1940-2020 : BON ANNIVERSAIRE CAPTAIN AMERICA !

Non, de Deadpool !

Un Cap on the rocks ?

Jim

A la cuillère.
image

(on pourrait tenir deux ans avec ce sujet)

:wink:

Il y a Man-Thing aussi…^^

Pour faire la transition d’un sujet à un autre (désolé, je n’ai pas trouvé l’équivalent pour les FF !), quelques numéros de crossovers imaginaires sur le couple Captain America et Wonder Woman, issus du blog Super-Team Family: …The Lost Issues!

Qu’est-ce qu’il est bien, ce blog.

Je pensais vraiment en avoir fini pour cette année…mais jusqu’au dernier moment on peut toujours trouver des petites choses, alors…
(oui, je n’arrive même pas à faire une pause ^^)…

JOUETS !

Marx-ad

marxmarvel_Toymania

Marvel Super Heroes (Marx). Marx made the very first figural offerings of many of the Marvel superheroes in 1967, a year after the Grantray-Lawrence Marvel Super Heroes animated series debuted in syndication, and the very year Spider-Man first made it into multi-media on Saturday mornings.

Marx had made a name for itself as a manufacturer of static plastic figurines. Unlike most similar companies, Marx wasn’t satisfied with just producing “Army Men” and “Cowboys and Indians,” during their heyday of the ’50s and ’60s; they made an assortment of historical, movie and TV characters, from Apollo astronauts to Zorro.

Favored among many fans are the company’s Universal Monster figures, but the Marvel Heroes have to come in a close second. Marx chose to cast TV stars Captain America, Spider-Man, Hulk, Iron Man, and Thor in one-color plastic, as well as the fairly unknown Daredevil, snubbing the Sub-Mariner, who was part of the syndicated cartoon package.

The detailing on these figures is exemplary, from Spider-Man’s underarm webbing to the scales on Captain America’s uniform. In the mail-order ads promoting the figures, Marvel suggests: “Paint ’em or just set ’em around to form your own super-hero museum!” Painted examples really bring out the awesome level of detail, and the fidelity to Marvel artists of the time like Steve Ditko and Jack Kirby.

These figures were reissued a few times over the years, including another go in the ’70s, but the chance to own both a pre-painted and unpainted set would be great for both kinds of fans Marvel was originally aiming for!

La couverture variante de Captain America #28 (mars 2021) par Michael Cho :

captainamerica27

Ah la vache, j’avais des cow-boys et des indiens de ce fabricant, quand j’étais gamin. Peut-être des soldats, aussi. Ah j’aurais bien aimé avoir des super-héros, tiens !

Jim

Extraits du catalogue Mattel de 1985 :

Capture d’écran 2020-12-22 à 18.09.26

Capture d’écran 2020-12-22 à 18.09.08

Jim

Et pour gagner des figurines, on pouvait jouer sur sur minitel en composant le 36-15 AZJ ! ^^

AZJ

Tiens c’est bizarre mais je me rends compte que j’avais plus de mechants que de gentils

Munarades 2012 (sur son blog) :

image

image

image

image

image

2014 :

image

image

Et moi je les avais quasiment tous :yum:

Meme la forteresse… Et je les aimais trop ces jouets avec les boucliers holographiques

J’étais déjà un peu vieux : je suivais la BD mais je crois que je n’ai pas pris les jouets. J’en ai quelques-uns, désormais, mais achetés sur des vide-greniers, bien des années plus tard.

Jim

Je n’en ai jamais eus … trop jeune.

Moi j’en ai eu. Mon enfance ça.

Je les ai toujours :wink: