ROM: SPACEKNIGHT #1-8 (Ryall, Gage / Messina)

Lors du San Diego Comic Con de juillet dernier, IDW Publishing annonçait avoir acquis les droits d’exploitations de Rom The Space Knight et Micronauts, deux séries inspirées par des jouets et dont les droits étaient bloqués depuis de nombreuses années.

Aujourd’hui, à l’occasion du New York Comic Con, l’éditeur à révélé le nom des équipes créatives qui lanceront les nouveaux titres au cours de l’année 2016.

Rom, le chevalier de l’espace cyborg, sera supervisée par le responsable éditorial Chris Ryall avec l’aide du scénariste Christos Gage (Buffy, The Vampire Slayer, Daredevil) et des dessinateurs David Messina & Paolo Villanelli.

Quant à la série sur les Micronauts, l’équipe chargée de protéger le Microverse, elle a été confiée au (trop) prolifique Cullen Bunn (Uncanny X-Men, The Sixth Gun, Aquaman) et au dessinateur David Baldeon (Nova).

Pour le moment, il n’y a eu aucune annonce concernant une réédition des célèbres épisodes produits par Marvel Comics sous la supervision de Bill Mantlo.

Lien
Le site de l’éditeur: idwpublishing.com

J’espère qu’il y en aura une…ca m’intéresserait plus que les nouvelles séries, en fait… :wink:

Carrément.
Mais je pense que IDW joue la montre pour essayer de vendre les nouvelles séries. Les fans n’attendent que les rééditions, mais pour “re-goûter” aux personnages et à l’univers, ils se lanceront peut-être sur les nouvelles séries.
Je suis persuadé qu’une annonce sur les rééditions interviendra dans quelques mois, en espérant que les nouvelles séries fonctionnent.

Le retour de ROM est prévu aux U.S.A. pour le Free Comic Book 2016.

[quote]That’s very true – I’d say way more current comic fans have heard about Rom from those of us who constantly talk about that old comic than have actually read it now. To give people a good first look, we wanted to do something special – and free. Which is why “Rom the Space Knight” #0 is our Gold-level Free Comic Book Day release next year. That way, anyone interested in the series, consumer or retailer, will get a free story before the book makes its actual monthly debut in July.
It’s the story that brings Rom to Earth and heralds an all-new era for the Space Knight. I’m also planning to have concept art, an interview with Christos and I, and other such things as back-up material in the issue to really kick things off in a big way and tease some of the stories to come.[/quote]

[size=200]INTERVIEW DE CHRIS RYALL ET CHRISTOS GAGE[/size]

Marvel a lâché cet univers ?
Mais ils ont flingué Galador il n’y a pas si longtemps.
Comprends pas…

[quote=“sylvain cordurié”]Marvel a lâché cet univers ?
Mais ils ont flingué Galador il n’y a pas si longtemps.
Comprends pas…[/quote]

Marvel n’a plus les droits du personnage, mais tout ce qui a été dans la série d’origine de Mantlo leur appartient (Galador, les Spaceknights, et aussi les Spectres noirs vus dans Annihilators).

Purée, elle tabasse, la couverture.
C’est qui, le dessineux ?

Je crains que l’intérieur ne soit pas aussi intéressant, mais là, sérieux, ça réveille le vieux fan.

Jim

[quote=“Jim Lainé”]Purée, elle tabasse, la couverture.
C’est qui, le dessineux ?

Jim[/quote]

En fouinant, j’ai pu trouver que c’était Zach Howard and Nelson Daniel (sauf si j’ai mal compris).
C’est vrai que ça donne envie !

Pour ceux qui veulent voir le travail fait sur cette couverture : Pour en savoir +.

Ah, Rom ! Que de souvenirs tout émotionneux ! Pourtant, quand c’est paru, j’étais gamin et je trouvais que c’était un peu la quatrième roue du carrosse de Strange, tout passionné de superhéros que j’étais. Et puis, à la relecture, avec des yeux d’adolescent, j’ai trouvé qu’il y avait beaucoup de force dans la quête d’humanité de ce personnage. Maintenant, je trouverais peut-être ça cul-cul, mais, en attendant, cette couv a fait vibrer ma fibre nostalgique, qui n’est pourtant pas fort développée.

S’il devait y avoir une réédition en VF des épisodes parus dans Strange, qui s’y collerait? Panini? Delcourt? Autre?

