Comment voulez-vous que j’aille me coucher en me marrant comme ça.
Vous avez créer un monstre.
C’est les vieux qui disent ça.
(W) Eve L. Ewing (A) Ivan Fiorelli, Luca Maresca (CA) Lucas Werneck, Brian Stelfreeze, Norm Breyfogle, Karen S. Darboe, Mateus Manhanni, Peach Momoko
HIGHER. FURTHER. FASTER.
Universal powerhouse MONICA RAMBEAU stars in her very own all-new adventure! The hero known as PHOTON has been charged with making a very special, very cosmic delivery - should be light work (get it?) for Monica… if family drama doesn’t hold her back!
Rated T+
In Shops: Dec 14, 2022
SRP: $3.99
C’est sympa’ mais je ne sais pas où ça veut aller.
Eve L. Ewing fait une sorte de bilan général de Monica, en reprenant des éléments de ses runs passés pour conclure quelques sagas. C’est cool en soi, le portrait de l’héroïne est cool et sympathique, et l’ensemble dégage une douceur générale fort agréable.
Mais… bon. Ca ne va pas vraiment quelque part, alors que le graphisme classique fait le job, sans plus.
C’est gentillet. Sans plus.
MONICA RAMBEAU: PHOTON #2
Written by: Eve L. Ewing.
Art by: Luca Maresca.
Covers by: Lucas Werneck, Rod Reis, Peach Momoko.
Description: Have you ever had one of those days where everything is going wrong? Like you’ve somehow been sucked across the infinite cosmos into the wrong corner of fragmented space-time? And you run into someone from your past you really can’t stand? Like, say, someone from…beyond? If so, maybe you’ll have some good advice for Monica. (She’ll take what she can get.)
Pages: 32.
Price: $3.99.
In stores: January 11.
Petit problème de couleur sur la lame de l’épée, ou bien j’ai loupé des changements dans le personnage ?
Oui, manque d’attention du coloriste.
Bon… ce n’est pas pour moi, ça.
Je m’ennuie.
Eve L. Ewing emmène Monica dans un voyage cosmique, avec une sorte de Beyonder et des versions de « son » équipe d’Avengers. Et… bon, c’est chiant, en fait.
Au-delà de la « crispation » d’une erreur sur Black Knight (qui a ici le casque avec ailes de Marvel UK, qu’il n’avait pas dans les Avengers d’alors), je trouve que c’est juste pas intéressant, et en outre faiblement dessiné par Maresca et Fiorelli.
Je m’arrête là, sans regret.
MONICA RAMBEAU: PHOTON #3
Written by: Eve L. Ewing.
Art by: Luca Maresca.
Covers by: Luca Maresca, Kaare Andrews, Betsy Cola.
Description: The fate of a world relies on the power of Photon! Still searching for answers as to why the universe has gone all topsy-turvy, Monica Rambeau blazes into a forgotten corner of the cosmos. But even as she seeks help to put her friends, family and life right side up again, she encounters a group of wanderers who desperately need her assistance to survive…
Pages: 32.
Price: $3.99.
In stores: February 15.
MONICA RAMBEAU: PHOTON #4
With nowhere left to turn and the universe crumbling around her, Monica must look to an unexpected source to find answers—or life as she knows it will be gone forever! And as the journey continues, so do the revelations about Monica’s past…for better or for worse.Creative Team
Writer : Eve L. Ewing
Artist(s): Luca Maresca
Colorists: Carlos Lopez
Letterer: VC’s Clayton Cowles
Designer: Stacie Zucker
Cover Artists: Luca Werneck
Variant Cover Artist: Davi Go
Editor: Annalise Bissa
Format: Limited Series
Cover Price/Page Count: $3.99/28 pages
Telle l’origin story altérée de Carol (en amont du 1er film).
Qui, du coup, m’avait bien plu.