort bien dans le divertissement simple et direct.
Après, c’est une série qui irait bien si un autre titre « menait » la franchise X-Men. A voir si Uncanny prendra ce lead, même si j’aurais préféré XMR, mon chouchou.

Ce n’est plus suffisant ! ça ne fait que rappeler, mais avec un sale goût de « fallait pas y revenir en fait » ! Ou « pas par lui » !
Bordel, c’est une série X-Men, et une des têtes d’affiche de la franchise en plus (ce serait une sous-série, à la rigueur) ! Je ne peux pas me contenter de ça de la part de Marvel !

Ca fait plus de 10 ans qu’X-Men n’est plus la locomotive Marvel. en fait depuis l’arrivée de Bendis sur Avengers, c’est maintenant Avengers LA franchise

X-Men Gold (1 à 14) faut avouer que çà vole pas haut. Soyouz a raison. on en attend bien plus des séries x. là c’est creux. en plus les dessins ne couvrent mm pas le vide abyssal du scénario. perso je reconnais plus mes X-men. ca me donne pas envie d’en lire plus vraiment pas.

Mais vous avez lu les X-Men ces dix dernières années ? :smiley:
Hormis Aaron, rien ne volait plus haut !

2 « J'aime »

Il a raison le Ben.

1 « J'aime »