Malgré l’échec de sa série Grifter chez DC Comics, le jeune scénariste Nathan Edmonson ne se démonte pas et, oréolé du succès de la mini-série Who Is Jake Ellis dont il publiera une suite dans le courant de l’année, lance un nouveau thriller noir chez Image Comics avec l’aide du dessinateur Nic Klein.
[quote]DANCER
story NATHAN EDMONDSON
art & cover NIC KLEIN
JUNE 13
32 PAGES / FC / T+
$3.50
« BALANCÉ »
The assassin has Alan in his sights, and the retired operative discovers exactly what he’s up against. Soon the stage will change theaters as the assassin uses the most vicious tactics to control the fight. Snow begins to fall on central Europe as the deadly dance begins.[/quote]
[quote]Dancer #1
Story by Nathan Edmondson
Art by Nic Klein
Cover by Nic Klein
Publisher Image Comics
Cover Price: $3.50
Release Date Wed, May 16th, 2012
« OUVERTURE »
Retired assassin Alan Fisher and his ballerina companion must escape a ruthless sniper who stalks them through the streets of Milan. To survive and protect the love of his life, Alan will unravel the tapestry of the past he’s kept hidden and discover the killer’s impossible identity. From the writer of WHO IS JAKE ELLIS? and the artist of VIKING comes a spy thriller with a 21st Century twist.[/quote]
Un numéro 1 sympathique qui présente les deux héros avec une scène d’ouverture bien fichue (le morceau s’appelle Triste par un certain Jobim - c’est de la bossanova). Le souci, c’est qu’on a la surprise en fin de numéro 1 et qu’on se dit « c’est déjà fini ? ». bref, j’ai envie de lire la suite mais ça se lira peut-être mieux en recueil.
Carlos Jobim, en général, c’est bien. Tout le monde n’aime pas la bossanova, mais ça swingue, c’est exotique, c’est une super base pour des tas de reprises jazzy (logique, la bossanova, c’est la fistonne de la samba et du jazz), qui peuvent remettre du nerf dans une approche un peu « saudade », quoi (moi, j’aime bien, mais au bout d’un certain temps, on a un peu besoin d’un bon café, quoi…).
Bon, moi, de Jobim, le truc ultime que j’ai dans la tête, c’est Girl from Ipanema. C’est l’un de ces standards dont j’aime toutes les versions, des vieilles versions d’Astrud Gilberto à des reprises récentes comme celle d’Amy Winehouse.
C’est toujours un peu le problème avec pas mal de productions récentes, ça.
[quote]DANCER #4 STORY BY Nathan Edmondson
ART BY Nic Klein
COVER BY Nic Klein
PUBLISHER Image Comics
COVER PRICE: $3.50
RELEASE DATE Wed, August 8th, 2012
« CHANGEMENT »
Having experienced what he is truly up against, Alan will have to do the seemingly impossible to save Quinn from the assassin. The temperature continues to fall in Dresden–but when daylight rises, it is like the lights of a stage, and two dancers ready for a final performance.[/quote]
[quote]DANCER #5 STORY BY Nathan Edmondson
ART BY Nic Klein
COVER BY Nic Klein
PUBLISHER Image Comics
COVER PRICE: $3.50
RELEASE DATE Wed, September 26th, 2012
« CODA »
What must Alan give up to defeat the Assassin? The show comes to a close in the last issue of the miniseries with the sudden finality of a sniper round.[/quote]