X-MEN : AGE OF REVELATION #0 (Jed MacKay / Humberto Ramos)

The Heir of Apocalypse Leads the Marvel Universe Into the Age of Revelation

This October, the Marvel Universe enters the ‹ Age of Revelation, › a new status quo taking place 10 years into the future and arising out of current developments in the X-Men titles. Every so often, a pivotal moment occurs that radically transforms the Marvel Universe, diverting its destiny towards strange timelines and dark futures. This October, in honor of the 30th anniversary of one of the greatest of those aforementioned sagas, « Age of Apocalypse, » behold the AGE OF REVELATION, a startling new X-Men event that sees the world reborn in the image of the heir to Apocalypse: Doug Ramsey, A.K.A. Revelation.

AGE OF REVELATION takes current X-Men storytelling 10 years into the future. After being welcomed onto Cyclops’ X-Men with open arms, Revelation set out on the impossible task that Apocalypse entrusted him with: creating a world where only the fittest survived. With his linguistic mutant power amplified to an astonishing new level, Doug commands Earth itself with his voice, reshaping it as a utopian haven for mutantkind. It’s a mutant homeland built on an insidious lie, spreading across the planet and wiping out humanity until it becomes a mutant homeworld!

THE HEIR RISES – THE RESISTANCE IGNITES!

X YEARS FROM TODAY the Revelation Territories stretch from the Atlantic to the Mississippi – a mutant utopia ruled by the heir of Apocalypse. But beneath the surface, rebellion brews. As a ragtag X-Men team strikes from the shadows, Revelation faces threats from within. It all begins here – the dawn of the AGE OF REVELATION!

X-MEN: AGE OF REVELATION #0
Written by JED MACKAY
Art by HUMBERTO RAMOS
Shadow Drop Variant Cover by HUMBERTO RAMOS
Cover by RYAN STEGMAN
Available at Retailers Starting Next Week!

This week, select retailers will receive a Shadow Drop Variant of AGE OF REVELATION #0, a prelude one-shot by X-MEN (2024) writer Jed MacKay and superstar artist Humberto Ramos that reveals how this new status quo came to be. Starting today, additional copies of this surprise issue with a wraparound cover by Ryan Stegman are now available to order. Retailers should order immediately to receive their copies as soon as possible.On being the architect behind the latest X-Men milestone, MacKay said, « Enter… the Age of Revelation! I’m extremely excited to be at the center of this event — we’re traveling to the alien future of the Age of Revelation, where the stories unfolding in the Revelation Territories and beyond will decide whether this is the dawn of a new world, or the end of one. We’ve been exploring a whole world, and it’s been really exciting to see other creators make corners of it their own! »

Les nombreux titres de l’event Age of Revelation :

Hum

Je vais lâcher cette fois-ci…

Le retour de Ramos sur les X-Men, ça m’intéresse

1 « J'aime »

Il est pas sur les FF ?!

Si, le récent relaunch (dont le N°1 vient de sortir aujourd’hui).

Cest juste pour le numero 0

1 « J'aime »

OK.

Ce sera donc la seule star de ce crossover.

Attends donc… s’ils font venir Mora…

J’en suis.

« La cape ou l’épée », « iron et frost »…

Ça a brainstormé

Mora, Capullo, Kubert, Jimenez, Harren, McNiven, Larraz, Weeks, Garron, Karami … Je peux t’en citer plein, qui sont le plus souvent ailleurs. :grin:
Là, on aura des dessinateurs italiens dont les styles sont interchangeables (ce qui ne veut pas dire qu’ils sont mauvais. Ils sont juste « passe-partout » )

1 « J'aime »

C’est déjà pas donné d’être passe-partout ! Et c’est mieux que d’être des nègres qui ne gagnent rien ou presque rien…
Je trouve que c’est génial de savoir dessiner comme tel ou tel artiste car c’est connaître leur façon de dessiner. Les techniques, tout ça. Je trouve que c’est bien dans la mesure où ils pourraient remplacer certains qui ont des raisons personnelles de ne pas pouvoir continuer/ avancer/ poursuivre. Ainsi de pouvoir travailler pour n’importe structure du dessin et de l’animation…

Marvel annonce ces derniers jours son Age of Revelation, mais propose aussi un #0 simple et efficace. Jed MacKay y montre un Xorn qui narre les événements ayant mené à un monde futuriste ravagé, où Doug Ramsey est devenu fou dix ans après le présent. Suite au récent épisode de X-Men le concernant, il rejoint le groupe de Cyclope et, les Mutants étant oppressés par les Humains de ONE et les Mutants agressifs de 3K, Doug veut plus de pouvoir en récupérant Fabian Cortez emprisonné par le S.H.I.E.L.D. qui se reconstitue. Cyclope refuse mais Doug le force à accepter, mais l’attaque tue Maria Hill et Magik (qui revient en Darkchyld). Cyclope, Xorn et le Fléau quittent l’équipe, Doug prend la tête quand le X-Virus tue des gens à Philadelphie et les survivants deviennent Mutants. Doug y recrée une essence de Krakoa, stoppe les soldats américains et fait sécession. Washington envoie une bombe nucléaire que Vanisher leur renvoie avec l’aide de Fabian Cortez, et les Territoires de Revelation sont désormais la seule structure, qui s’est étendue. Des Mutants le servent, plusieurs boostent ses pouvoirs, Quentin Quire dirige ses espions alors que ses opposants sont réduits à l’état sauvage de communication. Mais Xorn et quelques X-Men vont tenter de… faire venir le Cyclope du passé pour lui dire comment empêcher tout ça !
C’est simple mais efficace. Jed MacKay déroule un scénario solide, qui présente bien des événements sans surprise mais avec une certaine logique. Ça se lit bien, j’aime toujours les futurs alternatifs, et je suis curieux d’en lire plus, avec ici des dessins corrects de Humberto Ramos.

Un bon avant goût. Je suis chaud !

1 « J'aime »