GRENDEL : DEVIL'S ODYSSEY #1-4 (Matt Wagner)

grendel1a

GRENDEL: DEVIL’S ODYSSEY #1

Written by: Matt Wagner.

Art by: Matt Wagner.

Cover by: Matt Wagner.

Description: Grendel Prime searches the stars for a new home for mankind, and Matt Wagner returns to his darkest creation! As civilization comes to an end on Earth, the final Grendel Khan gives Grendel Prime a new directive: Find a perfect planet to be the new home for the human race. But will the deadly and relentless paladin ultimately save humanity . . . or destroy it?

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Oct. 2.

grendel11

grendel12

Source : www.comicscontinuum.com

Mon intégrale est vachement moins intégrale maintenant.

Idem.

ça m’a l’air pas mal, en terme de dessin. Il reste solide, Wagner, avec le temps !

Grendel_Devil's_Odyssey-3

Très solide.
La dernière mini-série en date, où Grendel rencontrait The Shadow 'mais pas le même Grendel qu’ici), était déjà formidable, mais ce premier numéro, des huit prévus pour celle-ci, montre que Matt Wagner n’a en effet rien perdu de son talent.
Assisté de son fils, Brennan, à la colorisation (dont j’aime beaucoup le travail), le créateur du personnage surprend encore après toutes ces années de présence (même s’il n’a jamais été un stakhanoviste de la planche à dessin).
Grendel_Devil's_Odyssey-2
Un plaisir rétinien un poil tempéré par ce qu’on peut voir du scénario (en ayant seulement lu un numéro) ; classique de chez classique.

Reste que mon indice de confiance est au plus haut en ce qui concerne la « Wagner familly », j’opte donc pour l’abonnement mensuel. En classe aficionados.

• Précisions pour les esthètes : si Fabio Moon s’occupe de la couverture alternative de ce numéro, c’est son frère, Gabriel Bá, qui semble-t-il, s’occupera de la suivante.

3004301

Grendel Prime lands on a freezing planet and finds a stunning city made of ice, whose caretakers are long-living, intelligent creatures. Could this planet be a good home for the rebirth of humanity? And if it isn’t, will Grendel Prime survive his encounter with another alien race?

  • Variant cover by Dan Schkade!

Writer/artist : Matt Wagner
Publication Date: January 01, 2020

GRDO_i3_PG_01

GRDO_i3_PG_02

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Qui sera ouvert ?

grendel4a

GRENDEL: DEVIL’S ODYSSEY #4

Written by: Matt Wagner.

Art by: Matt Wagner.

Covers by: Matt Wagner, Tyler Crook.

Description: With his home planet possibly destroyed, has Grendel Prime discovered a new home for humanitys rebirth – or has he found an icy, permanent tomb for himself and Sigma-7? Far in space, an intelligent alien race holds a startling secret that Prime is about to uncover!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: March 18.

grendel41

grendel42

Source : www.comicscontinuum.com