AVENGERS #1-25 (Jed MacKay / Villa, Schiti, Karami)

Avec Brad Walker, ce serait pas mal d’ailleurs ^^

1 « J'aime »

La couverture variante de Daniel Acuña pour Avengers #1 :

Et celle de Kael Ngu :

https://comicbook.com/comics/news/avengers-jed-mackay-interview-first-look/

How much feedback did you get to have in selecting the team members ? Having Scarlet Witch and Vision back together was a surprise, along with Sam Wilson instead of Steve Rogers. And why is now the right time to give the leadership role over to Captain Marvel ?

[Editor] Tom Brevoort and I went back and forth on a lineup, but settled pretty early on with what I would call an iconic lineup of Avengers, something I wanted to reflect the classic stories of the Avengers while acknowledging the modern conception of what the Avengers are and should be. While, of course, maintaining a manageable roster size – with too many characters, you’re going to get into issues where some members aren’t getting enough spotlight, that kind of thing. Would I like to have Hawkeye, an Ant-Man or the Wasp? Sure, but I also really wanted to focus down on a group where I could do each of them justice.

Wanda and Vision on the team very much hearkens back to the Avengers comics I grew up reading, which were my dad’s old issue from the 70s (which does lead me to wish I could have Beast on the team, haha), when those two were core Avengers characters. They’re both characters I like a lot, and with the added attention from other media, I think the time is perfect to have them on the Avengers. In the other direction, Sam Wilson as the Captain America of the Avengers reflects the modern landscape of comics- and Sam fulfills an important role on our team. In a team of gods, kings, synthetics, and the like, Sam Wilson, inner-city social worker, is the most grounded perspective they have. Sam’s as close to a normal person as we have on our roster, in a way that Steve Rogers, living legend of WWII is not.

As far as Carol as leader goes, it’s just something that makes sense- Carol’s ascent over the last decade makes her a perfect candidate to run the Avengers, and I’m looking forward to people seeing her tenure in that chair.

Bon déjà les dessins sont chouettes

Oui, y a une bonne grosse patate. Tout n’est pas nickel, mais c’est quand même chouette. Un peu de décors là-dessus ne serait pas de trop, cela dit…

Jim

Ça ressemble à tout ce qui se fait actuellement. C’est donc bien joli, mais ça ne me touche pas. Il n’y a pas d’identité qui se dégage de tout ça. Mais je ne doute pas que ça évolue dans ce sens au fil des mois/années.

Mais oui… Sans la couleur, se serait un peu vide (et ça ne cherche pas à jouer le tape à l’œil comme un Duke Ruan)

1 « J'aime »

Vous passez sous silence le point important : thor a de nouveau une barbe.

C’est pour éviter de le confondre avec Captain Marvel.

Jim

Of course

Hahaha! Excellent!

Mouais bof, je ne saurais pas identifier le dessinateur d’un autre. c’est propre, mais sans âme et surtout sans décor.

1 « J'aime »

Je ne suis pas fan. C’est efficace mais sans éclat.

Oui bon je suis plus ennuyé par les visages que par les décors… le comics a toujours été à l economie sur ce sujet… sauf depuis qu on met décors, lacets aux costumes… et qu aucun dessinateur n arrive a tenir un délai.

Bagley, Romita, Daniel sont des mecs qui arrivent à tenir les délais avec du décor. Par contre je suis d’accord qu’il faut savoir aller à l’essentiel. Pas besoin de lacets.

ah tu mets encore des scratchs ? :sweat_smile:

non, je fais pas de noeuds de lacets, ça sert pas à grand chose

Oui mais tu en as pas assez pour faire rien que les séries marvel… alors si tu ajoutes DC

En même temps, c’est pas les plus jeunes, hein…

Jim

Daniel qui a 30 ans de métier est le plus jeune des 3. :rofl:
Mais après…

Deodato je crois avec son studio y arrive aussi. Peut-être Fabok chez DC et encore.