SYMBIOTE SPIDER-MAN #1-5 (Peter David / Greg Land, Iban Coello)

En avril, Marvel revisitera la période où Spider-Man portait le fameux costume noir trouvé sur la planète du Beyonder dans la mini-série en 5 épisodes Symbiote Spider-Man.

Et comme la sortie du deuxième long métrage est proche, les deux histoires partageront le même super-vilain : Mysterio !

L’équipe créative de Symbiote Spider-Man est composée de Peter David au scénario et Greg Land au dessin.

Premier aperçu :

SYMBOTESM2019001

Symbiote-Spider-Man-interior-1

Symbiote-Spider-Man-interior-2

Devin Lewis (responsable éditorial) :

“VENOM may be my day job and favorite Spider-Villain, but my favorite fictional character of all time is the one and only SPIDER-MAN – and far and away, this is one of the most exciting projects I’ve ever had the privilege of working on in my five and a half years here at Marvel. This is an in-continuity story of Peter Parker A.K.A. The Amazing Spider-Man set in the weeks he was wearing the alien symbiote costume that would later become one of his greatest foes! And all your favorites are there – Black Cat, Aunt May, The Bugle. This is classic Spider-Action in the Mighty Marvel Manner!”

“What’s MYSTERIO doing on the cover?! He never fought Symbiote Spidey! Or did he?! Now, I know a lot of y’all out there in Mighty Marveldom are going to scoff at that – that this story is in-continuity – but TRUST ME! Peter, Greg and I have all done our homework – we’ve read and reread the original ALIEN COSTUME SAGA in its entirety, revisited old stories and talked around those classics literally, for hours. This is Peter Parker as Spider-Man, wearing one of the most iconic costumes in all of comics, and we’re treating this story will the heart, seriousness and respect that that entails as a result.”

Source : www.adventuresinpoortaste.com

Ok des crayonné de greg Land ? Ça doit pas arriver souvent ça :grin:

Bien plus que certains artiste au trait plus classique.

Everyone knows that Spider-Man’s infamous black suit would someday become the wicked web-slinger called Venom – but what happened BEFORE Peter Parker discovered the black suit’s sinister secret? Find out in this dynamic tale from comics legends PETER DAVID and GREG LAND! Set during the original “Black Suit Saga,” this is an all-new tale that pits the wall-crawling wonder against that most mystifying of menaces…MYSTERIO!

Writer
Peter David
Illustrator
Greg Land, Iban Coello
Cover Illustrator
Nick Bradshaw
Release Date: April 10, 2019

Je trouve que les masques et les armures, c’est l’idéal pour Land.

franchement le rendu est pas mal. là pas d’excuse pour aimer land.
j’aime beaucoup les crayonnés si dessus. Quand il s’y mets…

bah oui : y a pas de visage et pas de nanas avec des poses glamour !

ben voilà… il a fini par t’entendre.

Ça me rappelle un pote qui me disait, il y a genre trente ans “Rom Lim, il n’est pas très doué pour dessiner les humains, c’est pour ça qu’il est excellent sur Silver Surfer.

Jim

Sur 3 pages … j’ai pas hâte de voir le reste !

t’as raison. on vient de m’informer que sa tablette graphique était en panne pour les 3 premières pages. c’est bon c’est réparé. :wink:

Tu veux parler de son scanner, plutôt ?

rimshot

cependant c’est vrai qu’il était excellent sur silver surfer.

Moi, j’aime bien Ron Lim. C’est parfois un peu bizarre, mais ça ne manque ni de rythme ni de clarté. J’ai bien aimé ses Captain America (j’avais repris la série par correspondance vers cette période), et toutes proportions gardées, je lui trouvais une capacité, comme Sal Buscema à son époque, à tout dessiner et à livrer un produit pas génial mais jamais décevant.

Jim

Il a fait des bons trucs ( x-men 2099- Thanos Quest- The Infinity Gauntlet et ses suites…) j’ai bon souvenir de son cap aussi mais je n’ai pas tout lu ( lu cependant : le Special Strange Origines n°259 qui célèbre le cinquantenaire de la naissance de Captain américa et quelques numéros car je me souviens d’une romance entre cap et Diamondback dessinée par Lim ). ce qui est sur, c’est que je ne dirais pas non à une réédition de son Silver Surfer.

C’était dans l’arc Les Rues du Poison publié dans Titans.

Couv_14346

Oui c’est bien ça ( j’ai les Titans) du coup j’ai du en lire un peu plus que je ne le pensais.

Set during the original ALIEN COSTUME SAGA — before Peter learned of the symbiote suit’s true nature — comes the second installment of this all-new tale from comic legends Peter David and Greg Land! Mysterio, after swallowing another loss against Spider-Man, has sworn vengeance upon the web-slinger! Recruiting another villain to to enlisting the aid of an impressionable hollywood stuntman to take on Spider-Man, Mysterio is dead set on ending Web-Head once and for all! However, the symbiote suit isn’t willing to give up its host without a fight…

Written by : Peter David
Art by : Greg Land
Cover by : Greg Land
Page Count : 24 Pages
Age Rating : 9+ Only
Release Date : May 8 2019

SYMBIOTE SPIDER-MAN #3 written by Peter David, with art by Greg Land hits your local comic book shop on June 12, but thanks to Marvel Comics, Monkeys Fighting Robots has an exclusive preview for you.

From comic titans, Peter David and Greg Land, comes the third installment of an all-new Spider-Man tale set during the original ALIEN COSTUME SAGA. After glimpsing the strange abilities of Spider-Man’s bizarre black suit, Mysterio is determined to uncover the secrets of the enigmatic ensemble – secrets Peter Parker hasn’t even realized. Uncovering a shameful secret from Black Cat’s past, Mysterio may have found the blackmail necessary to get close to the suit, and in doing so will set Felicia down a path where any misstep could result in her losing Peter forever.

Source : www.monkeysfightingrobots.com