La question avait été posée plusieurs fois dans les éditos, donc je suppose que c’est Panini qui a les billes pour le moment.

[quote]Rom Featuring Action Man: (FCBD 2016) #0

Story by
Chris Ryall, Christos Gage, John Barber
Art by
David Messina, Paolo Villanelli, Chris Evenhuis
Cover by
Zach Howard
Publisher
IDW

Cover Price:
$0.00
Release Date
May 7th, 2016

RELATED: “Rom: The Spaceknight” Shoots for the Stars with Ryall & Gage

He strikes from outer space… hurtling Earthward on his dead mission of cosmic vengeance! Rom is back for the first time in decades, and nothing can stop him! This introductory story re-introduces the character and leads into July’s all-new, ongoing series! Plus, in an exclusive prologue to June’s debut issue, the U.K.’s greatest weapon is on the warpath—and the fate of the world is in Action Man’s hands… as usual.[/quote]

Source : comicbookresources.com

Il s’est un peu “japonisé”, le design de Rom, non ? Je regrette un peu les “mains moufles” qu’il avait avant, par exemple…

Mouais, pas terrible cette armure.

Il manque un peu l’aspect “ramassé” de l’armure originale.

[quote]Rom #1

Story by
Christos Gage, Chris Ryall
Art by
David Messina, Michele Pata
Letters by
Shawn Lee
Cover by
J.H. Williams III
Publisher
IDW

Cover Price:
$4.99
Release Date
Jul 27th, 2016

WE’VE BEEN INVADED AND ONLY A SPACE KNIGHT CAN SAVE US! First there was his epic return in this year’s FCBD #0, and now the ongoing tale of ROM begins in earnest! Christos Gage, Chris Ryall, and David Messina kick off the wildest new series of the year as Rom’s war with the DIRE WRAITHS hits close to home in “Earthfall, part 1!”
[/quote]

Source : www.comicbookresources.com

[quote]ROM #4

Written by: Christos Gage, Chris Ryall.

Art by: David Messina.

Covers by: Christian Ward, Al Milgrom, Jeffrey Veregge, Loston Wallace, Pop Mhan.

Description: As the road leading to Revolution nears its end, meet the Sorcerer-Wraiths, who bring their special brand of alien evil to bear against a helpless Rom and his human partners, who suddenly have otherworldly problems of their own to contend with, too!

Pages: 32.

Price: $3.99.

In stores: Nov. 2. [/quote]

Source : www.comicscontinuum.com

[quote]ROM #6

Art by: Paolo Villanelli.

Covers by: Zach Howard, Joe Eisma, Alex Milne, Andy Suriano, Pat Broderick.

Description: Other Space Knights have arrived on Earth… two warriors with ties to Rom’s past and who are determined to ensure that the Dire Wraiths have no future… even if it means destroying the planet along with them!

In stores: Dec. 28. [/quote]

Source : www.comicscontinuum.com

[quote]Rom Annual 2017

STORY BY
Chris Ryall and Christos Gage
ART BY
David Messina and Michele Pasta
COLORS BY
Alessandra Alexakis and David Messina
LETTERS BY
Shawn Lee
COVER BY
David Messina and J.K. Woodward
PUBLISHER
IDW Publishing
7.99(USD)
2017-02-08

On the peaceful planet of Elonia, a surprise attack by the pernicious DIRE WRAITHS leaves the planet and its Solstar Order defense corps reeling… so what can one young explorer named Rom possibly do to help in the face of such savage an attack? Find out here as IDW proudly presents the full, unfettered origin of ROM, first of the Space Knights in a tale told by the series’ ongoing team of Ryall, Gage, and Messina!

The true origin of ROM, greatest of the Space Knights!

Part of IDW’s 2017 Annual Offensive! Over-sized and action-packed key stories in a deluxe format!

By the ROM launch team of Ryall, Gage & Messina![/quote]

Source : cbr.com

[quote]ROM #8

Art by: Paolo Villanelli.

Covers by: Nelson Daniel, EJ Su, Johnny Dejardins, Antonio Fuso, Jeff Zornow.

Description: Other Space Knights have arrived on Earth… two warriors with ties to Rom’s past and who are determined to ensure that the Dire Wraths have no future… even if it means destroying the planet along with them!

In stores: March 29. [/quote]

Source : comicscontinuum.com